Herziening kinderalimentatie

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Daniel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 apr 2014, 10:03

Herziening kinderalimentatie

Bericht door Daniel »

Voor degene die mijn verhaal niet kennen....

in een notendop.
Dochter (14) woont sinds februari 2015 bij mij en gezin. Dit na uitspraak van rechter... Vanaf haar 12e is ze aan het vechten geweest eerst via informele weg gedaan uiteindelijk heeft dochter rechter benaderd daar kwam niets uit toen via officiële rechtsgang... toen is er eindelijk wel geluisterd naar dochter... (moet zeggen het gaat geweldig, het kon eigenlijk niet beter.) Zoon woont nog bij moeder

Nu zijn wij erachter gekomen dat mijn (h)ex veel meer inkomen heeft dan ze iedereen wil doen geloven. KGB, meer uren gaan werken PGB voor zoon Dubbele kinderbijslag voor zoon...
En voor dochter betaald ze €25,- pm
en voor zoon betaal ik €175 pm

nu willen wij een herziening alimentatie. Maar heeft dit zin?
Uiteindelijk betaal ik nog max 5 jaar alimentatie is dit de moeite waard om aan te vechten. (in overleg komen we er sowieso niet uit)

ik wil liever dat geld op een rekening voor hem zetten zodat hij zelf vanaf zijn 18e daar over kan beslissen wat ermee te doen ivm studie, rijbewijs etc.....

wie heeft er tips?
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Herziening kinderalimentatie

Bericht door ll2014 »

Daniel schreef:nu willen wij een herziening alimentatie. Maar heeft dit zin?
Daarvoor zal je moeten gaan bepalen wat de alimentatie in de huidige situatie zou gaan worden en om dit goed te kunnen heb je medewerking van je ex nodig.
Natuurlijk kan je zelf met de jouw bekende financiële gegevens aan de slag gaan en zien wat er dan uitrolt.
Op zich is een gewijzigde financiële situatie juridisch voldoende reden om een wijziging aan te vragen.
Belangrijk is ook om te weten of je ex recht heeft op een toewijzing of dat ze zelf haar advocaat zal moeten betalen.
Bij een toewijzing kost het haar heel weinig en zal ze bij een voor haar ongunstige uitspraak mogelijk ook nog eens in beroep gaan en zit jij dus 2 x met advocaat en proceskosten opgezadeld.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Herziening kinderalimentatie

Bericht door Voiceless »

KGB en meer werken hebben gevolgen voor haar draagkracht, het PGB en kinderbijslag niet. Die 25 is een minimum en ze heeft een KGB dus waarschijnlijk toevoeging.

Je winst zal misschien een paar tientjes per maand zijn. Zet dat af tegen de ellende en kosten. Verdien je dat terug en is het je dat waard?

De financiele info aan hasr (schriftelijk) vragen kost niets. Je kunt ook voorstellen om een berekening via het LBIO te laten maken. Een beetje dreigen doet vaak ook wonderen.
Plaats reactie