Wat nu?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Wat nu?

Bericht door sdwv »

inge



Geregistreerd op: 9-3-2006
Berichten: 1

Geplaatst: 09 Mrt 2006 09:40 am Onderwerp: Wat nu?

--------------------------------------------------------------------------------

Sinds kort heb ik nieuwe vriend, hij is 6 maanden geleden gescheiden.
Hij heeft een zoontje van 5 jaar. 6 weken geleden heeft de moeder te kennen gegeven dat ze niet meer voor haar zoontje wil zorgen en heeft hem dus bij mijn vriend gedropt. Ze heeft hem nu al 6 weken niet gezien, komt hem niet halen als het "haar" weekend is en belt ook nooit om te horen hoe het gaat. Ze heeft waarschijnlijk haar zoontje geestelijk en lichamelijk mishandeld, dat is nog in onderzoek. Ze gebruikt drugs en verzorgde haar zoontje ook slecht. Mijn vriend gaat er helemaal voor, wil er helemaal zijn voor zijn zoontje en probeert alles zo goed mogelijk te regelen, het is bijna onmogelijk door haar. Hij heeft eigen bedrijf, net nieuw huisje dat nog niet af is. Hij heeft nu de taak waar normaal zeker twee mensen voor nodig zijn. Maar het gaat lukken allemaal. Hij wil graag dat de moeder instemt om haar zoontje af te staan als ze er verder niks mee te maken wil hebben maar ze houdt hem maar aan het lijntje. Een goede regeling tussen beiden is ook goed maar dan moet ze zich wel aan die regels houden en dat doet ze niet. Als ze hem op komt halen belt ze een uur van te voren af, heel pijnlijk voor haar zoontje. We vertellen het maar niet meer dat ze komt en dan zien we wel. Mijn vriend is met een advocaat bezig maar dat vordert allemaal niet erg. Er moet regelmaat komen voor zijn zoontje, hij moet een gewoon leven kunnen leiden, gaat nu heel goed, met vriendjes en op school en mist zijn moeder niet eens. Mijn vriend wil het beste voor zijn zoontje, of een goede regeling of gehele voogdij, maar dan moet het niet zo zijn dat de moeder ieder moment voor de deur ken komen te staan en zegt, nu wil ik hem weer. Hij wil ook niet zijn zoontje zijn moeder ontnemen, maar dat wil ze zelf. Hebben andere mannen ervaring met deze situatie?
Mijn vriend is radeloos en gelukkig tegelijk, zijn zoontje is bij hem en dat moet zo blijven. Inge

Naar boven


Nieky



Geregistreerd op: 9-3-2006
Berichten: 11
Woonplaats: Westland
Geplaatst: 09 Mrt 2006 03:25 pm Onderwerp: Re: Wat nu?

--------------------------------------------------------------------------------

Zo te horen is zij niet in staat te zorgen voor het kind.
Ik begrijp dat beide ouders dit inzien. Er is dan geen conflict. Je kan die moeder niet dwingen moederliefde te geven. Misschien wil ze dat wel diep in haar hart, maar beseft ze dat ze dit niet aankan.
Doe zoveel mogelijk zelf het werk en laat die advocaat geen dingen stukmaken.

Naar boven


Rick



Geregistreerd op: 20-1-2006
Berichten: 40
Woonplaats: Zuid-Holland
Geplaatst: 10 Mrt 2006 04:29 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Deels eens met de vorige reactie maar toch, zorg dat het niet te lang blijft voortduren. Probeer de regeling geregld te krijgen, zorg dat de voogdij geregeld is. Hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat er toch strubbelingen ontstaan. Als de moeder nu akkoord gaat met de situatie moet je er alles aan doen om de te formaliseren. Als dat namelijk geregeld is en ze bedenkt zich is zij de degene die rechtzaken mag gaan beginnen en niet, zoals bij de meeste van ons, de man.


Veel sterkte in deze


Rick
_________________
Elke dag is er 1 om te strijden

Naar boven


Gert



Geregistreerd op: 27-10-2005
Berichten: 12

Geplaatst: 30 Mrt 2006 03:31 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

vervelend zoiets zeg.....
Ik ben ook met me ex bij de kinderbescherming geweest paar jaar geleden al weer. en die vonden dat het een ouderconflict was.....en dat me ex het kind mee moet geven wanneer zij wilt en niet meer 1800 op vrijdagavond t/m zondag 1800...want dat vonden ze een belachelijke regel.
ok vind ik ook.....maar 2 keer eventjes me kind geweest...en toen wilde z eniet meer....zei me (H)ex...dus geeft /gaf ze het niet meer mee...
wat ben ik dan? geen poot om op te staan....me kind zei: ik wil je niet meer zien en opa en oma ook niet meer....en kon ik weer gaan....
de kinderbescherming heeft nog nooit het kind gezien of gesproken...hoe weten ze hoe het gaat dan??
laten ze haar eens een week of wat bij mij zetten, dan wilt ze niet meer terug naar haar moeder.haar moeder hersenspoelt het kind.als ze bij mij was, zei ze" ik wil dat me moeder dood is papa dan kan ik bij jou komen wonen" hoe bedoel je?? als ze bij mij geweest was, en ik haar weer zag, was ze weer afgevallen, en brand gaten in haar jas....
niemand die er iets aan doet. kom toch met die kinderbescherming. je ziet het toch op tv.... weer gezien afgebrand of vader iets aan gedaan...ok, meestal zijn het vader op het nieuws...maar heel veel vrouwen (75%) gebruikt de kinderen om dwars te zitten bij hun ex.
en alles draait om geld,...want als mijn ex geen geld meer zou krijgen...zou ze het maar al te graag terug brengen naar mij.

Naar boven
Gesloten