Melding of Aangifte

Heeft u een onderwerp waarover u denkt dat hierover gediscussieerd kan worden, dan kan dit hier.
Plaats reactie
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Melding of Aangifte

Bericht door Condat47 »

Heeft iemand ervaring met een melding / aangifte van onttrekking van het ouderlijk gezag tijdens de rechtszaak?

Ergens heb ik eens gelezen dat je beter een melding kan doen bij de politie en deze dan later moet omzetten naar een aangifte.
Of kan je beter gelijk een aangifte doen.

We hebben nu een melding gemaakt en een zaaknummer gekregen.

Ik vraag me af wat een meerwaarde heeft tijdens de rechtszaak.

Iemand ervaring?

Alvast bedankt.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Melding of Aangifte

Bericht door kiekiek »

Het doen van schriftelijke meldingen is verstandig als je verwacht dat een hex zich vaker schuldig zal gaan maken aan onttrekking van het ouderlijk gezag, door een kind bijvoorbeeld om de twee weken niet te brengen en doelbewust thuis te houden. In plaats van aangifte wegens onttrekking kan je ook aangifte doen wegens vrijheidsberoving.

Stel je doet vijf meldingen, dan kan je tijdens de zesde keer langs gaan alle vijf de meldingen in een keer laten omzetten naar een verzamelaangifte. De kans dat zo'n aangifte naar het OM gaat en dat er tot een straf wordt besloten door de strafrechter is dus aanzienlijker. Met een melding op zich doet de politie nog niets, totdat jij hem omzet naar een aangifte.

Een melding en aangifte kan ondersteunend werken bij een omgangszaak. Je doet het immers niet voor niets. Of er door een strafrechter een strafmaat aan wordt gehangen, maakt voor een civiele rechter niet zo veel uit.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Re: Melding of Aangifte

Bericht door Condat47 »

Bedankt voor je antwoord Kiekiek,

We hebben nu melding gedaan en a.s. weekend moet er weer een contactmoment plaatsvinden volgens planning.

Netjes een briefje gestuurd dat ik van plan ben om hem op te komen halen en dat ik verwacht dat moeder mee werk, zo niet dat er dan wederom melding wordt gedaan.

Ze was het duidelijk niet eens met deze actie: laat via haar advocaat weten dat ze het niet op prijs stelt dat we haar tijdelijke opschorting niet meer accepteren (waarom accepteren dat moeder eenzijdig de omgangsregeling frustreert). De communicatie zou namelijk niet verbeteren door deze actie en ze gaat er vanuit dat dit een 1 malige actie is.
Nou mooi niet, we gaan vanaf nu iedere keer melding doen als moeder niet thuis is en weigert te communiceren. Haar spelletje heeft nu lang genoeg geduurd.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Melding of Aangifte

Bericht door kiekiek »

Condat47 schreef:
Ze was het duidelijk niet eens met deze actie: laat via haar advocaat weten dat ze het niet op prijs stelt dat we haar tijdelijke opschorting niet meer accepteren (waarom accepteren dat moeder eenzijdig de omgangsregeling frustreert)
Onzin, de ex is de frustrerende partij en een omgangsregeling mag je nooit eenzijdig opzeggen of er moet een hele goede reden voor zijn, een labiele vader, agressie ed. Ze probeert de zaken om te draaien en haar advokaat doet door domweg aan mee en slaat straks ook nog eens een modder figuur tijdens een zitting.

Ik neem aan dat jullie ook fysiek aan deur komen om zijn kind op te halen na een aankondiging? Als ze niet thuis is, de deur niet open doet of het kind niet meegeeft, is dat een keihard feit van niet meewerken aan een omgangsregeling.

Doe er ook nog een keer een melding tussendoor van vrijheidsberoving van een kind wat eigenlijk de lading meer dekt dan onttrekking aan het ouderlijk gezag.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Melding of Aangifte

Bericht door Casper »

Kiekiek: en haar advokaat doet daar domweg aan mee
Inderdaad. Ook één voor de zwarte lijst.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Melding of Aangifte

Bericht door kiekiek »

Inderdaad Casper!

Wellicht kan Condat47 je een berichtje sturen met naam en andere gegevens van deze advokaat, zodat die bij jou op de lijst komt te staan.

Stap verder is dat Condat47 de advokaat in kwestie de mededeling doet dat die op een zwarte lijst is terecht gekomen wegens het eenzijdig en onrechtmatig opschorten van een omgangsregeling.

Het moet maar eens afgelopen zijn met dit soort eigengerijde advokaatjes die voor eigen rechter denken te mogen spelen ;)
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Melding of Aangifte

Bericht door ll2014 »

Is de advocaat van mijn hex ook nog kandidaat voor de lijst?
zie o.a. http://www.dwazevaders.nl/forum/viewtop ... 1&start=26

Uiteindelijk heb ik voorlopig maar besloten me min of meer te laten chanteren en geen haast te maken met de invordering van het door de rechter bepaalde door mij te veel betaalde bedrag. Ik heb haar wel duidelijk gemaakt dat ik de vordering niet laat vallen en wettelijke rente ga berekenen.
Als ik nu via de rechter ga invorderen, heb ik een kans dat ze gewoon niet genoeg geld heeft om terug te betalen en zolang ze 1x in de twee weken een lang weekend de zorg voor mijn zoon heeft zal ze als argument kunnen gebruiken dat daar ook geld voor nodig is, en van een kale kip valt niet te plukken.
Op het moment dat mijn zoon 18 is geldt dat argument niet meer en dan zal ik de zaak eens opnieuw bekijken.
Mocht ondertussen haar vader komen te overlijden waardoor hex behoorlijk vermogend zal worden, dan weet ik haar natuurlijk ook te vinden...
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Melding of Aangifte

Bericht door kiekiek »

Hoezo wachten met invorderen, van uitstel komt afstel.

Ik heb in het verleden al eens met succes gebruik gemaakt van de diensten van deze gerechtsdeurwaarder:

http://www.dekluijver.nl/home

Ging toen weliswaar om een vordering tegen een niet betalende werkgever, het duurde een jaar of twee (betaling ging in delen, omdat er weinig was te halen), het heeft mij niets gekost en de hele vordering had ik uiteindelijk binnen.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Plaats reactie