Berekenen KA

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Iphone
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 okt 2016, 10:18

Berekenen KA

Bericht door Iphone »

Medevaders, een vraagje,

Mijn ex is helemaal gek geworden sinds rechter heeft besloten dat co-ouderschap blijft.
Kinderen blijven 3 dagen bij mij en 4 dagen bij haar.
We versdiwnwn beide even veel denk ik ( weet het niet zeker maar ik denk dat het herltzelfde is)
Beide kinderen zijn op haar adres ingeschreven, dus zij ongvagt alle toeslagen.
Wordt het bij berekening van KA daarmee rekening gehouden( KA)

Tijdens rechtzaak hebben we beiden gezegd geen pa of ka te willen, maar nu is ze van gedachten veranderd.

Oh ja, nu betalen we alles voor de helft.

Aan welke bedrag moet ik nu denken dat ik zou moeten betalen? Als ik allimentatie moet betalen, dan zouden alle kosten(sport, mobieltjes, school) op haar naam komen te staan?
Jet maakt mij eingelijk niet zo veel uit, denk niet dat het een dlinke bedrag zou zijn, maar toch, hoe kan ik het berekenen?
En mag ze nu ka aanvragen aangezien zij 1 maand geleden tijdens rechtzaak heeft gezegd geen ka of pa te willen?

Alvast bedankt
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Berekenen KA

Bericht door Leermoment »

Wat een rot situatie. Jammer dat het zo loopt maar daar kan je niks aan veranderen. Ja, ze kan en mag van gedachten veranderen dus als ze nu alimentatie wil ontvangen, kan ze daarvoor vechten. Probeer rustig te wachten op haar verzoek. Ondertussen zoek je uit welke gegevens nodig zijn voor een juiste berekening en welke kosten wel en niet onder de alimentatie vallen. Op het moment dat je het verzoek binnen hebt, kijk je of alle gegevens die je nodig hebt van je ex ook gebruikt zijn in de berekening. Zo niet, vraag je om deze gegevens. Heb je wel alle gegevens, dan neem je contact op met het LBIO en laat je hen een berekening maken. Kost iets van € 50,- geloof ik maar dan heb je een redelijke indicatie van wat het zou moeten zijn. Wil je ex meer, dan leg je de berekening van het LBIO op tafel. Wil ze minder, dan ga je akkoord. Wel laten bekrachtigen door de rechter. Probeer het op deze manier en je bespaart enorm op advocaatkosten. Probeer een rechtszaak te voorkomen! Ik was vorig jaar ongeveer € 10000,- kwijt voor een aanpassing in de alimentatie. Probeer dat te voorkomen.
Plaats reactie