ene kind bij mij... andere kind bij moeder en nieuwe relatie

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
WvH
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2015, 09:42

ene kind bij mij... andere kind bij moeder en nieuwe relatie

Bericht door WvH »

Hallo,

ik heb even een voor mij gecompliceerde vraag.

Mijn (bijna ex-) vrouw heeft een nieuwe relatie, en gaat samen wonen. Onze jongste dochter (11) gaat bij hun wonen. Onze oudste dochter (17) heeft besloten om bij mij te blijven.

Onze mediator heeft berekend dat ik alimentatie moet betalen voor de jongste. Hij heeft berekeningen gemaakt, en schermt met de term tremanormen en zo.
Ik begrijp het alleen niet. Het gezamelijke inkomen van mijn ex en haar nieuwe vriend is nooit minder dan mijn salaris alleen. Wel heb ik de kosten van een dochter die naar het MBO of HBO wil straks. Heeft hij het bij het rechte eind, of zit hij er naast? Ik heb zelf de indruk dat wij een verkeerde keus van mediator hebben gemaakt. Hij geeft aan dat als ik het niet vertrouw, ik het moet laten toetsen door een advocaat. Maar ik heb geen zin om hier nog meer kosten aan te moeten maken. Misschien dat hier iemand mij een goede tip kan geven hoe ik dit aan moet pakken.

gr W.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: ene kind bij mij... andere kind bij moeder en nieuwe rel

Bericht door kiekiek »

Even contact opnemen met het LBIO. Die maakt een berekening voor jullie. Kosten: 50 euro.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: ene kind bij mij... andere kind bij moeder en nieuwe rel

Bericht door Voiceless »

Inkomen van de nieuwe partner is niet relevant voor KA. In de berekening moet wel de behoefte van beide kinderen worden meegenomen.

Je kunt de berekening ook vis yet LBIO laten toetsen, dacht ik.
Plaats reactie