ik wil helft kinderbijslag en helft KGB

Plaats hier alles wat u met wetgeving te maken heeft.
Dit kunnen onderwerpen over de huidige wetgeving zijn of voorstellen voor nieuwe.
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: ik wil helft kinderbijslag en helft KGB

Bericht door Bertje »

Nou ik betaal mijn dingen voor mijn zoon als hij bij mij is he. Ik schaf ook kleding aan en zal ook wat meer zijn nu hij vaker komt.
Het klopt gewoon niet in onze ogen dat zij een groot bedrag van de belastingdienst per maand krijgt. Maar goed daar zijn de meningen over verdeeld. ...
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: ik wil helft kinderbijslag en helft KGB

Bericht door ll2014 »

Bertje schreef:Nou ik betaal mijn dingen voor mijn zoon als hij bij mij is he. Ik schaf ook kleding aan en zal ook wat meer zijn nu hij vaker komt.
Dat is gewoon jouw normale onderhoudsplicht t.o.v. jouw zoon.
Bertje schreef:Het klopt gewoon niet in onze ogen dat zij een groot bedrag van de belastingdienst per maand krijgt. Maar goed daar zijn de meningen over verdeeld. ...
Het inkomen van je ex is niet iets wat op één of andere manier jou toekomt, of het nu door een baas betaald wordt, of door een uitkeringsinstantie of door de Belastingdienst.
Hooguit speelt het een rol bij een eventuele berekening van KA.
Ik geloof niet dat de meningen daar zo over verdeeld zijn.

Dat jij vindt dat dat niet klopt is je goed recht, en zelfs als dat al zo zou zijn is het geen bedrag waar jij recht op zou hebben, dat staat in ieder geval buiten kijf.
Als jij er recht op zou hebben, zou je het immers wel krijgen.

Als een goede omgangsregeling met je zoon je wat waard is, zou ik ophouden met jezelf wijsmaken dat je recht hebt op een deel van het inkomen van je ex. Dat verstoort alleen maar je relatie met je zoon.
Plaats reactie