omgangsregeling kind van 2 maanden

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
gervd
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2015, 22:00

omgangsregeling kind van 2 maanden

Bericht door gervd »

Help!

Mijn ex en ik proberen een omgangsregeling te treffen voor mijn zoontje van 2 maanden. Het liefst ben ik elke dag bij ze, maar zij wilt niet meer.
Het is nu zo dat ze een schema heeft opgesteld naar haar wensen en elk tegenvoorstel wordt verworpen. Zolang ik niet onderteken krijg ik hem niet te zien.
Mijn vraag is dan ook wat een schappelijke omgangsregeling is voor vader en kind. Dat hij veel bij zijn moeder moet zijn snap ik. Ik als leraar heb zometeen ook lang zomervakantie en dan vind ik 2x in de week vrij karig, Is dit terecht??
Benadeelde
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 feb 2015, 13:51

Re: omgangsregeling kind van 2 maanden

Bericht door Benadeelde »

Hoi gervd,

Nee, dat is niet terecht.

Begint al goed. Dit is chantage, niet tekenen en zorgen dat je betrokken blijft bij het opvoeden van jullie kind.

Volgens recent onderzoek blijkt dat kinderen beide ouders nodig hebben.

Het is uit den boze dat er vrouwen zijn die de kinderen gebruiken als machtsmiddel. Omgang met kinderen moet je samen regelen, het is geen éénrichtingsverkeer. Zij wilt zelf de touwtjes in handen houden omdat ze dan meer kinderalimentatie kan ontvangen daarom stelt ze zich vermoedelijk zo op.

Ga voor 50%. Dat is waar jullie kind recht op heeft. De helft bij pappa en de helft bij mamma.

heel veel sterkte
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: omgangsregeling kind van 2 maanden

Bericht door kiekiek »

Als jullie een beetje dicht bij elkaar wonen en min of meer nog wel door een deur kunnen, is het wellicht te overwegen om voor co ouderschap te gaan.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
gervd
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2015, 22:00

Re: omgangsregeling kind van 2 maanden

Bericht door gervd »

Het voelt ook overduidelijk als chantage. Heb ook sterk het gevoel dat ze me uit de tent probeert te lokken. Ik heb al aangegeven dat ik flink wat water bij de wijn wil doen tot ik mijn eigen huis heb (ik ben uit huis gegaan om het ventje toch rust en stabiliteit te bieden). Ik ben op zoek naar een huis in dezelfde buurt en tot die tijd wil ik geen afspraken maken tot het einde van het jaar. En dat gebruikt ze nu tegen me. Ik ben onwelwillend en zolang er geen afspraken op papier staan zie je hem niet.

75/25 kan ik ook nog wel mee leven. Als hij maar een nachtje in de zoveel tijd bij mij kan slapen en niet alleen als zij een feestje heeft.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: omgangsregeling kind van 2 maanden

Bericht door ll2014 »

gervd schreef:75/25 kan ik ook nog wel mee leven. Als hij maar een nachtje in de zoveel tijd bij mij kan slapen en niet alleen als zij een feestje heeft.
Het is wel belangrijk dat je NU bedenkt wat je wilt en kunt.
Een eenmaal afgesproken regeling laat zich later heel erg moeilijk wijzigen.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: omgangsregeling kind van 2 maanden

Bericht door kiekiek »

gervd schreef:Ik ben op zoek naar een huis in dezelfde buurt en tot die tijd wil ik geen afspraken maken tot het einde van het jaar. En dat gebruikt ze nu tegen me. Ik ben onwelwillend en zolang er geen afspraken op papier staan zie je hem niet.

75/25 kan ik ook nog wel mee leven. Als hij maar een nachtje in de zoveel tijd bij mij kan slapen en niet alleen als zij een feestje heeft.
Is het wellicht een optie om onderling een tijdelijke omgangsregeling af te spreken om haar tegemoet te komen in afwachting tot een definitieve omgangsregeling die in een ouderschapsplan of beschikking wordt vastgelegd?

Ik kan me niet voorstellen dat je ex geen enkel begrip heeft voor het feit dat je op zoek bent naar een huis en om die reden naar een stabiele situatie om je kind te kunnen ontvangen.

In de tussentijd heb je de tijd om eens goed na te gaan denken wat voor regeling jezelf zou willen.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: omgangsregeling kind van 2 maanden

Bericht door Casper »

zoontje van 2 maanden
Dit is wel een heel slecht moment om uit elkaar te gaan. Heb je gedacht aan een postnatale depressie?
Plaats reactie