Alimentatie wijzigen

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Spelt1970
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2018, 12:31

Alimentatie wijzigen

Bericht door Spelt1970 »

Ik ben bij mijn partner weg sinds 2011 er zijn 2 kinderen
Dochter woont bij haar moeder zoon sinds 2012 bij mij
In 2014 kwam de eis dat ik allimentatie moest gaan betalen op dit moment ging het al niet goed met mijn bedrijf dus weinig inkomen
Toch sprak de rechter uit dat ik moest betalen
Daarna bedrijf sinds er zo slecht voor een ook problemen met mijn lichaam dat bedrijf gestopt is auto's in beslag en ga zo maar door
Ik kreeg een baan aangeboden met een inkomen van 653 euro per maand voor een paar uur per week
Dus met mijn ex overlegd dat ik niet kon betalen dit vond ze niet maar afspraak gemaakt dat ik bij zou springen met fiets laptop en kleren etc als ik kon
Omdat ik inwonend ben kreeg ik geen aanvulling van uwv etc
Maar goed afspraak gemaakt met ex maar niet vast laten leggen
Nu komt het
Inmiddels zit ik in ww maar krijg nu alsnog brief dat loib beslag dat leggen vanwege achterstallige allimentatie
Hoe dom ben ik geweest omdat ex en ik dus beide geen geld hebben is er bij die afspraak geen rechter aan te pas gekomen en heb ik in vertrouwen gehandeld
Wat kan ik nu nog doen
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Alimentatie wijzigen

Bericht door Leermoment »

Als een speer naar een advocaat gaan. Je inkomen is zo laag dat je een advocaat van toevoeging krijgt. Zo zijn de kosten erg laag. Dan kan je vragen of je een kort geding kan aanspannen omdat de nood erg hoog is. Zaak is dat je nu snel in aktie komt. Waarom NU en niet volgende week? Vorig jaar heb ik mijn ex een nieuw alimentatiebedrag aangeboden omdat ik mijn baan kwijt ging raken. Zij heeft een jaar weten te rekken en de teveel betaalde alimentatie hoefde zij niet terug te betalen. Snelheid is dus geboden. Suc6
Plaats reactie