rechtzaak en rvdk vandaag was het zover!

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
Plaats reactie
Daniel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 apr 2014, 10:03

rechtzaak en rvdk vandaag was het zover!

Bericht door Daniel »

hoi allemaal

ik heb mij een tijdje rustig gehouden omdat ik niet zeker wist of heks op een of andere manier op dit forum zou zitten.
Maar vandaag was het dan zover de rechtzaak voor wijzigen hoofdverblijf van 14 jarige dochter. De rechter heeft gisteren dochter gesproken en ze was er volledig van overtuigd dat dit dus geen opwelling is.

Heks heeft zich volledig laten kennen en vooral haar eigen graf gegraven. De rechter was er niet van gediend dat er allemaal oude koeien uit de sloot werden gehaald en vroeg om echte argumenten.
jaja daar komt het.... Ik ben een slechte vader (maar onderbouwen kon ze het niet echt) omdat ik niet op 10 minuten gesprekjes kwam of judowedstrijden van heel lang geleden....ehmm.... ja soms als ik het op tijd had geweten dan had ik wel heen gekund (niet gezegd maar dacht het wel soms )

En nu komt het mooie de RVDK was ook volledig overtuigd van dochter haar wil en dat het geen opwelling is. Er komt dan ook geen onderzoek
Heks was gefrustreerd, boos en wat dan al niet.... Ze was compleet uit het veld geslagen omdat ze had verwacht waarschijnlijk dat ze het wel eventjes allemaal ging vertellen en haar gelijk zou halen.

Het loyaliteitsconflict is meteen van tafel geveegd door mijn advocaat. En moeder zat te rollen met haar ogen en dat werd ook aangemerkt door onze advocaat van ja moeder kan nu wel met haar ogen rollen maarre.... je snapt hem...

De uitspraak is uiterlijk 11 februari maar mijn advocaat had er een goed gevoel over die denkt dat het lukt maar wij houden toch een slag om de arm.

Iedereen in ieder geval bedankt voor de tips etc... wij zijn er een eind mee gekomen....
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: rechtzaak en rvdk vandaag was het zover!

Bericht door kiekiek »

Nou goed om te lezen Daniel. Ik hoop voor jou en je dochter eindelijk een stukje vrijheid, dat is waar jullie samen voor gevochten hebben. Fijn dat de Raad zich er positief over heeft uitgesproken, dit gaat zwaar wegen voor de rechter. Ik ben benieuwd naar de uitslag!
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: rechtzaak en rvdk vandaag was het zover!

Bericht door ll2014 »

Ik weet ongeveer hoe je je nu voelt, heb het zelf ook meegemaakt.
Kon niet wachten op de uitspraak, zou eerst uiterlijk half juli worden, maar is nog 3x uitgesteld tot uiteindelijk 9 september.
Alvast veel succes toegewenst!
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: rechtzaak en rvdk vandaag was het zover!

Bericht door Casper »

@Daniel, heel mooi; goed dat je er een goed gevoel aan hebt overgehouden - dat is alvast een pluspunt. Het is idd goed om een slag om de arm te houden; soms komt het gevoel dat je na een zitting overhoudt toch niet overeen met wat de rechter beslist.
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: rechtzaak en rvdk vandaag was het zover!

Bericht door Jeroen2102 »

Succes en ik hoop dat je dochter er vertrouwen in heeft en dat jullie dit waar kunnen maken voor elkaar !!!
Daniel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 apr 2014, 10:03

Re: rechtzaak en rvdk vandaag was het zover!

Bericht door Daniel »

Dank allemaal,

Een slag om de arm houden wij zeker.
Maar zelfs heks haar advocaat kreeg het heet onder haar voeten en ging ineens allerlei voorstellen doen waar de rechter meteen op zei daar kunnen we niet op wachten het heeft voor dochter al lang genoeg geduurd!

we wachten geduldig af!

oh ja nog een reden waarom dochter niet bij ons mag wonen is dat wij altijd "ongezond" eten volgens heks... weet niet waar ze het vandaan haalt maar laatst aten de kids liever boerenkoolstamppot bij ons ipv patat bij heks dus tja... slap geouwehoer natuurlijk!

gr daniel
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: rechtzaak en rvdk vandaag was het zover!

Bericht door kiekiek »

Geeft alleen maar aan dat ze wanhopig is als dit soort argumenten naar voren komen ;)
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Daniel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 apr 2014, 10:03

Re: rechtzaak en rvdk vandaag was het zover!

Bericht door Daniel »

Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Heks heeft tegen dochter dat het " gesprek" goed was gegaan en dat zij positief is dat dochter bij haar blijft wonen...
nou zal ff een betonboor voor haar kopen lukt het nu alsnog niet (of hoger beroep) of 1.5 jaar is ze 16 en dan is ze weg of ze dat nou wilt of niet...

maar wat voor band er dan overblijft tussen moeder en dochter is dan maar de vraag!
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: rechtzaak en rvdk vandaag was het zover!

Bericht door The Driver »

Nou ik zou denken, liever geen band met moeder, stel dat ze één of meerdere karaktertrekken of gedragingen van moeder overnemen, dat wil je toch niet.
Je wilt toch dat kinderen opgroeien als gelukkige sociale wezens met een redelijk empatisch vermogen.

Van mijn 5 kinderen willen de 4 oudste al niets meer met moeder te maken hebben. Alleen de jongste van 11 jaar, waarvan moeder het gezag heeft, die mag geen contact met zijn vader hebben. Gewoon rustig afwachten, die komt vanzelf wel vragen om zijn vader.
Daniel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 apr 2014, 10:03

Re: rechtzaak en rvdk vandaag was het zover!

Bericht door Daniel »

ja helaas zit er bij ons wel 1 puntje er woont nog een kind bij moeder dus wij willen die natuurlijk wel blijven zien.... we moeten maar afwachten hoe het gaat. Inmiddels is er een week voorbij en wij blijven hard duimen... Hopelijk word het de uitspraak niet uitgesteld...
Plaats reactie