Dwaze oma’s

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
vesm
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2019, 10:25

Dwaze oma’s

Bericht door vesm »

Waar zijn de dwaze oma’s?
Als moeder van een dwaze vader ben ik ontgoocheld. Zoon wordt weggehouden van zijn dochter, wij krijgen onze kleindochter niet te zien ondanks rechterlijke uitspraak. Mijn zoon ziet het leven niet meer zitten.
Adviezen?
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Re: Dwaze oma’s

Bericht door Condat47 »

Hier exact de zelfde situatie gehad. Moeder hield gewoon kind weg bij zoon ondanks gerechtelijke uitspraken.
Heel vaak hebben we het echt niet meer zien zitten en ik heb zelfs bijna een jaar thuis gezeten met een burn-out met als hoofdrede, het weghouden van zoon bij vader en al het verdriet er om heen.

ik kan alleen maar zeggen: blijf volhouden en MELDEN bij werkelijk iedere instantie die je maar kan vinden. Bij ons ging het ook met zoon ineens niet meer goed op school en moeder beweerde al een tijdje (ten onrechte) dat zoon ADHD zou hebben. Kon zijn gedrag gewoon niet aan. Hierdoor kwamen we ook in het zicht van de gemeente doordat er via school aan de bel werd getrokken en er een plan moest komen voor psygologische hulp voor kind. Dit wordt weer betaald door de gemeente waardoor we daar ook in het zicht kwamen.

Als vader dus gemeld bij de gemeente dat er geen omgang meer was omdat moeder op eigen initiatief de omgang had stil gezet. Gesprek tussen gemeente en moeder werd door moeder steeds afgehouden dus vervolgens heb ik een melding gedaan bij veilig thuis.
Ik denk dat ik zo'n 20 keer heb moeten bellen naar veilig thuis voordat er daadwerkelijk iets met het dossier gedaan werd maar na lang volhouden en niet te extreem veel druk te zetten op de organisatie's kwam moeder vanzelf ook bij veilig thuis in het zicht.
Moeder bleef namelijk weigeren wat ons 'geluk' is geweest (als je al van geluk mag spreken want uiteindelijk is het natuurlijk van de zotte).
Integraal overleg gepland tussen ouders, gemeente en veilig thuis. Kwam moeder niet opdagen :) . Tja, toen werd de zaak doorgezet naar de RdvK voor een onderzoek. Blijf steeds zakelijk en probeer emotie uit te schakelen als je bij instanties zit. Tijdens het onderzoek van de RdvK heeft zoon aangegeven juist WEL graag naar vader te willen en dat is ook echt ons geluk geweest. RdvK heeft OTS als advies gegeven waardoor we naar de rechtbank moesten. Rechter heeft aangezien zoon zelf aangegeven had vader graag terug te willen zien een opbouwregeling uitgesproken en een OTS. Of het allemaal goed komt weten we nog niet maar hierdoor is er in ieder gevel wel weer een eerste contact (na bijna een jaar lang verdriet en ellende). Zelfs telefonisch contact was niet mogelijk omdat moeder de boel tegen hield.
Nu moet ze wel, gelukkig.

Mijn advies blijft dus, blijven volhouden. Dossier aanleggen en elke stap neutraal vastleggen desnoods door middel van een tijdlijn waardoor patronen van moeder zichtbaar worden. Trek aan de bel bij instanties en blijf deze aan hun jasje trekken. Informeer bij school hoe de schoolprestaties zijn en probeer hier een vinger achter te houden. Verzamel zo veel mogelijk informatie. Tevens: neem werkelijk ieder gesprek op en maak gespreksnotitie's. Afspraken en belofte's die gemaakt zijn door instantie's, wijs ze hier op en blijf achter hun broek aan zitten. Kostte me gewoon een dagtaak maar goed :evil: .
Plaats reactie