Wie heeft wat tips?

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Wie heeft wat tips?

Bericht door TrotsePa »

Beste allen,

mijn situatie met mijn zoontje lijkt zich een beetje te stabiliseren, even los van de standaard zomervakantie perikelen. Mijn ex heft namelijk vorig jaar een vakantieregeling bij de Rechtbank toegezegd, maar nu is al weer duidelijk dat ze zich daar wederom niet aan zal gaan houden helaas.

Vragen die ik heb hebben betrekking op mijn volgende situatie:

Ik heb al bijna 2 jaar een relatie met mijn vriendin. Ze is al bijna geruim een jaar bij me ingetrokken. Ze heft echter haar huurhuis nog vanwege haar 'zwager'
Het zit namelijk zo: Haar zwager is getrouwd geweest met de zus van mijn vriendin. Haar zus is 10 jaar geleden overladen, maar heeft twee dochters achtergelaten (12 en 16 jaar). Haar zwager is 7 jaar geleden hertrouwd en heeft met zijn nieuwe vrouw een zoontje gekregen.
Bijna anderhalf jaar geleden is haar zwager met veel problematiek gescheiden. Hij kreeg zijn zoontje niet meer te zien, maar het was ook zo dat hij en haar vrouw voor een enorme schuldenberg gezorgd heeft.
Mijn vriendin heeft dus anderhalf jaar geleden een kamer aan hem verhuurd en is zelf bij mij ingetrokken zodat ze de volledige woning tot hun beschikking zouden hebben. Hij zou dan een minimal bedrag van 200 euro per maand betalen wat tot op heden maar 1 keer is gebeurd.

Nu is het volgende aan de hand: Mijn vriendin en ik hebben een kinderwens en willen eigenlijk een nieuw huis betrekken. Mijn huis moet eerst verkocht worden maar zelf heeft ze niet voldoende middelen om bij te dragen. Zelf heeft ze namelijk ook een flinke schuld waardoor ze nu op dit moment net uit kan komen.

Mijn vragen met betrekking tot deze situatie zijn als volgt:
Haar zwager heeft zich bij een bureau aangemeld die daklozen helpt, maar dit kan nog best lang duren. Wat kunnen wij nog voor hem betekenen?
Hoe gaat het opstarten van een schuldhulpverlening? Wat gebeurd er met zijn rekeningen zolang dit nog niet is gestart?
Haar zwager heeft inmiddels officieel werk via een uitzendbureau. Kan hij dan echt niet bijdragen in de vorm van 200 huur? Hij had namelijk voorheen zwart een beetje werk.
Wat kunnen we nog meer doen? De huur opzeggen en zwager + Kinderen dakloos achterlaten? Wat gebeurd er dan?
Heeft iemand misschien nog andere tips?

Graag hoor ik van jullie.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Wie heeft wat tips?

Bericht door kiekiek »

Klinkt vervelend, maar ik zou hier een punt achter zetten :shock:
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Plaats reactie