kind weghouden

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
jop
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2015, 13:42

kind weghouden

Bericht door jop »

hoi,

ik ben vader van een meisje van 11. We zijn al maanden bezig met mediation en inmiddels een kindercoach. Hieruit bleek dat moeder tegen onze dochter zegt mij los te moeten laten en niet meer van haar vader te mogen houden etc.
We zijn al een half jaar met mediation bezig maar mijn ex zegt overal nee op. Als ik een keer nee zeg of iets doe wat haar niet zint zoals met haar naar streetdance gaan, bij mijn nieuwe vriendin eten etc. moet ik daar de prijs voor betalen. ik zie mijn dochter dan 3 weken niet meer omdat zij dat niet wil. ik wil geen scene maken voor het huis omdat dit schadelijk is voor onze dochter. de kindercoach gaf aan dat ze meer rust moet hebben waardoor ik mijn avond op moest geven. ik heb dat onder protest gedaan. Op maandag mag ik haar nog halen om 17.15. door file was ik 7 minuten te laat en kreeg haar weer niet mee. Moeder schold me uit voor vieze vuile lul in het bijzijn van onze dochter en ik kreeg haar niet mee.
Ik wil co ouderschap week op week af en heb haar nu maar om het weekend omdat mijn ex dit wil. Iedere vakantie heb ik de helft vrij genomen maar ik heb haar nog geen 1 keer meegekregen. Wat moet ik doen? allimentatie is nog niet berekent dus betaal ik ons huis en al haar woonlasten en zelfs de boodschappen. Wat kan ik nog doen om niet te strijden waar mn dochter last van heeft maar maar wel mn kind te zien....alle tips zijn welkom.

groet,

Jop
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: kind weghouden

Bericht door kiekiek »

Gelijk maar even met de deur in huis vallen: ze heeft je dus volledig in haar macht.

Stop direkt met mediaton en die kindercoach. Denk je echt dat ze gaat veranderen?

Je betaalt voor het huis, haar woonlasten en zelfs de boodschappen? Waarom? Vanwege het feit dat er nog geen alimentatie is vastgesteld? Het is aan haar om daar via een advokaat om te gaan verzoeken bij de rechtbank. Door nu alles te betalen kan ze het spelletje nog jaren rekken, ten koste van jou. Het lijkt erop dat ze dit spel ook nog eens speelt over het hoofd van jullie kind.

Wat ik zou doen is per direkt alle betalingen daar in huis stopzetten, stoppen met mediation en naar een goede advokaat stappen die de scheiding gaat aanvragen en een omgangsregeling gaat verzoeken. Je bent als verzoekende partij ook nog eens gelijk in het voordeel.

De alimentatie is niet jou probleem, maar dat van haar. Zij zal dat moeten gaan verzoeken bij de rechter en niet jij.

Tijd voor een totaal andere aanpak, want zo ga je er niet komen en blijven jullie aan elkaar vast zitten.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Plaats reactie