allimentatie terwijl mijn ex zwart bijverdient

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
bart2406
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2018, 19:08

allimentatie terwijl mijn ex zwart bijverdient

Bericht door bart2406 »

Hallo allemaal,

Ik weet zeker dat mijn ex-vrouw zwart bijverdiend, dit geeft ze zelf toe. Kan ik hier iets mee mbt het aanpassen van de kinderalimentatie?

Het is voor mij 2-delig want ik betaal waarschijnlijk meer dan dat ik zou moeten en zij ontvangt allerlei toelages en kortingen van de overheid.
In eerste instantie zat ik zelf te denken om dit via de FIOD te doen omdat het volgens mij een vorm van fraude is. Ik baal gewoon enorm dat zij overal mee wegkomt terwijl ik overal de volle pond voor moet betalen. Ik ben bang dat volle prijen kan betalen en zij voor 55,- (bijvoorbeeld) klaar is.

Het is voor mij nu zover dat ik het haar niet gun omdat zij wel op vakantie kan, nieuwere auto kan kopen en al 3x van inboedel is verandert en ik nu al 4 jaar heel zuinig moet doen om rond te komen.

Heeft iemand ervaring met een soort gelijke casus?
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: allimentatie terwijl mijn ex zwart bijverdient

Bericht door Leermoment »

Dat is inderdaad wel heel oneerlijk. Zelf heb ik besloten geen energie meer in negatieve dingen te steken en me alleen te richten op mijn kinderen en mijzelf. Ga dit jaar weer een weekje kamperen in Nederland en merk dat ik nu rustiger en gelukkiger ben dan de afgelopen 3 jaar. Wat mijn ex doet, met wie en voor hoeveel maakt mij echt niks uit. Is niet mijn probleem. Als ik jou was, zou ik me concentreren op mijn eigen leven. Daar heb je invloed op, op haar leven wil je geen invloed meer hebben. Suc6
DaveM
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 apr 2018, 04:19

Re: allimentatie terwijl mijn ex zwart bijverdient

Bericht door DaveM »

Heel oneerlijk, maar dat is nu eenmaal de normale gang van zaken als je met een narcistische ex te maken hebt.
Uiteindelijk heb je altijd keuzes, ook al denk je soms van niet: ofwel ga je volop in de aanval en weet je nooit waar en wanneer het stopt, en hoe het afloopt, ofwel niet, die keuze moet je eerst voor jezelf heel goed overwegen, succes
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: allimentatie terwijl mijn ex zwart bijverdient

Bericht door Leermoment »

Mijn advies blijkt, kijk naa4 je eigen leven, steek geen energie in je ex. Mocht het je zodanig dwars zitten, zorg er dan voor dat je waterdicht bewijs hebt. Dan kan je een rechtszaak starten maar dit kost je duizenden euro’s en resultaat zal waarschijnlijk zijn dat je ex beloofd geen zwart werk meer te doen en jij blijft hetzelfde betalen. Wat ben jij er dan mee opgeschoten? Niks! Wat schieten de kinderen er mee op? Ook niks! Sterker nog, wellicht geen vakantie meer. Maw, laat het varen. Zelf heb ik aantoonbaar ruim €2000,- teveel alimentatie betaald en deze krijg ik niet terug van de rechter. Ik had in beroep kunnen gaan maar kosten wegen nie5 op tegen de baten. Heb vanaf dat moment besloten geen advocaat meer in de arm te nemen. Geniet nu weer van het leven en kom er financieel weer een beetje bovenop. Suc6 met je keuze.
bart2406
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2018, 19:08

Re: allimentatie terwijl mijn ex zwart bijverdient

Bericht door bart2406 »

Bedankt, ik ben inderdaad bang dat het er niet beter op wordt als ik mijn gelijk heb gekregen.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: allimentatie terwijl mijn ex zwart bijverdient

Bericht door Leermoment »

Wees blij dat je er nu al achter bent gekomen. Ik kwam er na € 30000,- advocaatkosten pas achter. 😀. Heeft me bijna 3 jaar gekost.
Rnoel
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 mei 2018, 13:04

Re: allimentatie terwijl mijn ex zwart bijverdient

Bericht door Rnoel »

Het zwart bijverdienen van je ex is lastig tot onmogelijk hard te maken bij een rechter dus begin daar gewoon niet aan.

Neem je verlies, leef je eigen leven en geef het goede voorbeeld aan je kind(eren).
Plaats reactie