Omgangsregeling en ex vrouw met Narcistische trekken

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Jeroendeb
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2018, 11:19

Omgangsregeling en ex vrouw met Narcistische trekken

Bericht door Jeroendeb »

Goedemorgen,

Ik heb een situatie waarbij ik advies nodig heb.

Ik heb twee kinderen van 7 en 10 jaar. Beide wonen doordeweeks bij mij en de weekenden bij hun moeder. Moeder woont in een andere plaats. Moeder wil al jaren dat de kinderen daar waar zij woont naar school gaan. Moeder is verhuist vanwege haar vriend. Ik als vader ben niet akkoord gegaan en de beide kinderen zijn op school gebleven in de plaats waar ik woon. Moeder is bijna twee jaar geleden verhuist. Voorheen woonden de kinderen de ene week bij moeder en de andere bij vader. Moeder heeft na een aantal gesprekken ingestemd met de nieuwe regeling en dat de kinderen op hun huidige school bleven. Sinds deze regeling van start is gegaan wordt er met regelmaat vanuit moeders kant negatief over school en mij als vader tegen de kinderen gepraat. Voor die tijd werd er ook al negatief over mij als vader gepraat maar naar die tijd is dit alleen maar erger geworden. Moeder bleef maar doorgaan over dat ze kinderen op een andere school bij haar in de woonplaats wil hebben. Er zijn zelfs gesprekken geweest met een instantie erbij. In deze gesprekken bleef moeder mij maar van alles verwijten. Ik heb uiteindelijk deze gesprekken gestopt en aangeven dat ik op deze manier geen gesprekken meer kan voeren met haar. En ook duidelijk mijn standpunt verteld wat betreft de school. Ik heb moeder voorgesteld dat als ze de kinderen meer zou willen zien dat we dan ook weer terug zouden kunnen gaan naar week om week af. Maar een wijziging van school is geen optie.

Nadat ik hun moeder nog een keer per mail had aangegeven wat mijn standpunt was kreeg ik vier maanden geen reactie op mijn mail. Tot dat het nieuwe schooljaar begon en ik er mail medegedeeld kreeg dat ze de kinderen op de school in haar woonplaats had ingeschreven en dat ze bij haar gingen wonen doordeweeks. Ik heb mijn kinderen toen drie weken niet gezien. En ik heb een kort geding tegen moeder aangespannen en gewonnen. En zo gingen na de herfstvakantie beide kinderen weer terug naar hun huidige school. Sinds ik een kort geding tegen moeder heb aangespannen uit zij zich alleen nog maar negatief over mij als vader en de huidige school tegen de kinderen. Elke zondagavond als mijn kinderen weer bij mij zijn komt er zo'n negatieve ontlading dat is echt zwaar. Ik laat ze dan flink uitrazen en daarna de rest van de week is het redelijk ontspannen en stabiel. Totdat het weer vrijdag is en ze weer naar hun moeder gaan en dan loopt de spanning weer op. Door het negatief ingepraat op mijn kinderen zie ik vooral mijn oudste negatief veranderen. Hij praat tegen mij alsof hij een volwassene is en op school uit hij zich erg negatief over de school. Zelfs de directeur van de school geeft aan dat dit niet een verhaal van een kind van tien jaar is. En deze vind het erg zorgelijk om dit te zien. Ze noemt het zelfs geestelijke mishandeling. Mijn oudste is zo negatief over school en over de juffen dat het met dag erger wordt. Afgelopen week is hij zelfs (voor het eerst) boos naar huis gegaan. het wordt per week erger en erger. De school weet niet meer hoe hier mee om te gaan. Nu ben ik er wel achter gekomen dat mijn hij beter naar een school kan gaan met kleinere groepen +/20 leerlingen. De school waar hun moeder ze naar toe had gedaan heeft 30 per klas. Door de negatieve invloeden vanuit moeders kant is het voor hem niet meer goed op school. Met de jongste gaat het perfect op school en ook met haar zelf bij mij thuis. Ze lacht, zingt danst en ontspant bij mij thuis. Maar na een weekend bij haar moeder komt ze weer thuis met allemaal verhalen over dat ze stres heeft en bang voor mij is. Dus ook weer een hoop negatieve invloeden.

Moeder heeft ruzie met haar ouders, familie en heeft nog een zoon waarmee ze ruzie heeft met de vader daarvan. Deze vader ziet zijn zoon niet. Zelfs de school ziet wat moeder doet maar zei kunnen hier niet tussen gaan staan. Ik heb contact en vrede met hun allemaal en krijg ook hulp van alle kanten aangeboden. We zijn ook allemaal van mening dat er bij moeder sprake is van borderline/ narcisme. Ik heb mijn verhaal bij mijn huisarts gedaan en een therapeut gedaan ook deze beide noemden het woord borderline/narcist.

Ik zit op dit moment op het randje met mijn handen in het haar en weet niet meer wat ik nu nog kan doen.

Kan ik hier juridisch wat mee? Heeft iemand tips of adviezen hoe hier mee om te gaan? Misschien de kinderen om de week nog maar hun moeder, een keer per twee weken een weekend? Ik heb moeder al medegedeeld dat een eventueel andere school voor de oudste hem zou kunnen helpen, maar dan wel een school in de plaats waar ik woon en kleinere groepen. En dat een wijziging voor de jongste geen optie is. En dat als ze het hier niet mee eens is dat ze dan twee opties heeft: of terug verhuizen naar de plaats waar ik woon of naar de rechter te gaan.
Alleen het duurt allemaal te lang en ik zie dat de negatieve invloeden vanuit moeders kant het steeds lastiger voor mijn kinderen maakt. En ik loop ook echt op het randje hierdoor.

Ik hoop dat jullie eens willen meedenken en advies hierover kunnen geven.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Omgangsregeling en ex vrouw met Narcistische trekken

Bericht door Leermoment »

Goedemiddag lotgenoot,

Allereerst heel vervelend dat jullie in deze situatie zitten. Jammer genoeg is het ook heel herkenbaar. Mijn ex praat ook heel negatief over mij en verteld dingen die de kinderen niks aangaan. Zelfs toen ze op een afspraak bij de GGZ was, vertelde ze dingen die niet voor de kinderen bestemd waren en gelukkig heeft de medewerkster van de GGZ de kinderen in een ander lokaal laten spelen. Mijn oudste heeft mij een aantal weken niet willen zien en nu is hij vaak redelijk respectloos naar mij toe. Gelukkig gaat het wel steeds beter. De jongste gelooft zijn moeder niet en wil het liefst bij mij wonen. Zelf praat ik nooit negatief over mijn ex, enkel positief al is dat soms wel moeilijk.

Lees onderstaande link een goed door. Ik heb er veel aan gehad.
viewtopic.php?f=9&t=2148&p=12246&hilit= ... ist#p12246

De school kan de kindsignalen die ze zien wel doorgeven. Volgens mij komt die melding dan bij Veilig Thuis en zelf heb ik ook mijn bevindingen gedaan bij VT ( Veilig Thuis ) Op die manier probeer ik een instantie zover te krijgen dat ze met mijn ex gaan praten en hopelijk gaat ze dan aan het belang van de kinderen denken en handelen ipv rancuneus op mij te blijven.

Al met al is en blijft het erg lastig en vooral oneerlijk. Helaas is het niet anders dus adem in, adem uit. Sterkte
Plaats reactie