Vrouw laat sloten vervangen gezamelijk huur huis

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Jari
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2018, 10:31

Vrouw laat sloten vervangen gezamelijk huur huis

Bericht door Jari »

Hallo ik ben door mijn vrouw het huis uit gezet na een kleine discussie is ze helemaal doorgedraaid en heeft al mijn kleren over straat gesmeten en heeft toen op me proberen in te slaan. Heb toen uit eigen verdediging haar aan haar arm gepakt en op de grond gelegt. Wordt nu zelf beschuldigd van mishandeling terwijl zij de gene is die heeft geslagen. Ben toen na dit incident het huis uitgegaan om erger te voorkomen. 2 dagen daarna hebben we gepraat en heeft zij haar excusses aangeboden maar tog wou ze scheiden.
Heb mijn kinderen toen mee gekregen voor 2 dagen en daarna zoals afgesproken terug gebracht en 2 dagen later voor 3 dagen mee gekregen. We zouden die week daar op op vakantie gaan. Ik heb haar gezegt dat het mischien wel goed was dat zij op vakantie zou gaan met de kids en dat ze dan even goed na kon denken. Ze zou met haar oma gaan in eerste instantie maar toen ik een dag voor vertrek vroeg wie er mee ging zij ze dat er iemand anders mee ging maar wou niet zeggen wie. Bleek later een vriendin van haar . Maar ik heb haar gezegt dat ik er niet van gedient was dat ik niet weet met wie mijn kinderen op vakantie mee zouden gaan. Vanaf toen is ze boos geworden en beschuldigt ze me van mishandeling en houd ze de kinderen van me weg nu 3.5 weeken. Laat niks van haar horen en weet niet waar ze was met de kinderen. Nu sinds 2 dagen verblijft ze weer in ons huis. Kwam ik achter toen ik de post ging halen toen mij sleutel in eens niet meer paste en haar door de gang zag lopen dus nu kan ik mijn huis ook niet meer in en krijg mijn persoonlijke post ook niet meer wil ze ook niet afgeven. Kan ze dit zomaar maken of kan ik hier iets tegen doen? Ben nu echt ten einde raad. Bijvoorbaat dank
(Is een gezamelijk huur huis staan allebij als huurder op papier en staan daar ingeschreven)
Gebruikersavatar
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:50

Re: Vrouw laat sloten vervangen gezamelijk huur huis

Bericht door mrniemand »

Jari,

Klote situatie en wees alert.

Terugkomend op jouw vraag: JA, dit kan zomaar (slotenvervangen door je ex onder het mom van haar gevoel van 'onveiligheid' jegens jou) en JA je kunt er iets aan doen (als het gaat om jouw eigen leven en die van de kinderen).
Het gedrag van je ex: NEE, niks aan te doen geen energie aan besteden.

Heb je net als de moeder het gezag over de kinderen? Zo niet a.s.a.p. regelen.

Enkele tips voor je huidige situatie:
1) span je in om rustig en kalm te blijven;
2) mocht blijken dat je ex geen contact met je wilt hebben en waardoor er geen enkele vorm van communicatie meer is, schakel een advocaat in;
3) bereid je goed voor op jullie scheiding incl. jouw inbreng/visie van het ouderschapsplan (naar welk situatie wil jij met je kinderen naar toe? wat willen de kinderen, wat wil jij?);
4) lees dit goed: http://www.dwazevaders.nl/forum/viewtop ... ist#p12246;
5) zorg dat je inzage/gegevens hebt van het medisch dossier van de kinderen (op te vragen bij huisarts en consultatiebureau);
6) zorg voor inzage in jullie financiele zaken (waar ben jij zelf verantwoordelijk voor en waarvoor je ex) en zorg dat je grip hebt in je eigen geldzaken;
7) houd bij waar je op welke dag bent en wat je gedaan hebt;
8 ) zoek haar niet op (mailen en bellen wel zeker als het onderwerp over jullie kinderen gaat), voorkom ten alle tijde escalatie;
9) benader zelf geen vrienden, familie en kennisen van je ex (bij benaderd worden spreek geen slecht woord over je ex, wees neutraal, zie pt4);
10) focus je op het lange termijn, laat je ex los, bouw een nieuw zelfstandig gelukkig toekomst voor jezelf waar straks de kinderen van deel kunnen uitmaken;
11) creeer voor jezelf een 'veilig gebied' schaar je met een select aantal mensen die je vertrouwt waar je over je situatie kunt praten en waar jij je frustraties kunt uiten;
12) 'disciplineer' je emoties (veroorzaakt major fuck-ups), hoe moeilijk het ook soms kan zijn, wees rationeel/verstandig;
13) sta ALTIJD open voor communicatie met je ex als het gaat om de kinderen;
14) als het gaat om post, z.s.m. vervangen door digitale post (dus via e-mail ontvangen);
15) social media: beperk informatie omtrent je situatie, doe GEEN enkele uitspraken over je ex;

Concreet: heb een hele lange adem en focus je op het langer termijn...

Heel veel succes en sterkte gewenst.

Vrg,
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
Jari
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2018, 10:31

Re: Vrouw laat sloten vervangen gezamelijk huur huis

Bericht door Jari »

Bedankt voor je reactie.
Heb een advocaat ingeschakeld en die heeft een verzoek voor de tijdelijke voorziening in gediend.
Nu nog ongeveer 2 weeken wachten tot de zitting en probeer mijn leven zo goed als dat mogelijk is in deze situatie weer op te pakken. Ik laat me niet gek maken door me ex. stay positive en hopen dat ik mijn kinderen snel weer zie
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: Vrouw laat sloten vervangen gezamelijk huur huis

Bericht door WaVe! »

Jari schreef: 01 jun 2018, 03:27 Bedankt voor je reactie.
Heb een advocaat ingeschakeld en die heeft een verzoek voor de tijdelijke voorziening in gediend.
Nu nog ongeveer 2 weeken wachten tot de zitting en probeer mijn leven zo goed als dat mogelijk is in deze situatie weer op te pakken. Ik laat me niet gek maken door me ex. stay positive en hopen dat ik mijn kinderen snel weer zie
zeer vervelende situatie.

wees voorbereid dat je een zware periode gaat meemaken, wees je emoties de baas. En documenteer al je communicatie. Neem telefoongesprekken op! Blijf kalm


sterkte
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Plaats reactie