Gebruiksaanwijzing

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Oma Tobben
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2015, 11:26

Gebruiksaanwijzing

Bericht door Oma Tobben »

Ik ben nog maar kort geregistreerd op het forum, maar al veel langer een geïnteresseerde lezer. Ik heb alles items en reacties wel zo ongeveer doorgeploegd...
Wat mij opvalt is, dat alle vaders met vallen en opstaan wijs zijn geworden en allemaal opnieuw het zwarte garen uit moesten vinden, vaak met onprettige gevolgen: 'Als ik dat allemaal geweten had, had ik het anders aangepakt'.

Zou er niet een soort handleiding geschreven kunnen worden door iemand? Want men hoort, denk ik, vaak pas van de Dwaze Vaders als men zelf al middenin de narigheid zit, leest dan pas alle verhalen van vaders die in hetzelfde schuitje zitten en goede ideeën hebben hoe de ellende zo veel mogelijk te beperken. Zoals: 'nooit het woord Borderline, Munchhaussen of pathologische leugenaar in de mond nemen', al weet je nog zo zeker dat ze er aan lijdt, en: 'meteen beginnen met een dossier aanleggen'. En: 'hoe omgaan met de diverse instanties (liever zo weinig mogelijk) en wat je ervan kan verwachten (niet veel goeds).

Zelf kregen we de tip van een, al heel lang geleden volwassen geworden, 'kind-in-de-knel', om een dossier aan te leggen voor onze kleinzoon, voor als hij later groot is, zodat hij kan lezen hoe het echt gegaan is en wat papa allemaal heeft geprobeerd om de zaken beter voor hem te krijgen. Als hij dan tenminste nog contact met zijn vader heeft, want hij verandert gaandeweg in eenzelfde leugenachtig, achterbaks geval als zijn moeder is, door haar voortdurende hersenspoelen en de zaken totaal verkeerd voorstellen.

Misschien kan er hier op het forum een simpele lijst komen met 'doen' en 'niet doen' en 'probeer dit eens' en 'dit helpt zeker niet' voor beginnende vechtscheiders?

Al die ellende kost de vaders (en zijn familie en vrienden) al zo vreselijk veel energie en geld.... dan is het handig om het in nuttige dingen te steken, lijkt me?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Gebruiksaanwijzing

Bericht door Casper »

Oma Tobben, inderdaad - het is echter zo dat de meeste dwaze vaders pas hier terecht komen als het kwaad al geschied is of aan het geschieden is. Daarnaast wordt het leed door elk gezin op eigen wijze geleden, en is het daarom vaak "maatwerk" om iedereen zo goed mogelijk advies te geven (ook vanwege veranderende wetten (bijv. alimentatie) en veranderende houdingen van de rechters).

Het is wel een goed idee voor nieuwe lezers op dit forum om de verschillende verhalen uit het verleden goed door te lezen. Velen zijn u voorgegaan...
Plaats reactie