Omgang met zoon

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Sorrow
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2020, 01:17

Omgang met zoon

Bericht door Sorrow »

Ik heb 3 jaar onofficieel samengewoont met mijn vriendin ( ex), wij hebben uit die relatie een prachtige zoon gekregen.
Anderhalf jaar geleden wilde ze niet meer verder en heeft me de deur gewezen.
Ik had geluk mn woning aangehouden.
Totdat moment had ik een geweldige relatie met mijn zoon.
Vanaf dat moment hebben we een onofficiele omgangsregeling gehanteerd, redelijk standaard, om het weekend en in overleg de vakanties.

Nu heb ik sinds 2e kerstdag 2019 ,na een woordenwisseling over het niet ontbijten van mijn zoon (nalatigheid van mn ex)toen ik m op ging halen( zoals afgesproken), mijn zoon niet meer gezien.

Nu haalt ze er vanalles bij , agressie (nooit iemand aangeraakt) en het niet willen overleggen( altijd alles overlegt, en ook extra momenten als "oppas" mn zoon meegenomen.Kleren, schoenen etc. Voor hem gekocht.)

Ik heb tijdens haar zwangerschap mijn zoon erkent, en ook bij de geboorte daarvam aangifte gedaan( mijn achternaam draagt hij).

Echter is er geen ouderlijk gezag afgesproken en geen convenant opgemaakt.

Ik ben nu bezig met jeugdzorg en maatschappelijk werk voor elkaar te krijgen dat er weer omgang kan plaats vinden.
Mijn ex houdt een verhaal op dat ik agressief zou zijn tegen haar, mijn zoon(4) en zelfs beweert ze dat ik geweldadig ben tegen mijn grootmoeder( 91).
Dit tot grote woede van mn grootmoeder.

Mijn vraag is , aangezien ik bang ben dat gezamelijk ouderschap lastig gaat worden zonder medewerking.
Of ik aangifte kan doen van ontrekking aan een persoon( ik) die een nauwe band heeft met het betreffende kind?

Ik heb , door een periode in de ziektewet te hebben gezeten , totaal geen budget voor een advocaat.

Ik mis mijn zoon enorm, en ik weet dat hij dat ook doet.

Heeft er iemand enig idee of tips hoe ik dit het beste kan aanlopen ?

Alvast bedankt voor de hulp.
Gebruikersavatar
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:50

Re: Omgang met zoon

Bericht door mrniemand »

Beste,

Klote situatie.

Hier enkele tips:
-ga geen aangifte doen naar de moeder, dit escaleert de situatie alleen maar (en je hebt ook geen gezag);
-probeer samen met je ex er uit te komen;
-val je ex op geen enkele wijze aan: schriftelijk, mondeling, doe geen enkele verwijten maken (dit escaleert de situatie en je bereikt hiermee je doel niet: z.s.m. contact met je zoon);
-accepteer de situatie zoals die nu is, laat je ex los en bouw z.s.m. een nieuwe leven op: zorg dat je je leven op de rails hebt (geen schulden, niet afhankelijk zijn van anderen, zorg voor inkomen (zodat je kan laten zien dat je ook voor je zoon kunt zorgen/onderhouden);
-zorg dat je in control bent van je eigen leven, laat je ex dit niet beïnvloeden=dit bepaal jij zelf;
-heb je hier moeite mee, praat met lotgenoten, zoek hulp (via deze forum);
-zorg dat je de instanties achter jou staan, heb een kritische houding zonder hun aan te vallen;
-geef de moed niet op!

Sterkte lotgenoot.
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
Plaats reactie