Gezocht: vaders die ervaring hebben met Jeugdzorg/RvK!

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
PvanViegen
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2012, 10:37

Gezocht: vaders die ervaring hebben met Jeugdzorg/RvK!

Bericht door PvanViegen »

Graag breng ik onderstaande onder jullie aandacht. Heb je ervaringen met jeugdzorg of wil je iets op de politieke agenda zetten? Ik ga graag in gesprek! Stuur je bericht naar info@paulinevanviegen.nl.

http://www.paulinevanviegen.nl/wp-conte ... ot...1.png
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Gezocht: vaders die ervaring hebben met Jeugdzorg/RvK!

Bericht door Casper »

Eerst een reactie uit de actualiteit, die de gevoelens van vele vaders over organisaties als Jeugdzorg goed weergeeft:

http://www.nu.nl/binnenland/2717775/vad ... drama.html

Daarnaast wijs ik op een petitie ‘Knelpunten Jeugdzorg en scheidingsgezinnen’ die al een tijd geleden aangeboden is aan een Tweede-Kamer-commissie, en die door vele dwaze vaders ondersteund wordt, met duidelijk aangegeven knelpunten en concrete voorstellen tot verbetering:

http://vaderkenniscentrum.blogspot.com/2011/03/735.html
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Gezocht: vaders die ervaring hebben met Jeugdzorg/RvK!

Bericht door The Driver »

@ PvanVliegen

Ik zou zeggen lees je hier eens in en bezoek bijvoorbeeld de KOG site eens, of de site van Nico Mul

En bezoek daarna eens een motivatie bijeenkomst van een Bureau Jeugdzorg voor hun personeel of een nieuwjaarsreceptie, dan loop je kotsend van walging naar buiten.

ps : emailadres : info@paulinevanvliegen.nl : is niet correct
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Gezocht: vaders die ervaring hebben met Jeugdzorg/RvK!

Bericht door EDA »

Laura Dekker kan je ook wel het één en ander vertellen over haar ervaringen met Jeugdzorg Utrecht.
Dwaasstel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:38

Re: Gezocht: vaders die ervaring hebben met Jeugdzorg/RvK!

Bericht door Dwaasstel »

http://www.hollanddoc.nl/televisie.html ... rentPage=2

Zie dit linkje.... Gaat niet over een vader maar over een moeder en de ervaringen met jeugdzorg. Schokkend....
Ik zal niet zeggen dat deze moeder perfect is maar ondersteun haar in plaats van haar kinderen weg te nemen en haar kinderen zo aan hun lot over te laten.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Gezocht: vaders die ervaring hebben met Jeugdzorg/RvK!

Bericht door Casper »

en nog meer media-aandacht:

+++++++++
Voor een reportage voor RTL Nieuws zijn we met spoed op zoek naar vaders die ervaren dat opvoedkundige instellingen (consultatiebureau, kinderopvang, school) hen niet genoeg betrekt bij de opvoeding.

De voorlichting en communicatie zou te veel gericht zijn op de moeder. Ervaart u dit zo en wilt u maandag (overdag) meewerken aan een reportage?

Neem dan even contact op via:
esther.maas@rtl.nl (Twitter: @esthermaas)
++++++++++++
koenver
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 okt 2009, 14:12

Re: Gezocht: vaders die ervaring hebben met Jeugdzorg/RvK!

Bericht door koenver »

nou ik heb wel een verhaal..loopt vanaf 2007 en eindigt in 2012...
Begon met een RvK die compleet tegen mij was...tot op hoogste nivo zijn later klachten tegen hen gegrond verklaard ..onmacht ook van BJZ..slappe rechters..

en later keerde het tij vanaf 2009..(BJZ, RVK) etc..

wel 17 rechtszaken verder..25.000 euro lichter..nu procedeert gelukkig onze jeugdvoogd tegen mijn ex... (scheelt mij frustratie en kosten..)..er zitten 2 of 3 hogerberoep zake bij...er zitten uitspraken bij, waarbij de rechtbank zo ongelukkig de uitspraak motivieert die bepaalde wetsartikelen onuitvoerbaar maken...
(bv er kan geen sprake zijn ontbreken lotsverbondenheid , daar er sprake is geweest van een huwelijk.. (ja dat is igv normale situatie). als dit altijd geldt kan dus een wetsartikel geschrapt worden en hebben we de rechter niet meer nodig... hier was sprake van mishandeling, poging iemand neer te steken, vernietiging van eigendommen, huisveredebreuk, nutteloos kapot procederen (gefinancierd door den haag, tegenwerking instanties Rvk/bjz en anderen, kindermishandeling, willen verhuizen zonder toestemming, wjzigen school zonder toestemming)

Wat alleen zuur is dat de items die ik bij de eerste zaak in april 2007 aankaarten allemaal bleken te kloppen...pas in 2011 zag men dit allemaal in..mijn zoon heeft hierdoor 4 jaar de klappen mogen vangen.... zelf geloof ik niet meer in rechtvaardigheid in dit land..

Ook is het triest dat een ex zelfs de trucks weet om keer op keer toevoeging te krijgen voor juridische (steeds een nieuwe arrondisement..en dus nu zo'n 8 advocaten heeft versleten) , alles bedriegt tot en met de soc.dienst/belastingdienst etc..en sukkels bij instanties haar blijven te geloven...dit heeft de staat tienduizenden euro's gekost.... terwijl er keiharde bewijzen liggen dat iemand de zaakt flest..

Alles staat gedocumenteerd in officiele stukken , ook van alle instanties..
Dus alles kan onderbouwd worden zonder er risico op smaad is....
Mijn advocate klaagt er dan ook over (met een grijns), dat ik de enigste client bent met een dossier van meer dan een dikke meter...

Helaas moet ik concluderen dat er zowel bij BJZ als RVK, als bij de rechtelijke macht ook medewerkers zijn met hart voor de zaak, maar er lopen ook gruwelijk veel knuppels (M/V) rond....

koen
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Gezocht: vaders die ervaring hebben met Jeugdzorg/RvK!

Bericht door The Driver »

Geef maar een hand hoor Koen, mijn zaken met BJZ en de RvdK lopen al sinds : 2002
en ben al dik aan de 2e meter A4-tjes bezig.

Bij die 2e meter A4-tjes komt voorlopig niets meer bij. Heb alle contacten met BJZ en de RvdK bevroren, ik negeer alle brieven en telefoontjes, ze zoeken het maar uit.

17 rechtzaken ? Hier kennen de baliemedewerkers van de Rechtbank mij al bij mijn voornaam, alleen vorig jaar al, kwam ik zeker al elke 14 dagen voor een of andere rechtzaak bij de Rechtbank.

Ik heb de strijd maar gestopt, zo kan je ook winnen, alleen zijn de kinderen dan wel de verliezende partij.
hermanvd
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jan 2012, 21:42
Locatie: Helmond

Re: Gezocht: vaders die ervaring hebben met Jeugdzorg/RvK!

Bericht door hermanvd »

ik moet nog kijken hoe het allemaal gaat lopen.
Ik had mijn zoon van 5 weggehouden bji zijn moeder, omdat de boel door haar escaleerde. Ik wilde enkel een nachtje met hem rust en bij mijn moeder logeren en zij kon dat niet verkroppen.
Resultaat: zij bedreigt mij met wegrennen met mijn zoon en later vertelt ze mijn zoontje dat ze denkt dat ik haar wil doden!!! Al zou dat zo zijn, dan zeg je dat nog niet over de telefoon aan je kind! Daar is de politie voor.

Maar goed, ik zoek overal hulp, maar als ik de situie beschrijf is er niets ernstigs aan de hand.
Zij beschrijft de situatie en ineens wordt ze al jaren mishandeld door mij (?!) en ik mishandel mijn kind en ik houd hem van school weg. (Ik zocht al een hele week kontakt met instanties om advies te krijgen wat te doen)
In ieder geval kon toen wel een spoed-overleg gestart worden bij jeugdzorg.
Afspraken gemaakt dat we ieder een week het kind in mijn huis zouden verzorgen voor de komende maand.
En nu blijkt dat ze in haar week al niet in mijn huis is geweest, behalve om het leeg te halen.
En maandag is mijn zoon dus niet op zijn school verschenen.

Jeugdzorg, aan wie ik mijn zorgen heb verteld, drong aan op een gedeelde opvoeding tot de scheiding een feit is, zegt nu dat ze er niets aan kunnen doen, omdat de moeder weigert mee te werken.
Dus ik heb op hun aandringen moeder weer toegelaten en nu is mijn zoon weg!
Het enige voordeel is dat moeder nu wel toont dat zij het belang van hetkind niet voorop stelt.
Ik hoop dat we dat de rechter voor de voorlopige voorziening ook duidelijk kunnen maken.
En dat de kinderbescherming nu ook maar snel het onderzoek opstart.

Op dit moment ben ik zo'n sentimentele vader die de halve dag loopt te janken om niets.
Ik mis mijn zoon en ik weet niet wanneer en of ik hem weer zie.
Mijn vrouw belt me de afgelopen dagen telkens met hem. Fijn om hem te spreken, maar iedere keer wordt de wond weer opengescheurd.
Ik weet wat er mis gaat bij haar, maar ik kan er niets aan doen, voor de rechter een uitspraak heeft gedaan.
Niet tenzij zij mijn zoon lichamelijk kwaad doet en zo diet ze dan gelukkig niet.
Maar het geestelijk kwaad is ook iet uit te vlakken.
Ik hou me maar positief aan de telefoon, maar van binnen ga ik kapot.
Gesloten