Advies van de RvdK

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Re: Advies van de RvdK

Bericht door JasonL »

The Driver nee dat heb ik nog niet binnen.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Advies van de RvdK

Bericht door The Driver »

En het conceptrapport waar je op kan reageren ook nog niet ? ?

Eerst maar even afwachten dan.

Mijn ervaring is, dat je best schijnbaar een heel aardig gesprek kan hebben met die raadsonderzoeker en dat men ook heel leuk luistert naar je. Het liefst willen ze dat je ook allerlei negatieve verhaaltjes gaat vertellen over je ex, hoe compleet gestoord jij je ex ook vindt, enz enz. Heel het moddergooi verhaal willen ze horen.

Het ware ( volgens hun dan ) verhaal zie je weer terug in het concept rapport.
papa.vier
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2014, 17:44

Re: Advies van de RvdK

Bericht door papa.vier »

niet om je bang te maken maar blijf achterdochtig,
ik had in mijn geval jeugzorg positief achter mij en een positief rapport van de rvdk
mee naar de zitting. Maar vervolgens vond de rechter dit onvoldoende informatie en verzocht
een tweede onderzoek van de rvdk, waarin moeder positiever werd neergezet
maar het advies bleef hetzelfde, kinderen zouden een betere toekomst hebben bij vader.
Alleen de rechter besliste haaks op alle adviezen en vond dat de kinderen bij moeder moesten wonen
omdat zij tijdens het huwelijk ook waarschijnlijk de opvoedende taak had gehad.
op dat moment woonden de kinderen al bijna 2 jaar onafgebroken bij mij omdat moeder het niet aan kon.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Advies van de RvdK

Bericht door ll2014 »

papa.vier schreef:Alleen de rechter besliste haaks op alle adviezen en vond dat de kinderen bij moeder moesten wonen
omdat zij tijdens het huwelijk ook waarschijnlijk de opvoedende taak had gehad.
op dat moment woonden de kinderen al bijna 2 jaar onafgebroken bij mij omdat moeder het niet aan kon.
Als rechters dit soort onlogische beslissingen nemen, loont het vaak de moeite in beroep te gaan. Allereerst heb je dan het voordeel dat 3 rechters zich over de zaak buigen, en meestal zich ook verdiepen in de zaak.
Ik ken ondertussen veel zaken waarbij in eerste instantie de rechtbank bijna zonder echt naar een zaak te kijken blindelings in het voordeel van de moeder besluit en bij een beroep het gerechtshof dit dan vernietigt en wel beter besluit.
Enige nadeel: hoge kosten en weer lang wachten.
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Re: Advies van de RvdK

Bericht door JasonL »

The Driver,

Ik heb me op geen enkele manier negatief uitgelaten over me ex maar heb wel gezegd dat ex veel dingen roept maar niks onderbouwt. Moddergooien doe ik niet aan mee. Concept rapport zal ik binnenkort binnen krijgen, Ik ben benieuwd.

papa.vier.

bang ben ik niet maar wel gespannen ik lees veel over rvdk maar ik ga er blanco in tot nu toe valt het mee ik ga ook nog niet juichen want je weet maar nooit. Maar in jou geval is dat toch heel vreemd!! Wat was de motivatie van de rechter om anders te beslissen ondanks het rapport? En welke rechtbank was dat?

ll2014

Nou het hof besliste precies hetzelfde als de rechtbank ondanks al de bewijzen die ik had tegen haar leugens die nergens waren onderbouwt :? Rechter en rechters hielden vast aan de slechte communicatie tussen mij en haar. Terwijl wij riepen de man wil heel graag communiceren maar de vrouw werkt al 4 jaar niet mee. Aan de man al het niet liggen uitspraak van het hof zeer teleurstellend.
papa.vier
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2014, 17:44

Re: Advies van de RvdK

Bericht door papa.vier »

dit was bij de rechtbank te den haag, de uiteindelijke beslissing is onderbouwd
met dat volgens de klassieke rolverdeling van het huwelijk die er was,
ik was kostwinnaar en mijn ex huisvrouw leek het de rechter beter dat dit
ook na het huwelijk zo voortgezet moest worden. het hele onderzoek verder buiten beschouwing gelaten.
Deze uitspraak was tijdens de zitting niet te verwachten want die voelde positief maar de
uitspraak die weken later kwam was totaal anders...

ll2014

dit was het hoger beroep bij de hoge raad, andere rechters hadden de kinderen
eerder al aan mij toegewezen, maar de 3 allerwijsten van dit land dachten daar geheel anders over.
met alle gevolgen vandien.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Advies van de RvdK

Bericht door EDA »

JasonL schreef:Hey The driver,

Bij mij is alleen de rvdk er aan te pas gekomen en die hadden een positief advies naar mij toe. Maar moet ik me dan toch nog zorgen gaan maken over komende zitting? Ik hoor het graag van je.
Je zorgen maken is nooit een goed plan.

Go with the flow. Geloof in jezelf. Ben oprecht en eerlijk. Dat moet helpen.

Dat die RvdK positief is is een uitstekend uitgangspunt. Vaak zijn ze op de hand van moeders, helaas.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Advies van de RvdK

Bericht door The Driver »

Helaas plaatsen ze het kind het liefst bij die ouder, die ook begeleiding ( OTS ) nodig heeft van de nieuwe Jeugdbescherming, daar valt geld te verdienen.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Advies van de RvdK

Bericht door kiekiek »

Nog maar even ter herinnering: Jeugdbescherming vangt 8000 euro per jaar voor een ots en 60.000 euro voor een uhp. En wat doen ze daarvoor: wat vergaderen, de rechtbank plat lopen, de moeder naar de mond praten en het vaders lastig maken. Dat de kinderen verder de dupe zijn zal ze een worst zijn.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Re: Advies van de RvdK

Bericht door JasonL »

Papavier,
Ik schrik nu wel even want dit loop ook te Den Haag :shock: ben echt benieuwd nu .

Eda

Ik wil me ook geen zorgen maken. Rvdk ook nog aan de telefoon gehad zij gaan voor standaard omgangsregeling en voor gezamenlijk gezag. Ik geloof er wel in maar nu de rechtbank nog met hulp van de rvdk (hoop ik voor me kind) tot nu toe altijd eerlijk geweest in tegenstelling van me ex.

kiekiek,The Driver

Ots en uhp is bij ons gelukkig niet aan de orde.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Advies van de RvdK

Bericht door ll2014 »

papa.vier schreef: ll2014

dit was het hoger beroep bij de hoge raad, andere rechters hadden de kinderen
eerder al aan mij toegewezen, maar de 3 allerwijsten van dit land dachten daar geheel anders over.
met alle gevolgen vandien.
Ik vind dit wel een heel vreemd verhaal, in cassatie gaan bij familierecht is al heel ongebruikelijk en normaal gesproken corrigeert de hoge raad ook geen uitspraak van het hof, maar vernietigt een uitspraak en verwijst de zaak terug naar een ander hof.
Ik ben heel nieuwsgierig naar wat in dit geval precies is gebeurd, eventueel een antwoord per PB als je het hier niet wilt posten.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Advies van de RvdK

Bericht door The Driver »

Verwarring ?

Hoger beroep bij de hoge raad kan niet, hoger beroep kan alleen bij het hof en cassatie kan bij de hoge raad.

Cassatie is ook geen extra hoger beroep, maar een controle over de juiste procesgang cq de juiste gevolgde procedures, de zaak wordt dus niet opnieuw behandeld.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Advies van de RvdK

Bericht door kiekiek »

JasonL schreef: Ots en uhp is bij ons gelukkig niet aan de orde.
Hou die pertinent buiten de deur. Ik hoorde vandaag een verhaal van een slachtoffer van Jeugdzorg. Daar presteerde de schoften (sorry voor de woordkeuze!) het om met 6 man Jeugdzorg personeel en 6 politie agenten in een keer met grof geweld 5 kinderen uit een gezin te halen. Die kinderen zitten al jaren verspreid over het land bij pleeggezinnen, gescheiden van elkaar en ook met veel wisselingen van plaatsen.

De reden: ten tijde van de inval was de vader 'geestesziek' volgens de moeder. Inmiddels is het stel 1 1/2 jaar geleden uit elkaar gegaan, is de vader uit beeld geraakt en heeft zij haar zaakjes weer op orde, maar Jeugdzorg wil er niet aan meewerken om de kinderen terug te plaatsen en dat na inmiddels 9 rechtszaken/kort gedingen tegen Jeugdzorg.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Re: Advies van de RvdK

Bericht door JasonL »

Kiekiek die wil ik zeker buiten de deur houden!!

Gisteren concept rapport ontvangen :D
Ziet er op zich prima uit alleen lees ik nu dingen die moeder heeft verteld waar je helemaal eng van word. Klopt van geen kanten (what else is new) En dingen die ik jaren geleden al op tafel heb gegooid om zo ons kind te helpen. Waarvan zij nu zegt dat ik er niks aan gedaan heb.
Advies is hetzelfde gebleven :D rvdk nog gesproken en mijn zorgen uitgesproken over uitspraken van moeder. Mij werd meegedeeld dat zij hebben geconstateerd wat moeder zegt niet klopt anders hadden zij wel maatregelen genomen. Voelt bij mij aan dat ze de leugens van moeder 1 voor 1 lek prikken :D
Maar ik hou er nog altijd rekening mee dat een rechter zijn eigen plan trekt gezien de verhalen die ik hier heb gelezen.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Advies van de RvdK

Bericht door kiekiek »

JasonL schreef: Ziet er op zich prima uit

Advies is hetzelfde gebleven
Dit is waar het om draait, de rest is ruis en niet van belang.

Wat is hun advies en wat zijn hun conclusies?

Je mag nu reageren op het concept. Concentreer je daarbij volledig op de positieve delen uit het concept rapport en ga daarin mee. Dat maakt het voor de rechter een heel stuk makkelijker om een uitspraak te gaan doen die positief voor jou. Daarmee wordt je hex volledig buitenspel gezet en zal haar mening er niet meer toe doen.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Plaats reactie