Omgangsregeling

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
janjansen
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 sep 2018, 09:44

Omgangsregeling

Bericht door janjansen »

Een advies vraag:

Mijn kinderen wonen doordeweeks bij mij en het weekend bij hun moeder. Moeder woont in een andere plaats en wil de kinderen daar doordeweeks hebben wonen en naar school hebben. De kinderen zijn 9 en 11. Er is al een rechtszaak geweest omdat moeder zonder overleg de kinderen daar op school had geplaatst. Dit is teruggedraaid door de rechter. Vervolgens heeft moeder weer een rechtszaak aangespannen voor hetgeen wat zei wil. De rechter wil geen uitspraak doen om dat ze vind dat moeder en ik het ONS traject moeten volgen (is een advies vanuit de rechter). Moeder is alleen maar negatief over mij als vader tegenover mij en instanties. Moeder heeft geen contact met haar ouders, mijn ouders en familie. Ik twijfel niet aan mijzelf als vader. Ik weet van mijzelf net als ik dat van anderen hoor dat ik het beste doe voor onze kinderen en dan dat andersom zeker niet zo is. Volgens ouders en (ex)schoonouders heeft moeder een persoonlijkheidsstoornis.

Deze negativiteit speelt als sinds het begin dat ik moeder ken. Ik dacht alleen altijd dat het aan mijzelf lag. Door een flinke bewustwording afgelopen jaren ben ik dit toch anders gaan zien. De negativiteit vanuit moeder haar kant mijn kant houdt niet op en vreet heel erg aan mij. Ik krijg er lichamelijk en emotioneel last van. Het is zelfs zo erg dat als mij wat zou gebeuren dat ik dan denk dat eindelijk rust heb. Ik sta er mee op en ga er mee naar bed. Het ONS traject daarvan voel ik dat niks gaat helpen. Het gaat moeder niet om de betere communicatie met mij maar juist om mij zwart proberen te maken bij instanties. Ze praat zelfs onze kinderen van alles aan. Zelfs zo erg dat ze vind dat de kinderen ook hulp nodig hebben omdat het niet goed met ze zou gaan. Ik zie bij thuis dat het prima gaat met ze. Ze zijn blij, vrolijk en ontspannen. En als je moeders verhaal dan mag geloven is dit compleet andersom. Moeder is zich helemaal niet zelfbewust. Moeder heeft mij het afgelopen jaar flink zwart gepraat bij mij kinderen. Mijn zoontje daar merk ik aan dat hij mij niet altijd meer vertrouwd. Gelukkig knuffelen we savonds nog regelmatig, dus dat is wel fijn.
Het contact tussen moeder en mij zal nooit meer beter worden, daarvoor is teveel gebeurd.

Het liefst zou ik ONS traject willen afblazen en het dan maar op een uitspraak van de rechter en kinderbescherming aan laten komen.

Ik ben heel eerlijk gezegd ten einde raad.

Heeft iemand advies voor mij?

Bedankt alvast

Met vriendelijke groet.

Jeroen
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Omgangsregeling

Bericht door Leermoment »

Dag Jeroen,

Wat een rot situatie. Helaas kan je er niks aan doen dat je ex zo over jou praat. Ik ken het. Mijn oudste is een aantal weken niet gekomen en nu is hij nog steedserg respectloos. Ik vertel hem niks over de vechtscheiding dus accepteer ik zijn boosheid maar. Liever dat dan dat hij heen en weer gestuurd wordt. De jongste gelooft zijn moeder niet. Gelukkig.

Maar wat te doen? Ik had een slechte advocaat dus zijn strategie moet je niet volgen. Wat wel? Geen idee. Het bewijs dat je bezit dat je ex slecht over jou praat verzamelen. Naar je advocaat gaan en zeggen dat het ONS traject nooit gaat werken maar dat je het bijv vier weken wil proberen maar als het geen resultaat oplevert, dat je toch wil dat de rechter uitspraak doet. Je zou kunnen denken aan een verklaring van de dokter dat je veel last en stress krijgt van deze situatie en dat je voor de scheiding geen medische klachten had.

Wat niet doen? Zeggen dat je ex een persoonlijkheidsstoornis heeft. De schuld bij haar leggen of dat ze een slechte moeder is. Ok, tegenstrijdig met het bewijzen dat ze slecht over jou praat. Echter, dat zijn feiten en niet je mening.

Dit was even een gedachtenspinsel. Hopelijk heeft het je op een idee gebracht en kan je weer verder.
Plaats reactie