Peildatum behoefte kind

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Bezorgd33
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2018, 15:01

Re: Peildatum behoefte kind

Bericht door Bezorgd33 »

Tjonge niet te geloven.
Stel nu dat ik een voorstel krijg van haar advocaat, dan moet ik zelf ook een advocaat inschakelen om een tegenverzoek te doen.

Maar mogelijk kan mediaion ook helpen om tot een afgesproken bedrag te komen lees ik. Kan ik dat pad op dat moment nog in als het voorstel er al ligt?

Of stelt een advocaat in principe altijd mediation voor alvorens een echte procedure te starten. Ik heb met de x tot nog toe geen concrete berekende voorstellen besproken.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Peildatum behoefte kind

Bericht door ll2014 »

Als je een voorstel krijgt van haar advocaat is er geen sprake van mediation.
Mediation is iets wat je samen afspreekt, je kiest dan ook samen een mediator.
Als je ex een advocaat inschakelt, is er voor jou geen enkele verplichting om dat ook te doen, maar mediation is dan vaak een gepasseerd station.
De advocaat van je ex zal er wel een hekel hebben om direct met jou te overleggen, maar als jij vind dat jij zelf voldoende deskundig bent zal niemand je tegenhouden.
Pas als er een gerechtelijke procedure wordt aangespannen ontkom je niet meer aan een advocaat.
Een advocaat zal vrijwel altijd eerst een voorstel doen voordat er een gerechtelijke procedure wordt gestart. Over zo'n voorstel kan je altijd al dan niet met je eigen advocaat onderhandelen.
Bezorgd33
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2018, 15:01

Re: Peildatum behoefte kind

Bericht door Bezorgd33 »

Kan zij mij ook eventueel een voorstel doen tot mediation en een mediator voorstellen, of is dat hoogst ongebruikelijk?

Hoe komt een advocaat überhaupt aan mijn financiële gegevens om een voorstel te kunnen doen eigenlijk?
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Peildatum behoefte kind

Bericht door ll2014 »

Je ex zou jou best kunnen voorstellen om een mediator in te schakelen.
Een advocaat kan alleen maar financiële gegevens krijgen als je ze zelf verstrekt, waar jij niet toe verplicht bent.
Bezorgd33
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2018, 15:01

Re: Peildatum behoefte kind

Bericht door Bezorgd33 »

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik ben een stukje wijzer.

Mocht er eventueel iets gaan gebeuren kom ik weer in de lucht.
Plaats reactie