2015 kinderalimentatie vs bijstand

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: 2015 kinderalimentatie vs bijstand

Bericht door ll2014 »

Istar schreef: :shock: Wow... echt waar, moet je als hoofdverblijvende partij nog een weekendregeling gaan spekken ook?
Ja, zie http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... :2014:7082
staat op de site zelfs al bij de inhoudsindicatie vermeld.
Ex vertikt ook de teveel betaalde alimentatie zoals in de uitspraak te lezen valt terug te betalen.
Na overleg met LBIO heb ik dus nu maar besloten om de nieuw te betalen alimentatie te verrekenen met de teveel betaalde alimentatie.
Gek genoeg kunnen alimentatiegerechtigden zomaar gratis incassohulp krijgen en moet je als alimentatieplichtige het teveel betaalde via kostbare gerechtsdeurwaarders zien terug te halen.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: 2015 kinderalimentatie vs bijstand

Bericht door Voiceless »

Begrijp ik het nu goed. Het kind komt bij de vader wonen, en de vader moet meer alimentatie gaan betalen dan in de situatie dat het kind bij de moeder woonde. Bizar.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: 2015 kinderalimentatie vs bijstand

Bericht door ll2014 »

Voiceless schreef:Begrijp ik het nu goed.
Niet helemaal...
Toen mijn zoon tegen zijn zin bij moeder het hoofdverblijf had gekregen moest ik nog 4x zoveel betalen, ondanks het feit dat mijn zoon toen ook volgens de rechter de helft van de tijd bij mij was. Daarnaast liet moeder mij alle grote uitgaven en school kosten ook nog eens betalen.
In die tijd betaalde ik dus effectief ongeveer 165% van de kosten van mijn zoon...
Gelukkig heeft de rechter in beroep dat ook ingezien en daarom met terugwerkende kracht bepaald dat ik volgens de oude KA regeling dan hooguit de forfaitaire bijdrage van 5 euro per dag dat mijn zoon bij moeder was verschuldigd was.
Toch is het uitgangspunt van de rechter dat ik als meestverdienende partner blijkbaar voor 100% verantwoordelijk moet zijn voor de kosten van mijn zoon.
Niets geen minimaal 25 euro eigen bijdrage. Ook weigert de rechtbank rekening te houden met het vermogen van mijn ex, terwijl dat volgens de fiscus zo hoog is dat ze geen recht heeft op kindgebonden budget, huurtoeslag, zorgtoeslag en rechtsbijstand. De rechter zou dus door even na te denken moeten inzien dat mijn ex wel terdege over financiële middelen beschikt, hoe zou ze anders haar advocaat moeten betalen?

Maar bizar is het zeker te noemen, het meest vervelende is nog wel de enorme juridische kosten die niet op een tegenpartij te verhalen zijn.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: 2015 kinderalimentatie vs bijstand

Bericht door Voiceless »

ll2014 schreef: Maar bizar is het zeker te noemen, het meest vervelende is nog wel de enorme juridische kosten die niet op een tegenpartij te verhalen zijn.
Dat is het rare bij familiezaken, zeker bij toevoegingen. Het kost je veel geld en het levert vaak weinig op. Een proceskosten veroordeling wordt bijna nooit gegeven. Nu heb jij nog geluk dat het LBIO met jou meegaat in het stuk dat je teveel betaald hebt.
Plaats reactie