Verhuizen

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Leonardo
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2015, 19:18

Verhuizen

Bericht door Leonardo »

Sinds kort gescheiden. We hebben twee kinderen 16 en 11. Een co-ouderschapsplan is van kracht, en wonen we apart. Mijn ex wil nu al bij haar nieuwe vriend intrekken en wil ze dat de kinderen meegaan. Ze zijn al gemanipuleerd en zien het nieuwe leven op een landgoed wel zitten. Ik ben door de scheiding naar een huurhuis in de buurt waar we woonden (huis moeten verkopen) gegaan, dicht bij de scholen vd kinderen, hun vriendjes, hockey, vertrouwelijk omgeving. Nu gaat zij vertrekken en neemt de kinderen hier weg. Jongste MOET naar een school in de buurt van haar nieuwe lover. Kan dit zomaar?
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Verhuizen

Bericht door ll2014 »

Dat kan zeker niet zomaar.
Als jullie een co-ouderschap hebben afgesproken en dat in een ouderschapsplan hebben vastgelegd, mag de ene ouder niet zonder toestemming van de andere ouder verhuizen en de co-ouderschapsregeling eenzijdig beëindigen.
Ook de keuze van een school is altijd iets voor beide ouders als deze beide gezag hebben.
Leonardo
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2015, 19:18

Re: Verhuizen

Bericht door Leonardo »

Dank II2014,
Toch stuift ze gewoon door. Ze heeft alles al uitgestippeld en zelfs de school met onze zoon bezocht. De zoon verboden om naar de open schooldagen te gaan hier in de buurt. Stel je voor dat hij verdrietig wordt dat hij niet naar deze school mag en z'n klasgenootjes wel.
Ze zegt dat ze bij d'r vriend moet wonen en daarom moet verhuizen. Ze weet dat men haar toch niks kan maken. Ook al staan er afspraken/ regels in het echtscheidings convenant en ouderschapsplan, ze volgt sommige issues niet op.
Ja het enig om hier in verweer te gaan is juridisch aanvechten. De advocaten zien weer kansen en jij bent gebroken na de strijd en geen winnaar.
Lantaarn
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2015, 20:11

Re: Verhuizen

Bericht door Lantaarn »

ze moet officieel aan jou toestemming vragen met verhuizen. Heb je gezag over beide kinderen? je zou het nl aan kunnen gaan vechten dat ze de kinderen uit hun vertrouwde omgeving wil halen en dat je dr niet mee eens bent.
Leonardo
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2015, 19:18

Re: Verhuizen

Bericht door Leonardo »

Ik heb het volledige gezag van mijn oudste zoon (eerdere relatie) en 50% gezag van mijn jongste (geboren uit deze relatie). In het ouderschaps plan staan regels en afspraken. OP papier mooi maar zij heeft op sommige afspraken er lak aan. Als je dit met haar bespreek zegt ze gewoon dat ze het niet doet. Je kunt dit dan alleen juridisch aanvechten maar gaat dit ten kostte gaat vd kinderen. Dat weet ze en dat is haar macht.
Plaats reactie