Vreemd gaan, oorzaak of gevolg?

Heeft u een onderwerp waarover u denkt dat hierover gediscussieerd kan worden, dan kan dit hier.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Vreemd gaan, oorzaak of gevolg?

Bericht door Voiceless »

@Bertje: Een kind de noodzakelijke medische zorg onthouden is een ernstig iets. Alleen een GZ psycholoog kan na onderzoek de diagnose autisme stellen. Alleen ern arts of psychiater kan en mag medicatie voorschrijven op basis van die diagnose. In dat stadium ben jij nog lang niet.

Er zijn reeele vermoedens van een stoornis in het autisme spectrum, maar jij wilt geen toestemming voor onderzoek geven. Ik snap dat niet.

Als jij gelijk zou hebben, en er is inderdaad niets met het kind, dan komt er niets uit het onderzoek, dus ook geen medicatie. Je hebt dan jouw punt gescoord. Maar jij wilt geen onderzoek. Waar ben je dan bang voor? Dat het erfelijk is en het van jou komt. Dat is net zo egoistisch als het willen uitslapen en zeker niet in het belang van het kind.

Ik heb autistische kinderen opgevoed die niet mijn biolgische kinderen zijn. Ik ben blij dat wij ze die zorg en ondersteuning bij hun autisme hebben kunnen geven. Dat heeft veel energie gekost, maar ze zijn nu zodanig opgroeid dat ze goed met hun beperkingen kunnen functioneren. En de biologische ouder? Die is lang geleden het gezag kwijtgeraakt en de kinderen willen zelf na jaren beperkt contact omdat ze zich niet geaccepteerd voelen. En daar was overigens geen raadsonderzoek voor nodig. Alleen een weigerachtige ouder met soortgelijke denkbeelden als jij.
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Vreemd gaan, oorzaak of gevolg?

Bericht door Bertje »

Ik wil mijn zoon gewoon niet gaan belasten met allerlei toeters en bellen . Mijn zoon schijnt al verschillende onderzoeken gehad te hebben en daarom zegt mijn ex dat er autisme is vastgesteld.

Medicatie daar ben ik gewoon erg op tegen. Dat is toch geen medische zorg onthouden. Stel dat het andersom was ex wil geen medicatie en ik wel dan zouden ze zeggen , hij woont toch bij de moeder dus zij weigert dan houdt het op. instanties staan altijd aan de kant van de moeder dat is het lullige in NL.
Oma Tobben
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2015, 11:26

Re: Vreemd gaan, oorzaak of gevolg?

Bericht door Oma Tobben »

Bertje, misschien heb je groot gelijk dat je je zoon niet te veel wilt belasten met onderzoeken en dat er al een heleboel zijn gedaan. Verstotende ouders hebben, naarmijn idee, vaak een persoonlijkheidsstoornis en het komt ook geregeld voor dat daar een vleugje Munchhaussen by proxy bij zit.

Als jij je kop tegen de kribbe gooit en overal dwars tegenin gaat wat je ex, geholpen door de instanties, die, zoals we allen weten, bijna altijd klakkeloos de moeder geloven, dan eindigt het ermee dat diezelfde instanties je in de kortste keren helemaal uit het leven van je zoon manouvreren.

Eerlijk? Natuurlijk niet. Maar helaas de realiteit. Nog wel.

En als je ex plus hulptroepen jou helemaal buitenspel hebben gezet, wie komt er dan nog op voor je zoon? Dan kan je helemaal niets meer doen.

Mijn goede vader zei altijd: 'je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn'.
Werk mee, stel je positief op (al meen je daar in je hart niets van) en blijf op die manier deel uitmaken van het leven van je zoon.
Anders vrees ik het ergste.
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Vreemd gaan, oorzaak of gevolg?

Bericht door Bertje »

Ik heb van de week bericht gekregen van de school van mijn zoon, ze willen mijn zoon door laten gaan naar de volgende klas maar wel met extra begeleiding. Of ik daar toestemming voor geef. Ik hoop dat nu al die verdere onderzoeken van de RvdK dan niet meer nodig ga zijn en dat ze zich niet meer met ons bemoeien.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Vreemd gaan, oorzaak of gevolg?

Bericht door ll2014 »

Bertje schreef:Mijn zoon schijnt al verschillende onderzoeken gehad te hebben en daarom zegt mijn ex dat er autisme is vastgesteld.
Als een (kinder)psycholoog autisme heeft vastgesteld, wat voor reden is er dan om daaraan te twijfelen?
Probeer SAMEN met de betreffende psycholoog te bepalen wat het verstandigste is.
Medicatie heeft voor en nadelen, je kunt het eventueel ook een tijdje proberen en kijken of de voordelen tegen de nadelen opwegen.

Bij mijn zoon waren de voordelen er wel, maar uiteindelijk vonden zowel ik als mijn ex de nadelen groter.
Maar vergeet niet, een kind krijgt geen autisme als gevolg van een behandeling van een van zijn ouders, het is dus niet de schuld van je ex als je zoon autisme heeft.
En bovenal, je zoon is er niet minder om, sterker nog kinderen met autisme zijn vaak hele lieve kinderen.
Plaats reactie