Hoeveel Dwaze Vaders?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Dwaasstel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:38

Hoeveel Dwaze Vaders?

Bericht door Dwaasstel »

Hoeveel dwaze vaders zijn er nu eigenlijk in Nederland? Ik stel deze vraag omdat ik vind dat er relatief weinig mensen actief zijn op dit forum en anders forums op internet. Daarmee lijkt het probleem 'klein'. Maar volgens mij is dit geen klein probleem en zijn er veel meer dwaze vaders. Hoe komt het dat er zo weinig informatie online staat?
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Hoeveel Dwaze Vaders?

Bericht door The Driver »

Er zijn heel veel dwaze vaders, velen hebben echter de moed opgegeven om maar te blijven vechten en geld voor advocaten in een bodemloze put te pompen.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Hoeveel Dwaze Vaders?

Bericht door EDA »

Ik denk dat de moed in de schoenen is gezakt en er gewoonweg geen energie meer over is.

En dan heb je nog de factor schaamte.....
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Hoeveel Dwaze Vaders?

Bericht door NogEenPap »

Ik denk dat ook. Maar bedenk je wel dat een uitspraak bij het Europese hof enorme gevolgen kan hebben voor de rechtspraak op dit gebied.

Kijk maar eens naar de laatste uitspraak over TBS in Nederland (niet dat ik achter die uitspraak sta hoor)

Maar zo'n uitspraak heeft dus wel consequenties (honderden TBS'ers zouden wel eens op vrije voeten kunnen komen.

Of we daar nu zo blij mee moeten zijn, maar het schept wel precedenten.
Het vraagt wel wat om die weg te gaan...

Kortweg wat hier gebeurt in het familierecht met liegende niet onder ede staande mensen is gelijk aan processen die in Rusland. Iran etc gevoerd worden. Enige verschil is: we hebben hier geen standrechtelijke executies maar wel emotionele mishandeling en discriminatie
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Hoeveel Dwaze Vaders?

Bericht door Dwaze opa »

Hoi Eda
De factor schaamte?...in godsnaam waarvoor?...Het is toch ''Die Umwelt'' die zich moet schamen!
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Hoeveel Dwaze Vaders?

Bericht door NogEenPap »

@dwaze opa, ben je wel eens tot 3x aan toe weggesleept door de politie ten overstaan van iedereen en alles?

Leuk hoor die schade vergoedingen etc maar je krjigt geen eens excuses van het OM
En je bent verketterd tot in der lengte der dagen
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Hoeveel Dwaze Vaders?

Bericht door Dwaze opa »

@NogEenPap..
Als je van jezelf overtuigd bent je niet misdragen te hebben,dan is er toch geen enkele reden om je voor wat dan ook te schamen.
Door je je nog eens te gaan schamen,straf je jezelf ook nog eens een keer en dat moet je die klojo's die je dat alles hebben aangedaan gewoon niet gunnen.
Zij zijn fout en zij horen zich te schamen...jij niet!
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Hoeveel Dwaze Vaders?

Bericht door NogEenPap »

@dwaze opa, ach het maakt niet uit wat ik vind als persoon. De RvdK maakt een rapportje en daar kan je het mee doen.

Dat ik zwart op wit in een e-mail van mijn ex heb dat ze een afspraak had met de persoon waar ze me mee belazerde dat hij me wel van kant zou maken deed er niet toe.

Hahaha ze zijn allebei hun baan kwijt omdat ik e.e.a. op de mail gezet heb naar de directeuren van hun werkgevers, alsmede de vrouw van die vent die mij wel wat aan zou komen doen, ik heb hem uitgenodigd om langs te komen met de mededeling dat ik iets had met zijn naam erop.

Wat denk je ging de lafaard mijn hex bellen bellen met de woorden "ik houd jou hier voor verantwoordelijk" ach hoe zielig kan iemand zijn!
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Hoeveel Dwaze Vaders?

Bericht door The Driver »

Haha, mijn (h) ex had ook eens naar mijn werkgever gebeld om mij zwart te maken.
Reactie van mijn werkgever : als ik zo'n vrouw had, ging ik ook scheiden ! !

Hulde voor die man !
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Hoeveel Dwaze Vaders?

Bericht door NogEenPap »

hahaha ja dat had ik al gelezen.
Maar bij was het omgekeerd. Heb nog wel een mailtje gehad van zijn vrouw.
Ach ik had er geen zin meer in en heb ze verteld dat ik met de hele klerezooi niks meer te maken wilde hebben.

Moest alleen wel lachen om zijn dreigement dat hij mij wel wat aan zou komen doen.
Vandaar dat ik 'm uitgenodigd had om langs te komen (met mijn adres erbij), had ook daadwerkelijk iets met zijn naam er op.

Ach dat soort mannetjes hoor je nooit meer wat van :D
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: Hoeveel Dwaze Vaders?

Bericht door JCC »

Er zijn heel veel dwaze vaders in Nederland die er voor hun kinderen willen en kunnen zijn maar dat niet mogen om on aantoonbare redenen.

De meeste mensen om mij heen op het werk en in prive kennen wel een vader die zijn kinderen niet gegund wordt dus wat hier af en toe post is nog geen topje van een ijsberg.

Als je na verloop van deze "strijd" door krijgt dat je wordt kapot geprocedeerd en je in je drift om je "recht" te halen steeds van het kastje weer bij de muur terecht komt ga je vanzelf inzien dat je in hoge mate kansloos bent.

Hij die het kind echt lief heeft laat het los was mijn mening na verloop van tijd en het was voor mij duidelijk dat het in het werkelijke belang van het kind was om geen contact meer te hebben omdat ze kapot worden "verdrukt" als het over hun eigen gevoelens gaat en ze daarmee in de knel komen.

Voor mij is de enigste reden om nog wel eens wat neer te zetten om publiek te maken hoe krom uitspraken kunnen zijn op basis van wat er gezegd wordt en hoe oneerlijk je kunt worden behandeld als uitwonende ouder. Het heeft mij enorm geholpen om verhalen/ervaringen van andere vaders te lezen en hoewel het recht van een niet verzorgende ouder soms toch ook wel doorgang vind denk ik dat in de meeste gevallen de vader afhaakt, uitgeput, overspannen en financieel aan de grond en tot de verstandige conclusie komt dat je zelf door moet gaan met je leven zo goed en kwaad als dat gaat.

Een uitgebreid en schrijnend verslag van iemand die de moeite heeft genomen om hun verhaal hier neer te zetten is het verhaal van angel78 in omgangsregelingen, vooral het filmpje wat ze hebben gemaakt spreekt boekdelen en laat zien dat het zomaar niet in het belang van het kind kan zijn dat het kind omgang heeft met zijn leuke/goede ouder omdat de verzorgende ouder dat niet wil.

Inmiddels ben ik weer hertrouwd en werpt het beleefde nog regelmatig zwarte schaduwen over ons leven maar je leert te accepteren dat het gewoon zo is maar dat je jezelf niets kan verwijten. Soms vind je ineens een foto van je kind op internet en ben je als een kind zo gelukkig en wacht je op die dag dat jullie gezamelijke leven weer verder zal gaan.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Hoeveel Dwaze Vaders?

Bericht door NogEenPap »

@JCC ik deel je mening maar vind wel dat je je kind(eren) moet laten weten van je bestaan.
En je stinkende best moet doen om contact te krijgen.

Wat mij gebeurd is als vader is mij ook overkomen als kind.
Ik heb dit een aantal maanden geleden gezegd tegen mijn vader, zijn antwoord was ja maar wat moest ik je was pas 12.

Ik zei dat maakt niks uit, je had met e.e.a. moeten vertellen. En heb innerlijk wel wat verwijten en vind dat hij niet zijn best heeft gedaan.

Toegegeven iedere situatie is anders, maar als je het er nu bij laat zitten kun je straks wel eens met een mond vol tanden te komen staan.

Contact zoeken is nl. iets anders dan financieel kapot gaan met allerlei zinloze rechtszaken etc.
Maar ik zeg het gelijk elke situatie is anders!
Heb de dingen terug gelezen die jii geplaatst hebt en ja je bent ook min of meer kansloos als je beschuldigd wordt van het e.e.a. en die idiote rechters, RvdK etc nemen dit zonder meer over zonder waarheidsvinding.

Maar loslaten is drastisch en dat doe je bij een ex of een werkgever of een foute vriend maar je eigen vlees en bloed is iets heel anders.

Ik heb geen antwoord op jouw situatie en kan ik niet over oordelen maar blijf contact zoeken!

Sterkte
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Hoeveel Dwaze Vaders?

Bericht door Dwaze opa »

Hoi JCC

Jouw reactie hierboven heb ik ervaren als een heel mooie,eerlijke en menselijke reactie.

Ongelooflijk knap van je om je kind uit liefde los te laten.Dat verdient alle bewondering..het kan min of meer gezien worden als een Salomonse beslissing.

Ik ben er haast wel van overtuigd dat jij hiervoor tzt door je kind voor beloond gaat worden.

Degene die kan loslaten krijgt daar liefde voor terug en degene die dat niet kan krijgt haat als beloning.
Mooi te horen dat je inmiddels weer hertrouwd bent en die dag waar jij op wacht gaat komen,die heb je nl. verdiend.

Ik zou het op prijs stellen als je hier op het forum van je blijft laten horen..jij zegt veel aan de verhalen van andere vaders gehad te hebben...nu is het onze beurt om van jou te horen.
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: Hoeveel Dwaze Vaders?

Bericht door JCC »

nogeenpap: het is niet zo dat ik het er bij laat zitten, elke reële mogelijkheid wordt aangegrepen om contact te hebben alleen stopt dat reële vaak voor een niet verzorgende ouder als er geprocedeerd moet worden om je kinderen te kunnen zien wat eigenlijk op zich al te gek is voor woorden.

Je hebt gelijk dat iedere situatie op zich staat en anders is, ik ben scholen, trivium en BJZ nooit uit de weg gegaan en alle confrontaties aangegaan en dan krijg je best wel heftige zinloze gesprekken zonder betekenis voor jou als niet verzorgende ouder. Het draait er altijd op uit dat de "proffesional" het advies geeft om maar weer een advocaat in de arm te nemen als je omgang wilt. Antwoord op vragen waarom de kinderen ook ineens geen opa, oma, oom's, tante's etc meer hebben van de niet verzorgende ouder zijn kant kunnen hun ook niet geven. Ik zei dan bijv. bijna altijd dat die ook allemaal ineens heel erg on aantoonbaar gevaarlijk waren geworden en dan werd deze standaard advocaten zin weer uit de mouw geschud. Volgens mij is dit een standaard uitvlucht die je in je weg naar professional aangeleerd krijgt omdat ik hem zoveel heb gehoord wat vaak alleen maar tot meer woede leidt omdat de hele situatie zo doorzichtig is als het maar kan en zelfs een kind kan zien wat er werkelijk speelt.

Op dwaze vaders is vooral positieve input nodig voor radeloze ouders die voor dit soort vreselijke zaken komen te staan. Ik kan dat haast niet geven daarom laat ik het meestal bij lezen, alleen in dit soort onderwerpen kan je je mening wel geven zonder dat je iemand persoonlijk nog verder de put in helpt. Het is dan ook wel fijn dat er soms mensen positief posten die wat meer juridische kennis en ervaring hebben al denk ik er wel eens het mijne van.

Dwaze opa: Ik weet ook zeker dat wij elkaar weer eens zullen zien en vanaf die dag gaat ons leven weer samen verder. Ik heb het gelezen in haar ogen, ze was al te oud om zich totaal te laten hersenspoelen maar heeft mij alleen even geparkeerd uit loyaliteit en logisch eigenbelang. De wetenschap van het bovenstaande maakt mij blij en zorgt er in de toekomst voor dat je zonder negativiteit verder zou kunnen.

EDA schrijft altijd stukjes prosa die lijken of ze tot stand zijn gekomen met de wietpijp ;-) In de basis heeft hij wel gelijk. Bijna al het gedoe, met kinderen niet mogen zien enzo, komt direct van angst, angst om de kinderen te verliezen omdat ze altijd met leuke verhalen thuiskwamen als ze bij papa waren geweest, angst omdat je zelf helemaal geen zin hebt om tijd vrij te maken voor leuke dingen met je kinderen te doen, angst om dan helemaal alleen over te blijven als ze misschien eens naar de andere ouder zouden overlopen, angst om dan in het gat te vallen wat ze zelf heeft gegraven onder het huwelijk destijds etc. Dit soort ouders krijgt vanzelf op hun bord gepresenteerd wat ze zelf de vernieling in hebben geholpen, kinderen vergeven je het namelijk nooit als je ze vele jaren hun vader of moeder afneemt voor je eigen waarheid en dan....??
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Hoeveel Dwaze Vaders?

Bericht door EDA »

JCC schreef:EDA schrijft altijd stukjes prosa die lijken of ze tot stand zijn gekomen met de wietpijp
Kijk, dit is precies wat er t.a.v. onze kinderen ook gebeurd..

Er wordt vanalles VERONDERSTELD wat later voor waar wordt aangenomen en aldus waarheid wordt voor de wederpartij en iedereen die zich door de wederpartij laat meeslepen.

En dat mechanisme is in de kern gebaseerd op angst inderdaad.

Wij vechten tegen de grootste gemene!! deler in de maatschappij.

Ik ben al meer dan 21 jaar een antwoord aan het vinden op de vraag waarom mijn kinderen van mij zijn ontvoerd. En dat antwoord krijgt steeds meer vorm. Dan heb ik mijn kids nog niet terug, maar kan het allengs beter (ver)dragen.
Ik deel mijn bevindingen, althans ik uit ze. Delen kan pas wanneer de ontvanger bereid is deze ervaring op te nemen. Dan is er sprake van delen. Diegene die mijn ervaringen bespot of anderszins afwijst, die heeft niet gedeeld. En dat is prima. Maar ook een gemiste kans natuurlijk.
Gesloten