Ouderschapsplan onderling aangepast in 2013 maar nu...

Bent u gescheiden na 1 maart 2009, geef hier u ervaringen weer over het ouderschapsplan.
Wat kan er allemaal mis gaan en waar men op moet letten bij het opstellen
Plaats reactie
Thbafani
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 dec 2014, 23:09

Ouderschapsplan onderling aangepast in 2013 maar nu...

Bericht door Thbafani »

vraag is inmiddels beantwoord.
Laatst gewijzigd door Thbafani op 16 apr 2016, 09:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Ouderschapsplan onderling aangepast in 2013 maar nu...

Bericht door Bertje »

Is het niet mogelijk om samen met je ex te gaan zitten afspraken te maken en dit te laten bekrachtigen doorcde rechtbank? Het is jullie kind en jullie beslissen toch uiteinde een rechter doet alleen uitspraak wanneer oudersxer niwt zelf uitkomen.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Ouderschapsplan onderling aangepast in 2013 maar nu...

Bericht door Voiceless »

Als er in het dictum, het laatste deel van de beschikking iets staat over alimentatie of omgang dan is dat leidend. Maar uit jouw verhaal maak ik op dat het is aangehouden, dus geen beslissing. Dan geldt wat er in het OP staat.

Jouw advocaat kan dat haarfijn vertellen, want die heeft de stukken.
Thbafani
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 dec 2014, 23:09

Re: Ouderschapsplan onderling aangepast in 2013 maar nu...

Bericht door Thbafani »

Dank voor je antwoord,
Er staat wel wat in de beschikking over de omgang. onder het woord beslissing. Dit betekend dus dat we deze moeten volgen en alle vorige beschikkingen en eigen onderlinge documenten vervallen?
Alleen het gedeelte alimentatie is aangehouden.


@bertje, ik wou dat het zo kon zoals jij vraagt, (in 2013 kon dit dus ook nog) en natuurljk heb ik het zo geprobeerd. Maar als je geen verstandhouding hebt, geen begrip, er wordt je als vader niks gegund en je ex zegt dat ze wel een telefoonnummer van een advocaat voor je heeft, dan beland je in een jaren lange situatie waarin je niet wilt zitten maar geen keus hebt.
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Ouderschapsplan onderling aangepast in 2013 maar nu...

Bericht door Bertje »

Hoe zijn de haal en breng momenten dan? Ook zo stress.vol . Bij ons in ieder geval wel. Ach ik kom zo nu en dan mijn zoon ophalen en terug brengen en ben weer weg. Gezamenlijke gesprekken bij jeugdzorg ga ik uit de weg. Gewoon om het haar ook zo moeilijk mogelijk te maken. Die moeders worden aan alle kanten beschermd. Krom rechtssysteem.
Thbafani
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 dec 2014, 23:09

Re: Ouderschapsplan onderling aangepast in 2013 maar nu...

Bericht door Thbafani »

Ik had er over heen gelezen in de beschikking. Er staat inderdaad in dat het vorige convenant en het ouderschapsplan wordt gewijzigd naar ..... Wat er dus nu in staat.

ik las je verhaal Bertje en het is heel herkenbaar. Maar ik zou het haar niet expres ook heel moeilijk gaan maken want daar heeft je kleine ook last van. Houd de eer aan jezelf en ben er voor je kind.
Na 4 jaar heb ik de strijd opgegeven, na 4 jaar van ellende, slechte eenzijdige communicatie tot zelfs belanden in de rechtbank.
Ik merk nu al verbetering nu ik volhoud en anders zeg laat maar het lukt anders niet. Ik heb me er bij neergelegd en laat mij niet meer aan het lijntje houden.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Ouderschapsplan onderling aangepast in 2013 maar nu...

Bericht door Voiceless »

Ja alles wat er bij beslissing staat is dus nu leidend. De rest is vervallen.

Allimentatie wordt nog over besloten, dus daarvoor blijft het oude bedrag geldig. Hou er wel rekining mee dat die wijziging met terugwerkende kracht ( meestal datum verzoekschrift) kan ingaan. Waarbij de praktijk meestal is dat hetgeen al betaald is geacht wordt te zijn verbruikt en wat verschuldigd is nog moet worden betaald. Dus soms is niet betalen een goede optie.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Ouderschapsplan onderling aangepast in 2013 maar nu...

Bericht door ll2014 »

Voiceless schreef:Dus soms is niet betalen een goede optie.
Vergeet niet dat niet betalen snel kan leiden tot incasso via LBIO.
Overigens is het lang niet altijd meer zo dat het al betaalde automatisch als al verbruikt wordt beschouwd.
De ontvanger zal dit dan al tijdens de zaak aan de rechter ter beoordeling moeten voorleggen.
Hetzelfde geldt trouwens voor de alimentatieplichtige, die kan ook bij de rechter eisen dat het teveel betaalde terugbetaald wordt.

Als geen van beide dit doet, zal de rechter vaak niets uitspreken over verrekening en dan is het teveel betaalde dus een onverschuldigde betaling die je kunt proberen terug te vorderen.
Uit ervaring weet ik dat in dat soort situaties LBIO wel geneigd is deze onverschuldigde betaling te zien als te verrekenen met te betalen alimentatie.
Thbafani
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 dec 2014, 23:09

Re: Ouderschapsplan onderling aangepast in 2013 maar nu...

Bericht door Thbafani »

*oorspronkelijk bericht weggehaald*
Laatst gewijzigd door Thbafani op 29 mar 2016, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Thbafani
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 dec 2014, 23:09

Re: Ouderschapsplan onderling aangepast in 2013 maar nu...

Bericht door Thbafani »

Vraag is beantwoord
Laatst gewijzigd door Thbafani op 16 apr 2016, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Ouderschapsplan onderling aangepast in 2013 maar nu...

Bericht door Voiceless »

Je betaalde 400 KA, datum verzoekschrift 1 april. Per 1 okt via tussenbeschikking vanaf 1 april 250. Dan is er vanaf 1 april 400-250=150 pm onverschuldigd betaald. Dat kan je verrekenen.

Wat jouw advocaat berekend is niet relevant, wat de rechter vaststeltt wel.

Overigens lees goed wat er in het dictum (laatste deel, onder besluit) staat. Alleen dat is bepalend, niet wat er daarvoor in de beschikking staat. Staat daar een bedrag en ingangsdatum dan is dat can toepassing.
Plaats reactie