Wat telt als zorgdagen/nachten ????

Bent u gescheiden na 1 maart 2009, geef hier u ervaringen weer over het ouderschapsplan.
Wat kan er allemaal mis gaan en waar men op moet letten bij het opstellen
Plaats reactie
andre74
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2016, 09:04

Wat telt als zorgdagen/nachten ????

Bericht door andre74 »

Hallo,

Helaas ook hier gedoe. We zijn sinds begin dit jaar uit elkaar en nog geen plan of KA alimentatie kunnen afspreken voor mijn dochtertje van 2.

Met mijn toestemming is de KA behoefte en bedrag uitgerekend door het LBIO. Behoefte 666.- en mijn deel hierin is 290 p/mnd. Ik heb een en ander ook nagerekend en op andere sites en kom ook steeds rond deze zelfde bedragen.......maar !

Dit is allemaal gebaseerd op 15% zorgkorting zoals opgegeven door mijn ex aan het LBIO. Volgens mijn ex heb ik mijn dochter om de week dus 4 dagen p/mnd. De zorgregeling zoals deze nu in het plan is opgesteld is echter anders en wel. Ophalen om de week vrijdag van kdv, weekend bij mij en dan maandag naar mijn ouders...maandagavond 19:00 weer terug bij ex. Daarbij breng ik elke maandag mijn dochter naar mijn ouders (ophalen 7:00 - terug 19:00).

Volgens ex tellen alleen de zaterdag en zondag als zorgdagen........zit ik daar nou zo mis ?
Als ik een en ander zelf uitreken in uren kom ik aan 7-9 dagen per maand zorg......is toch wel wat anders als 4.


Heel graag jullie spoedige advies

EDIT: de maandagen zijn opgenomen in het plan en als mijn ouders niet meer"willen"dien ik andere opvang te verzorgen
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Wat telt als zorgdagen/nachten ????

Bericht door Voiceless »

Zorgkorting is bij jou gemiddeld 2 nachten per week, dus 25%. Maar let op, de behoefte lijkt niet geheel gedekt door de bijdrage van beide, dan volgt er een andere berekening (naar rato). Wat heeft het LBIO asngehouden?
andre74
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2016, 09:04

Re: Wat telt als zorgdagen/nachten ????

Bericht door andre74 »

LBIO heeft NBI voor ons beiden aangehouden en hiermee ook de behoefte bepaald. Ook gegevens van hypo van beiden zijn meegeneomen. Na 100.- (15%) aftrek van de zorgkorting komt mijn deel op de 290.- ex moet 276.- inbrengen.
Plaats reactie