Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moeder

Heeft u een onderwerp waarover u denkt dat hierover gediscussieerd kan worden, dan kan dit hier.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door kiekiek »

Helemaal eens, maar dan is die persoon jou wel e.e.a. verschuldigd in de vorm van een flink stuk meewerken en jou aanknopingspunten verschaffen waar jij verder mee kan gaan. Ik zou het gewoon open en eerlijk bij haar neerleggen en wie weet levert het je iets op. Nee heb je, ja kan je krijgen. Weigert ze mee te werken, dan is het tijd om haar aan de kant te zetten.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
witte woef
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 feb 2015, 00:35

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door witte woef »

Misschien een gek idee, maar zijn er foto's? Dat zou helpen met zoeken en resultaat via Internet met foto is makkelijker.

Vraag is of je moeder wel de juiste foto geeft of deze weigert te geven. Slim aanpakken om te zien, evt gezellig in foto boeken bladeren en erover kletsen.

Als niets helpt dan heb je nog tv programma nog...
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door kiekiek »

Ik zou werkelijk alles uit de kast halen als ik mijn vader zou zoeken.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
eenkindvan
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 mar 2015, 14:40

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door eenkindvan »

(gewijzigd)
Laatst gewijzigd door eenkindvan op 18 sep 2015, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door kiekiek »

Ergens is het te gek voor woorden dat jij de zoektocht moet gaan doen naar je vader, terwijl vooral je moeder alle sporen naar hem heeft uitgewist en voor jou nu onherstelbare schade heeft gezorgd.

Je zou terug kunnen naar de bron (zij) en het probleem kunnen neerleggen bij haar. Laat haar de oplossing aandragen, zij weet vast meer dan je denkt en zij weet vast wel wegen of mensen die je weer op zijn pad kunnen zetten.

Je kan haar voor de harde keuze stellen: of je helpt me om mijn vader te vinden of je helpt me niet, maar dan ben je je dochter voor eens en voor altijd kwijt.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
lieveoma
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 mei 2015, 22:30

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door lieveoma »

Kan je niet 1 van je andere familieleden om nadere gegevens vragen?

Ik als oma ( nu pleegmoeder van mijn kleindochter) wist de naam van de biovader van mijn kleindochter en zo hebben wij, met behulp van Jeugdzorg en haar pleegzorgmedewerker, een ontmoeting met mijn kleindochter haar vader geregeld.
Het was een prachtig weerzien, de relatie tussen vader en dochter wordt nog steeds uitgebouwd en verstevigd.
Hij was dolblij om haar weer te ontmoeten, had jarenlang op haar gewacht en zoals jij in het begin al zei, uit zelfbescherming afstand genomen van zijn kind.

Lenny
witte woef
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 feb 2015, 00:35

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door witte woef »

eenkindvan schreef:In het fotoalbum zitten gaten van uitgeknipte foto's... :cry:
Als je andersom denk geeft de gaten in vergelijking met andere foto's weer in welk tijdsbeeld hij uitmaakten van jouw leven. Via de andere foto's kan je kijken wie hem gekend zou hebben. Zo via derden een weg vinden is ook een optie.

Zoek eerst ruim uit voor je benader om te voorkomen dat je moeder zich mengt naar degene die je nog niet benaderd hebt.

Hopelijk is dit een idee
eenkindvan
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 mar 2015, 14:40

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door eenkindvan »

(gewijzigd)
Laatst gewijzigd door eenkindvan op 18 sep 2015, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door ll2014 »

Dat is geweldig nieuws! Hou ons op de hoogte.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door Casper »

Geweldig nieuws! :D

Via Fiom dus, ik had er nog nooit van gehoord -- https://fiom.nl/
en specifiek https://fiom.nl/afstammingsvragen/zoeke ... ie-starten
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door kiekiek »

Inderdaad geweldig nieuws! Ben wel benieuwd waar hij nu woont en hoe jullie eerste ontmoeting zal zijn!
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
eenkindvan
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 mar 2015, 14:40

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door eenkindvan »

(gewijzigd)
Laatst gewijzigd door eenkindvan op 18 sep 2015, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door kiekiek »

Eindelijk ga je antwoorden op heel veel vragen krijgen eenkindvan :D
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
eenkindvan
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 mar 2015, 14:40

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door eenkindvan »

(gewijzigd)
Laatst gewijzigd door eenkindvan op 18 sep 2015, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door Casper »

Mijn tip: doe iets concreets. Ga niet tegenover elkaar op een stoel zitten met de verwachting om bij te praten over wat er in die xx jaar allemaal gebeurd is. Dat komt later allemaal wel, stukje bij beetje. Wandel wat door een stad, bezoek iets samen o.i.d. - realiseer je dat dit pas het begin is van een lange relatie!
Plaats reactie