Negatief praten over de andere ouder

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Marcdeb
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2018, 20:15

Negatief praten over de andere ouder

Bericht door Marcdeb »

Hallo

Een vraag. Mijn kinderen wonen doordeweeks bij mij en in het weekend bij moeder en haar vriend. Elke zondag zijn mijn kinderen of compleet uit hun doen en volledig geïndoctrineerd of ze zijn boos op mij of ze uiten hun frustraties omdat moeder en haar vriend alleen maar negatief over mij als vader praten.

Omdat ik op dit moment in een juridisch conflict met moeder zit wordt dit alleen maar erger. Moeder bespreekt ook alle volwassen zaken met mijn zoon van tien.

Elke zondagavond komt er zo'n lading negativiteit bij mij thuis dat dit erg pittig is. En vanaf de maandag is het dan weer rustig. Op vrijdag gaan ze weer naar hun moeder en zondagavond begint hetzelfde riedeltje weer.



Heeft iemand enig advies hoe ik hier richting mijn kinderen het beste er voor ze kan zijn en hoe hier mee om te gaan?

Bij moeder is er sprake van borderline/narcisme. Alleen niet vastgesteld.


Alvast bedankt voor eventuele tips.

Mvg
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Negatief praten over de andere ouder

Bericht door Leermoment »

Heel herkenbaar. Zelf zeg ik altijd tegen de oudste dat mij best boos mag zijn met datgenewat hij weet. Zelf vertel ik hem niks en laat hem boos zijn. Ik praat niet slecht over mijn ex en haar vriend. Sterker nog, ik toon zelfs begrip. Op deze manier voorkom ik dat de kids heen en weer geslingerd worden want daar hebben ze niks aan. Of het goed is wat ik doe weet ik ook niet. Suc6
BetsLenie
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 sep 2016, 16:14

Re: Negatief praten over de andere ouder

Bericht door BetsLenie »

Hier is het ook zo. De oudste komt echt met beschuldigingen die moeder uit en hij dan een op een door schreeuwt. Hij doet dan net zo lelijk als zijn moeder ook doet en deed. We gaan dit binnenkort bespreken met opvoedhulp. Het wordt echt te moeilijk zo om hem te ontvangen in de omgang terwijl zijn jongere zus er dan ook veel last van heeft. Die is beter in staat om de twee werelden te scheiden en wil graag bij haar vader zijn. Zij heeft er veel last van op beide adressen.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Negatief praten over de andere ouder

Bericht door Leermoment »

Echt rot voor de kinderen dat het zo gaat. Ik heb het besproken met Veilig Thuis en uiteindelijk, na veel aandringen, gaan ze eindelijk iets ondernemen. Let wel, ze gaan kijken wat ze moeten doen met het taalgebruik van de oudste???? Het taalgebruik is een gevolg van de onwaarheden van mijn ex maar denk maar niet dat ze een gesprek met mijn ex gaan voeren. GGZ wil ook dat VT iets gaat doen maar mijn ex moet dan wel toestemming geven. Dat gaat ze natuurlijk niet doen dus er zal niet veel veranderen. Heel frustrerend allemaal.
Plaats reactie