Het ezeltje in de put / uit de put

Heeft u een onderwerp waarover u denkt dat hierover gediscussieerd kan worden, dan kan dit hier.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Het ezeltje in de put / uit de put

Bericht door EDA »

Op een dag viel het ezeltje van een boer in een diepe put.
Het dier schreeuwde, uren na elkaar, van pure angst.

Uiteindelijk besloot de boer om de put te dichten: het ezeltje was toch al oud …
Het loonde de moeite niet meer, om hem er uit te halen …

De boer nodigde zijn buren uit om hem te helpen met de klus.
Ze pakten allemaal een schop en begonnen te scheppen.

Meteen realiseerde het ezeltje zich wat er gebeurde en schreeuwde hartverscheurend !
En na een tijdje werd het helemaal stil.

Niemand hoorde nog iets.

Een hoop scheppen vuil later, keek de boer in de put.
En was compleet verrast met wat hij zag !

Met elke schep vuil, die de rug van het ezeltje raakte, deed deze iets geweldigs:
Hij schudde het vuil van zijn rug en deed een stapje omhoog.

De buren gingen door met scheppen.

Elke keer schudde het ezeltje alles van zich af en deed een stapje omhoog.

En opeens stapte hij , tot ieders verbazing, over de rand van de put en wandelde vervolgens vrolijk weg.


Over een paar weken zie ik mijn kind weer. Er is 3 jaar overheen gegaan waarin er geen enkel contact was. Ik bespaar jullie de details, wil zaken ook niet groter maken dan ze zijn.
Het was hard werken om uit die put te komen, maar er gloort nu licht aan het einde van de tunnel.
Hoe dit gaat verlopen is natuurlijk even afwachten, maar de procedure is in gang gezet, de trein in beweging gekomen.

Nu kan ik eindelijk mijn eigen leven(ssituatie) weer (positiever) vorm gaan geven en dat is natuurlijk hard nodig.

Een ding kan ik jullie zeggen: Blijf primair zorgen voor jezelf, besteedt energie aan je zelfontwikkeling, leer jezelf kennen zodat je ontdekt dat het leven om jou dient te draaien, i.p.v. dat jij in de wereld rondtolt.

Een gemis kan dus op dezelfde wijze als het ezeltje zorg dragen voor een "uit de put geraken". Dan moet je dus creatief met je levenssituatie omgaan en niet opgeven en wel het juiste doen.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Het ezeltje in de put / uit de put

Bericht door Voiceless »

Mooi. Zorg dat de trein blijft rijden.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Het ezeltje in de put / uit de put

Bericht door Casper »

Dat is heel goed nieuws, EDA! De aanhouder wint. Succes met de hernieuwde kennismaking! Dat zal jou vast heel goed af gaan.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Het ezeltje in de put / uit de put

Bericht door EDA »

Dank Casper.

Tot het moment daar is is het uiteraard nog spannend. (Of het echt waar is/bewaarheid wordt)

Ik ben er zelf rustig onder. Dat is het gevolg van loslaten loslaten loslaten.
En ik moet ook rustig zijn, want voor mijn kind is het waarschijnlijk emotioneel. Dat verwacht ik tenminste. Ik ben de volwassene, mijn kind is kind en heeft niet het overzicht dat ik heb.

Maar goed, ik kan nu niet invullen wat het binnenkort zal zijn. Dus laat ik mijn hoofd wat dat aangaat maar leeg houden. Misschien word ik voor die tijd wel overreden door een bus. Je weet het niet hè.

Maar vanaf de herontmoeting zal er nog aardig wat gecommuniceerd moeten worden. Ook daar is mijn rust bepalend.
En dan de andere kant maar laten. Maar daar zal toch ook een ontwikkeling moeten plaatshebben. Hoe meer ik op de achtergrond ben, hoe meer ruimte daar voor vrij gelaten wordt. En dat is mijn doel.

Ondertussen heb ik jaren in te halen, oa qua werk. Ik behoef echt niet stil te zitten. Sta er inmiddels wel anders in. Ben aan het netwerken, applaus als blijk van waardering was laatst mijn deel bij een netwerkmeeting. Mooie opsteker voor al dat geestelijke werk dat ik de laatste jaren heb volbracht.
Het was allemaal niet voor niks. The more problems you have, the more you can learn. En zo is het echt wel.
Als wij als benadeelde vaders onze problemen te boven komen, zijn we zoveel sterker geworden dan we waren. Proces van jaren hoor, maar hoe meer je ziet dat het zo werkt, des te meer helpt het leven je ook. Serendipiteit komt dan in zicht, als je er aandacht aan geeft en oog voor hebt. Je eigen ontwikkeling staat voorop. Vergeet dat niet. Je kind ( ook al zie je het niet ) helpt daar bij.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Het ezeltje in de put / uit de put

Bericht door kiekiek »

EDA schreef:Je kind ( ook al zie je het niet ) helpt daar bij.
Inderdaad, de onzichtbare kracht van de band tussen vader en kind helpt je overal doorheen.

Ik ben echt blij voor jou en je kind dat jullie je vrijheid aan het herwinnen zijn.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Het ezeltje in de put / uit de put

Bericht door EDA »

kiekiek schreef:
EDA schreef:Je kind ( ook al zie je het niet ) helpt daar bij.
Inderdaad, de onzichtbare kracht van de band tussen vader en kind helpt je overal doorheen.

Ik ben echt blij voor jou en je kind dat jullie je vrijheid aan het herwinnen zijn.
Merk op dat ik EERST mijn eigen vrijheid moest herwinnen.
Mijzelf moest leren kennen.
Daartoe roep ik dan mede op.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Het ezeltje in de put / uit de put

Bericht door EDA »

Pfff, therapeuten met tunnelvisie en onvoldoende inzicht die liever vertroebelen dan helderheid medeverschaffen..... Beroepsdeformatie...

Het zal ook eens makkelijk gaan....

Maar goed, beste EDA... chin up, keep going forward and you will succeed.

De trein is in elk geval in beweging. Volgende week het moment supreme.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Het ezeltje in de put / uit de put

Bericht door EDA »

En hoppakee, deze week de draad weer opgepakt waar hij 3 jaar gelden is moeten blijven liggen.
Alsof die drie jaren niets uitmaken. Zo vanzelfsprekend. Ging heel rustig en vertrouwd.
Wist ik wel. Had het ook zo voorspeld. Werd bewaarheid.
Er zit ook geen hindernis tussen mij en mijn kind. Die ligt elders. Dat zal nu anderen ook duidelijker worden. Eindelijk.
Het viel toeschouwers al op hoe close en hecht we zijn. Mooi toch.
De schellen zullen voor ogen wegvallen.... de komende tijd.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Het ezeltje in de put / uit de put

Bericht door kiekiek »

Kijk aan dat is geweldig nieuws EDA! Is er al zicht op een verder vervolg?

Weer een bevestiging dat de band tussen vaders en kinderen niet stuk te krijgen is!
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Het ezeltje in de put / uit de put

Bericht door EDA »

kiekiek schreef:Kijk aan dat is geweldig nieuws EDA! Is er al zicht op een verder vervolg?

Weer een bevestiging dat de band tussen vaders en kinderen niet stuk te krijgen is!
Vervolg is agendatechnisch gepland.
Inhoudelijk nog niet.
Ex zal uit omkering moeten geraken, anders blijft er een hindernis. En dat zal ze zelf moeten (willen) doen. Dat is het spannende in deze. Wil ze dat ook (in het echte belang van ons kind)?

De band tussen mijn kind en mij is ook niet door een gat van 3 jaar, met geen enkel contact, verslechterd hoor. Die is nog net zo hecht als hij was. Daar was ik ook in het geheel niet bevreesd voor en terecht, zo bleek.
Ik ben al die tijd in gedachten en mijn gevoel bij mijn kind betrokken geweest. Heb in the meantime ook gewoon dingen voor haar aangeschaft en plannen gemaakt voor de toekomst, alsof ze er gewoon wel was.

Wat belangrijk voor haar blijkt te zijn is de wetenschap dat haar kamer er gewoon zo is al altijd ( is zo ) en dat de omgeving hier ongewijzigd is. Ik ga dat allemaal fotograferen zodat ik het bij de volgende ontmoeting kan laten zien. Dat werkt goed. Geeft rust en vertrouwen, dat dat er allemaal nog voor haar is ( gebleven ). Continuïteit is belangrijk voor een kind, zo blijkt. Kleine "bezittinkjes" van een kind zijn voor een kind zeer van waarde. Zo weet ze nog precies van enkele jaren terug welke kadootjes ze van mij heeft gekregen voor haar verjaardag. Feilloos. Zo belangrijk is dat dus.
witte woef
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 feb 2015, 00:35

Re: Het ezeltje in de put / uit de put

Bericht door witte woef »

Gefeliciteerd, heb jij ervaring met een kist van liefde?

Om briefjes en spulletjes in te doen voor je dochter zolang ze er niet is. Zodat ze zichtbaar ziet hoe vaak je aan haar dacht.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Het ezeltje in de put / uit de put

Bericht door EDA »

witte woef schreef:Gefeliciteerd, heb jij ervaring met een kist van liefde?

Om briefjes en spulletjes in te doen voor je dochter zolang ze er niet is. Zodat ze zichtbaar ziet hoe vaak je aan haar dacht.
Niet met een kist van Liefde. Maar wel met Liefde.

Ik laat mijn kind vooral bepalen. Ze wil graag weten en bevestigd zien dat haar oude leefomgeving, haar kamer, de speeltuin, haar huisdier, haar fiets enz enz, dingen waar ze aan gehecht is er gewoon nog zijn.
Dat is op zich wel te vergelijken natuurlijk.
Maar uiteraard heb ik ondertussen zaken voor haar aangeschaft. Kado's voor haar verjaardag, welke nooit zijn uitgereikt, dingetjes voor Sint en Kerst en zo. Dat staat allemaal te wachten, maar zal mondjesmaat kunnen worden "toegediend". Alles tegelijk zal een overkill zijn, dus dat is niet de manier.

Er gewoon zijn samen, dat is eigenlijk al genoeg, met wat steun van kennis en weten dat haar leefwereld van toen er nog altijd is.
Dat volstaat wel.

Verder ontstaat er uiteraard voldoende op het moment dat we bij elkaar zijn. Dat is dan nieuw, maar wel van samen. Ook dat is prima en volstaat. Het is gewoon dan een nieuwe situatie, die fijn is.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Het ezeltje in de put / uit de put

Bericht door kiekiek »

EDA schreef:
Verder ontstaat er uiteraard voldoende op het moment dat we bij elkaar zijn. Dat is dan nieuw, maar wel van samen. Ook dat is prima en volstaat. Het is gewoon dan een nieuwe situatie, die fijn is.
Inderdaad, de wetenschap dat je kind bij je in huis is, is eigenlijk al voldoende. En af en toe leuke en gezellige dingen doen samen. Dat brengt rust in je leven, niet alleen als je kind bij je is, maar ook tijdens de momenten er tussen als je kind er niet is. Die tijd overbruggen we hier samen met zo af en toe een app-je sturen.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Het ezeltje in de put / uit de put

Bericht door ll2014 »

kiekiek schreef:Inderdaad, de wetenschap dat je kind bij je in huis is, is eigenlijk al voldoende. En af en toe leuke en gezellige dingen doen samen. Dat brengt rust in je leven, niet alleen als je kind bij je is, maar ook tijdens de momenten er tussen als je kind er niet is. Die tijd overbruggen we hier samen met zo af en toe een app-je sturen.
Eigenlijk weinig aan toe te voegen, behalve misschien nog dat het goed voelt als je kind het ook als thuis zijn voelt als hij bij jou is.
Ik heb niet zo veel moeite om de tijd te overbruggen dat hij er niet is, maar dat is misschien ook omdat ik nu in de gelukkige omstandigheid ben dat dat nu nog slechts 1x in de 2 weken een lang weekend van 4 dagen is...
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Het ezeltje in de put / uit de put

Bericht door EDA »

Ja ja, maar ik zit nog maar op anderhalf uur eens in de 3 weken op een extern adres.
Dat maakt een hogere spanningsboog, omdat alles in zeer beperkte tijdspanne zich afspeelt.
Zeer vervelend en schadelijk omdat teleurstelling makkelijk op de loer ligt.

Desondanks stop ik alles in de beperkte tijd wat mijn kind nodig heeft.
Plaats reactie