Hoge bloeddruk dankzij justitie

Heeft u een onderwerp waarover u denkt dat hierover gediscussieerd kan worden, dan kan dit hier.
Plaats reactie
Vader4kid
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 sep 2018, 16:48

Hoge bloeddruk dankzij justitie

Bericht door Vader4kid »

17 maanden geleden ben ik gevlucht met drie van mijn vier kinderen vanwege huiselijk geweld naar mij en mijn kinderen.

Ik heb wel eens vaker wat geschreven maar kon het ff niet terugvinden.

April 2018 is de scheiding ingezet;
Augustus 2018 voorlopige voorzieningen.;Kind om de week een weekend naar mij ondanks ik de kleine meid opvoede en de moeder nog steeds 6 dagen werkt;
September 2018 eerste aanwijzing bekrachtigd door rechter, dwangsom a 200 euro per weekend dat het kind niet bij mij is. Moeder geeft aan de rechter aan niet te gaan meewerken. Blijft bij haar verhaal dat ik en mijn andere drie kinderen levensgevaarlijk zijn;
Oktober 2018 aangifte politie omdat moeder nog geen ene keer heeft meegewerkt aan de omgang en regelmatig afreist naar Polen zonder toestemming;
November 2018 4 e aanvulling aangifte, om wilt niet meewerken, los het maar civiel op.
December 2018 OTS verlenging, rechter haalt uit naar moeder ivm omgang. Echter moeder doet er niks mee;
Februari 2019 hoger beroep OTS , wederom wordt moeder hard aangesproken op het niet nakomen van de omgang, maakt wederom niks uit.
Maart, April, Juni en Juli 2019 tot viermaal toe wordt gedreigd met een uithuisplaatsing naar mij, door pakken doet men niet. Na de vierde keer gaat moeder meewerken met een opbouw schema, echter geeft ze direct aan dat ze maar gaat meewerken met twee maal omgang van een paar uur onder toezicht. Jeugdbescherming zegt dat ze volledig moet gaan meewerken, ze zegt ja.

Eind juli en augustus zie ik eindelijk mijn dochter onder toezicht omdat zij dat eist. Dit werkt in mijn voordeel want het lijkt alsof mijn dochter nooit is weggeweest. Helaas hebben mijn andere kinderen haar al maanden niet gezien. Zij eiste dat ze niet met elkaar in aanraking mochten komen, want ze zijn levensgevaarlijk. Jeugdbescherming is het totaal niet eens met de waan ideeën van de moeder. Maar wacht enigszins de zitting van 3 september af.

Wederom in juli een aanwijzing aan moeder, dat ze verplicht is mee te gaan werken met omgang in een weekend van de 24 e Augustus. Moeder weigert en gaat in bezwaar. 10 augustus weigert moeder omgang omdat ze het wederom niet eens is met jeugdbescherming omgang zonder toezicht, moeder eist toezicht .Op 19 augustus bekrachtigd de rechter de aanwijzing met het verhogen van de dwangsom naar 400 euro per dag..Moeder weigert mee te gaan werken, vier uur (heen en terug van vakantie adres) totaal gereisd om vervolgens voor een dichte deur te staan met haar coach. Ik moest meewerken, want stel je voor als ze er wel was. Dan had ik het gedaan.

3 september daadwerkelijke scheidingszitting na 17 maanden. 17 maanden ellende, schuldhulpverlening in geraakt, dochter niet zien en zo nog veel meer ellende.

Maar goed nu zal er toch gerechtigheid gaan geschieden. Hoofdverblijfplaats aangevraagd gezien de gehele situatie en ik mijzelf al jaren heb bewezen dat ik een co ouderschap goed kan naleven en 1 kind permanent heb inwonen. En de door jeugdbescherming aangetoonde verwaarlozing in combinatie met het vele werken van moeder. Kind word dan ook grootgebracht door de kinderopvang.

Nope deze rechter spreekt mij erop aan dat ik 24 uur werk om voor de kinderen te zorgen. Want ik kan makkelijk 38 uur werken om zo aan de onderhoudsplicht te voldoen van mijn jongste dochter. Ik was niet de enige ouder die moet werken en kinderen opvoeden. Ik kan ze in de opvang doen en vervoer (40km per dag) regelen. Ik zou dan een toeslag krijgen. Opvang wordt vervolgens niet meegerekend met de berekening voor mijn jongste dochter...afijn ik kom momenteel door de scheiding 700 euro per maand te kort, wat ik elke maand leen tot het geregeld is (de scheiding). Met schuldhulpverlening een berekening gemaakt als ik 38 uur ga werken, dan zou ik 1100 euro per maand te kort komen.
Volgens de rechter zou dat beter zijn?

Maar goed nu terug naar mijn dochter en de zesde rechter die even een tijdelijke uitspraak doet mbt de omgang.

Aankomend weekend zou mijn dochter het tweede hele weekend komen. 1 e had geen doorgang gevonden, ondanks de hoge dwangsom en het moeten meewerken.
Nee deze rechter haalt de dwangsom eraf, het komend weekend ook, de week erop een paar uurtjes onder toezicht omdat de moeder dit eist en dan gaat meewerken.

Wat klopt er niet aan dit plaatje??

In ieder geval dat jeugdbescherming, jeugdhulp en ik zelf stijl achterover slaan dat vijf rechters duidelijke uitspraken hebben gedaan mbt de omgang, dwangsommen opgelegd hebben om moeder te bewegen tot medewerking. Jeugdbescherming nog duidelijk heeft gemaakt in de zitting dat moeder nergens aan meewerkt en waanideeën heeft over vader en zijn kinderen. Dat ik een geweldige vader ben ondanks de gehele situatie waarin ik momenteel leef.

Maar nee, deze rechter geloofd de moeder en gaat akkoord met haar plan als ze er zich maar aan houd. En ik moet blik zijn, aldus de rechter want ik zie mijn dochter een paar uur. Maar dat hadden al 17 maanden weekenden moeten zijn, uw collega's.....
U moet blij zijn.

Ik zal het allemaal wel niet begrijpen wat rechtvaardigheid inhoud.
BetsLenie
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 sep 2016, 16:14

Re: Hoge bloeddruk dankzij justitie

Bericht door BetsLenie »

Zo herkenbaar omdat er steeds maar rechters in een zaak zitten die gewoon maar van papier moeten beslissen uiteindelijk. Dan is het risico van iets niet goed inzien heel groot. Is er geen mogelijkheid om via Jeugdbescherming of rechter om forensische mediation te vragen? Dan zou er misschien een eerlijker blik op de zaak komen. Dan komt er beter onderzoek naar de ouders.

Los hiervan is het zo dat in de huidige tijd ook bij ouders die gewoon samen wonen (en kinderen hebben en werken) de kinderen feitelijk niet meer door hun ouders worden opgevoed. De werkende ouders brengen hun kinderen iedere dag weg en de kinderen maken ook gewoon lange werkdagen inclusief de reistijden van hun ouders. Al die tijd zijn de kinderen aangewezen op vreemden of als ze geluk hebben opa en oma die tenminste nog familie zijn. In het weekend mogen ze dan ook nog eens gaan sporten of zo en zijn ze weer onder de hoede van derden. Dus is het eigenlijk wonderlijk of bijzonder dat na een echtscheiding door rechters en jeugdzorg gedacht wordt dat een van beide ouders, al dan niet om de beurt, voor hun kinderen zorgt. De wet zegt dat kinderen recht hebben op zorg door hun beide ouders maar dezelfde overheid die die wet heeft gemaakt zorgt er voor dat dat helemaal niet kan gebeuren. Die overheid eist immers dat beide ouders betaald werk verrichten en dat heeft gevolgen...enzovoorts. Inmiddels denken ook veel ouders dat het zo hoort en dan komt de scheiding en blijkt ineens elke ouder de kinderen te willen "hebben". !!!?? en spreekt de rechter en jeugdzorg er over uit.
Plaats reactie