Na het scheiden weer aan het (online) daten gaan?

Heeft u een onderwerp waarover u denkt dat hierover gediscussieerd kan worden, dan kan dit hier.
Plaats reactie
BesteVader
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2016, 11:44

Na het scheiden weer aan het (online) daten gaan?

Bericht door BesteVader »

Hallo allemaal,

Ik loop zelf al een hele tijd met het probleem rond dat ik het moeilijk vind om na de scheiding weer nieuwe mensen te ontmoeten. Dan doel ik vooral op het ontmoeten van vrouwen voor een relatie of date. Ik heb al geprobeerd mijn sociale kring uit te breiden maar ik merk zelf dat dit nog niet het gewenste effect heeft, en ik denk dat mijn leeftijd (48) hier ook al wel een rol in speelt.

Het wordt je gewoon allemaal al erg lastig gemaakt om weer een vrouw te vinden als je wat ouder bent. Nou goed, na lang wikken en wegen toch maar eens besloten om op het forum een account aan te maken om te vragen hoe jullie dat doen. Ik moet zeggen, ik lees al vaker mee, en voornamelijk praktische informatie als alleenstaande vader is voor mij heel handig. Ik merk zelf ook dat vrouwen gewoon veel meer voor worden getrokken in het echtscheidingsproces, dit is iets wat ik ook bij veel van jullie wel terug kan lezen.

In ieder geval, terug even naar het dating verhaal. Iemand vertelde me dat online dating helemaal booming is en dat ik dat eens moet proberen. Nu ben ik zelf niet iemand die heel snel overstag gaat, zeker niet als het iets nieuws is. Ik ben op zijn zachtst gezegd nogal conservatief met de meeste dingen. Maarja op een gegeven moment wil je ook stappen maken in je leven en dus toch maar eens op zoek gegaan. Op het internet vind je een overdaad aan informatie over online dating en ik word er zelf niet echt wijzer van.

Op veel websites worden een paar suggesties gegeven voor datingsites. Ik zag bijvoorbeeld op deze site: https://www.datingsitekiezen.nl/artikel ... den-mensen dat Alleenstaande Papas een grote site is, maar dat er ook senioren datingsites zijn (SeniorenGeluk). Ze zeggen ook wel dat je op een normale datingsite ook prima kunt online daten, dus ik zat zelf ook al te denken aan relatieplanet bijvoorbeeld daar heb ik vaker wat van gehoord en gelezen.

Mijn vraag is dus aan jullie: hebben jullie ervaring met (online) daten als gescheiden man en welke site vinden jullie aan te raden. Welke website is begrijpelijk en levert goed resultaat. Veel sites lijken gratis maar volgens mij zit er dan een addertje achter het gras. Het liefst wil ik dus ook een datingsite proberen die niet heel duur is, maarja een beetje betalen is misschien ook wel logisch.
Onmacht
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 dec 2015, 00:59

Re: Na het scheiden weer aan het (online) daten gaan?

Bericht door Onmacht »

Zelfs mijn vader ging na het overlijden van mijn moeder aan het online daten. En als je het nou over conservatief hebt...

63-64 was hij toen en inmiddels woont hij alweer een paar jaar gelukkig samen. Dus ik zou zeggen, gewoon doen! Sites kan ik je helaas niet bij helpen.
Gebruikersavatar
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:50

Re: Na het scheiden weer aan het (online) daten gaan?

Bericht door mrniemand »

BesteVader,

Ieder verwerkt zijn/haar scheiding op zijn/haar eigen manier.
Het leven gaat verder, zorg altijd goed voor jezelf. Wil jij je kind(eren)het geluk geven dan dien je zelf ook gelukkig te zijn, en als dat inhoudt dat een relatie jou gelukkig maakt, dan moet je dat vooral doen.

Neem vooral goed de tijd om ten rade te gaan, naar wat voor soort relatie je zoekt, en naar het type vriendin/partner je naar op zoek bent. Zelf heb ik altijd als 'eis' dat die persoon open dient te staan voor het feit dat je zelf een kind(eren) hebt.

Zoals je kunt begrijpen is er een verschil qua 'publiek' als het gaat om de mensen die je treft op bijv. Alleenstaande Papa's/Mama's en Lexa.

Zelf ben ik van mening dat beiden prima potentiele 'kandidaten' bieden (ja ik heb hiervaring hiermee), het is eerder de vraag: wat zijn jou wensen en grenzen?

PS: ik wil je adviseren om goed de tijd te nemen voor het aangaan van een relatie, want dit heeft natuurlijk effect op de relatie tussen jou en je kind(eren), luister goed naar je eigen gevoel. En mocht er een klik zijn met iemand in real-life, ga er voor. Het gevoel moet goed zijn.

Succes maar geniet er ook van.

MrNiemand
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
Plaats reactie