Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door EDA »

Niemand kent de toekomst.. Die staat niet vast.
Door stevig in je schoenen te staan, kun je wel invloed hebben op jouw toekomst.
Hoe een rechter zal oordelen is niet in te schatten.
Ervaring leert echter wel dat er vaker in het "voordeel" van mama's wordt geoordeeld. Hoe wrang dat ook moge zijn.
Rechters zijn niet objectief, hebben ook te maken met angsten van waaruit zij oordelen. Het zijn mensen...
Net zoals jij en ik mensen zijn.
Zorg dat je naast en ondanks dat juridische getouwtrek zorg draagt voor je eigen ontwikkeling, je eigen zelfbewustzijn verder ontwikkeld. Dan rolt er tenminste ook iets goeds uit alle shit die jij en velen hier meemaakt/meemaken.
Het zal het je makkelijker maken het proces te doorlopen. Er is veel onrechtvaardigheid gemoeid met vele casussen die hier de revue passeren. Schrijnend is dat. Vooral ook omdat geen instantie zich er druk om lijkt te maken.
We staan er dus alleen voor. En we hebben er alleen een antwoord op te verwerven..
Een taak die we alleen moeten volbrengen.
Flick
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2012, 10:38

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door Flick »

Ik probeer er te zijn voor de kinderen wanneer nodig is , ik heb bewijzen dat de vrouw geen medische zorg verleent ten aanzien van de kinderen. Dat ze nog in een ander juridisch conflict zit. Dat het huis vervuild is dat de koelkast vol bedorven waar ligt. Geen continuïteit met de kinderen. Mijn oudste weet niet door wie hij opgehaald wordt bij school of waar hij naar toe moet na schooltijd. Mij lijkt toch dat zo'n rechter dan objectief moet kunnen zeggen dat het dan beter is dat ik voor de kinderen ga zorgen. Denk ik dan....
Natuurlijk weet je niet wat er geoordeeld wordt maar ik handel constant in het belang van de kinderen en houdt me rustig doe geen gekke dingen en doe niet treiteren zoals de vrouw wel doet. Ik heb wel een advocaat die al een rechtszaak gewonnen heeft in het verleden van de kinderbescherming. Ik hoop voor me dat ik maar sterk sta. Ik blijf rustig en bedeesd. Verzorg me goed kom netjes over en zeg iedereen goedendag en praat niet negatief over mijn aanstaande ex. En ik merk dat ik daar veel positieve reacties op krijg.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door The Driver »

@ Flick

Zeker een zwart scenario, maar wel de praktijk van alle dag.
Flick
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2012, 10:38

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door Flick »

Dan maar hopen op het beste en dat ik een goede overtuiging heb naar de rechter toe en positief blijven.
Geduldje
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 mei 2012, 11:55

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door Geduldje »

Hoe zijn de kinderen op school? Kan ook een goed insteek zijn.
Flick
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2012, 10:38

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door Flick »

Ben gisteren geweest naar de ouderenbespreking en daar kwam uit voort dat hij meer uitdagingen nodig heeft en dat hij door gaat naar groep 3. Zeg maar de eerste klas. De jongste is 2 dus daar valt weinig over te zeggen dan alleen ik een vermoeden heb medisch gezien dat hij suiker heeft. Ben er al mee geweest naar de arts maar deze mag niets doen want zo stelt ze er moet een handtekening zijn van de moeder en die krijg ik niet. Ook weer lekker krom hier in dit land....eerst dooien en dan pas wordt er aktie ondernomen. Beetje grof gezegd dan.
Flick
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2012, 10:38

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door Flick »

De bodemprocedure inzicht! Aankomende 24e september is het dan zover... De stukken die ik kreeg logen er niet om. Mijn advocaat die ik nu heb zegt tegen me dat het bla bla shit is die ze schrijft... Niets over de kinderen maar wel over financiële dingen.. Ik heb alleen maar inbreng gegeven in de bodemprocedure over de kinderen en met foto's en feiten. De vruw is nu bezig met een smerig spelletje dat ik haar met de dood bedreig en en ik haar onheus bejegen waar de kinderen bijzijn. Ik heb me de afgelopen maanden altijd rustig gehouden en nooit 1 overtogen woord gerept tegen haar of de kinderen. Alles verzint ze uit haar duim. Ze heeft het zelfs gepresteerd om een zorgdag af te nemen om gewoon op vakantie te gaan en mij op de avond voor mijn dag te vertellen je hoeft niet niet te komen... Zo kwaad geworden dat ik aangifte heb gedaan op grond van artikel 274 onttrekking ouderlijke macht. Hopelijk wordt hier naar gekeken in de bodemprocedure.Ook stellige vragen over mijn jongste die logopedie nodig heeft. Pas naar een half jaar eindelijk aktie ondernomen... Niets in haar stukken verwijst naar de kinderen toe alleen maar modder en mij neer zetten als een monster voor de kinderen. Het gaat haar alleen maar om geld. Zelfs staat erbij dat het haar te doen is om de zaak te rekken naar januari i.v.m partner alimentatie... Zwart op wit geschreven en mee gestuurd naar de rechtbank. Vertellen dat ze van 9950 bruto rond moet komen maar een bank afschrift mee sturen waar op staat dat ze d'r eigen 2000 uitbetaald (eigen onderneming). prognose cijfers van haar bedrijf omzet 2012 110.000 euro.... Alles liegt ze aan elkaar... Ik heb echt op een godswonder dat deze rechter die nu de zaak gaat behandelen inziet dat er veel niet klopt. Iemand nog een advies voor me aankomende 24e september? Morgen om half elf naar de advo...
Paul1963
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 apr 2012, 22:43

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door Paul1963 »

Een advies, blijf rustig, gooi niet met modder, weerleg stellingen met feiten en bewijs.

Je hebt geloof ik een eigen zaak, zie de rechter als een klant die je moet binnenhalen, dan weet je wat je moet doen. Jouw ex is de concurrent. En klant win je niet door de concurrent zwart te maken, maar door jouw eigen sterkte goed te positioneren.

Succes.
Flick
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2012, 10:38

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door Flick »

Ik heb geen eigen bedrijf maar de vrouw heeft een eigen bedrijf maar ik begrijp de toon van het verhaal. Ik blijf rustig en onderbouw alles want dat moddergooien wat de vrouw doet werk ik niet aan mee. Alles wat ik heb ingediend is berust op foto en beeld materiaal en originele documenten. Hopelijk wordt er recht gesproken en daarna....rust.....voor mij en vooral voor de kinderen.
jotem
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 nov 2009, 02:38

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door jotem »

Maak niet teveel werk van het weerleggen van haar geleuter, dat kost alleen maar tijd tijdens de zitting en levert niks op (is mijn ervaring).
Je kan best wel (laten) zeggen dat er van de zaken die je ex aanlevert geen ene hout klopt, dat het gebaseerd is op drijfzand en aan elkaar hangt van onbewezen en niet onderbouwde onwaarheden cq. leugens.

Laat je advocaat zich richten op jouw eisen en die deskundig en helder toelichten, het leifst gestaafd met zoveel mogelijk objectief vaststelbare feiten.

Advocaten hebben nogal de neiging om soms in de verdediging te gaan, terwijl aanval vaak de beste verdediging is (zoals de advocaat van je ex schijnbaar wel weet).
Flick
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2012, 10:38

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door Flick »

Ik heb voor de bodemprocedure alles ingeleverd met betrekking tot de kinderen. Dus school logopedie en aanverwante dingen. Hoe vuil het huis is en zelfs producten die aan het weg schimmelen ware in de koelkast.De vrouw heeft het alleen maar over geld en ze schrijft letterlijk in 1 van haar mailtjes naar haar advocaat of de boel niet gerekt kan worden tot 2013 i.v.m. de versoberde partner alimentatie. Het gaat bij haar helemaal niet om de kinderen.. Ik mag hopen op een goed oordeel. Vanmiddag heb ik weer een geschprek met mijn advo. Eens kijken hoe hij er tegenaan kijkt.
Flick
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2012, 10:38

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door Flick »

Hallo allemaal , het is weer een tijd geleden dat ik hier ben geweest maar nog steeds aan het vechten :roll: ..voor mijn kinderen. De bodemprocedure is geweest waarin ik partner-alimentatie kreeg en ik voor de kinderen elke maand 50 euro moest betalen. De vrouw kreeg de huurwoning toegewezen. Ondertussen ook nog een procedure gehad tegen de woningbouw waarin ik vroeg voor een woning maar de rechter oordeelde dat als ik een woning toegewezen kreeg dat er dan honderden op de stoep zouden staan. Ook al had ik 40% omgang met mijn kinderen. Mijn ex heeft hoger beroep aangetekend i.v.m. partner-alimentatie die ze mij moest betalen en ik een co-ouderschap wil. Het hoger beroep wat volgde won ze dat ik geen alimentatie meer kreeg. Iets wat ik nog steeds vreemd vind gezien het inkomen wat ze geniet van 120.000 per jaar. Ook heb ik nog steeds mijn huurrecht geëist van de ouderlijke woning. Het hof oordeelde dat er een onderzoek moest komen door de Raad Van de Kinderbescherming. Hier was ik best wel huiverig over gezien de verhalen die er rond gaan. De uitslag van dit onderzoek is ook binnen inmiddels en de raad adviseert een gelijkwaardige omgangsregeling van 50% voor de kinderen met als eis dat ik dan zou wonen in de zelfde woonplaats als de kinderen. Mijn ex heeft gelijk de Raad voor leugenaar uitgemaakt en is weer begonnen met modder gooien en zelfs geschreven dat ik haar fysiek bedreigt heb. Iets wat nog nooit is gebeurt maar constant alles uit de kast halen om maar geen gelijkwaardig ouderschap te hoeven invullen. In de tussentijd heeft mijn ex een andere man ontmoet. Deze woont een 35 a 30 kilometer verder op is zelf ook gescheiden en heeft 2 kinderen. Met deze man heb ik kennis gemaakt en hij gaat goed met mijn kinderen om. Dat is voor mij een geruststelling.

De mondelinge procedure voor het hoger beroep gaat verder op 24 april, maar mijn vraag is nu wat zijn mijn kansen voor een gelijkwaardig ouderschap. Als eerste wil mijn ex gaan verhuizen naar haar nieuwe vriend samen met de kinderen. De Raad van de Kinderbescherming heeft al aangegeven zwart op wit dat ik daar toestemming voor moet geven. Dat doe ik natuurlijk niet vanwege school en familie. Ten tweede heeft ze in de bodemprocedure verteld dat het bedrijf aan huis is. Nu wil ze dus verhuizen dus wat is mijn kans op de woning. En kan het zijn dat de rechters bepalen dat na 2 jaar de omgangsregeling omdraaien. Ik de meeste tijd voor de kinderen en zij mijn regeling? Mijn voordeel is wel dat ik de meeste tijd heb voor de kinderen omdat ik ben afgekeurd. Alleen ben ik bang dat de rechters alle sprookjes gaan geloven die ze verteld en schrijft terwijl deze totaal gelogen zijn. Mijn advocaat vertelde me dat ik nergens bang voor hoef te zijn gezien het rapport van de Raad. Maar ik heb de afgelopen twee jaar zo vaak de deksel op mijn neus gehad dat erg voorzichtig ben geworden. Wie heeft er voor mij advies of raad :)
Plaats reactie