Geen kleding mee willen geven

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
JasonX
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2013, 11:00

Geen kleding mee willen geven

Bericht door JasonX »

Goedemorgen allen,

Ik heb me geregistreerd omdat mijn ex herhaaldelijk tracht de omgang te frustreren en ik wel wat tips kan gebruiken. Waarom ze zo moeilijk doet, geen idee en even niet relevant nu.

Feiten: in aug. 2012 gescheiden, dochtertje van 2,5 jaar, AP en KA vastgesteld.

Nu wil ze me vanwege een andere frustratie een hak zetten en zegt vanaf nu geen kleding meer mee te geven voor de weekenden bij mij. Dat moet ik zelf maar gaan kopen. Natuurlijk heb ik haar verteld dat kleding valt onder de alimentatie. Dat is dan opeens enkel voor bij haar thuis.
Linksom of rechtsom zal ik niet aan haar verstand krijgen dat dit zo niet werkt.

Ik zoek eigenlijk naar wat richting wat ik hier nu mee moet doen. Want ze kan dus makkelijk niks meegeven (en ik wil geen discussie ter plekke starten met de kleine erbij) en daarmee mij tot kosten dwingen. Een advocaat is veel te duur.
Is er ergens een onomstotelijke wettekst waar ik naar kan verwijzen dat de kleding toch ook echt voor overal is en ik niet alleen betaal voor kleding in haar huis?
Hebben jullie nog tips over hoe je dat soort zaken over de bühne krijgt zonder de derde wereldoorlog te ontketenen?
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Geen kleding mee willen geven

Bericht door The Driver »

Gewoon niets van aan trekken, is het alleen voor de weekeinden ?

Ze komt en gaat natuurlijk altijd in de kleding die ze aan heeft. Bovenkleding en schoenen hoef je natuurlijk niet te kopen. Ik zou alleen het hoognodige ondergoed aanschaffen. Natuurlijk ook nooit meegeven als ze terug gaat.
JasonX
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2013, 11:00

Re: Geen kleding mee willen geven

Bericht door JasonX »

Ja het gaat om weekenden (vrijdagmiddag tot zondagavond), dus dan loopt ze 3 dagen in 1 outfit.

Het gaat mij ook niet om een broek of truitje, maar om het feit dat ze de verplichtingen vanuit haar probeert te ontlopen (om mij in de portomonnee te treffen) en daarbij voor het gemak de uitleg wat kinderalimentatie omvat een eigen interpretatie geeft.
En daarnaast schept je een precedent want kinderkleding is nog te overzien, maar als ik hierin mee ga, kan ik straks eigen setjes dure merkkleding aanschaffen? Zo werkt het niet en zoek ik dus naar de beste mogelijkheid om de plichten te benadrukken (en nee, als ik het zeg, is het dus weer anders...).

Meer tips wellicht?
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Geen kleding mee willen geven

Bericht door The Driver »

Dan lopen ze maar 3 dagen in dezelfde outfit, maar laat dat iedereen dan ook weten, dat moeder geen extra kleding mee wilt geven.
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: Geen kleding mee willen geven

Bericht door JCC »

Dat draagt natuurlijk direct bij aan een oplossing Driver..

Ik zou een paar mooie setjes voor haar kopen en me er verder niks van aantrekken. Je ex die is bezig jullie kind te betrekken in haar frustratie.

Natuurlijk hoort het niet en is het niet volgens de "regels" maar ik zou het hierbij laten, het kan nl veel erger.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Geen kleding mee willen geven

Bericht door The Driver »

Je moet het probleem wegleggen bij diegene die het veroorzaakt.
Waarom moet de man altijd de onderdanige partij zijn ?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Geen kleding mee willen geven

Bericht door Casper »

Wat valt er onder de kinderalimentatie:

Zie bijv. http://www.nibud.nl/nibud-extra/uit-elk ... tatie.html :

In principe worden de gemiddelde kosten van kinderen bij een bepaald inkomen gedekt door alimentatie plus de kinderbijslag die de verzorgende ouder ontvangt. Soms zijn kosten echter zo uitzonderlijk dat ze niet in de standaardbedragen zijn inbegrepen. Hiermee kan de rechter rekening houden bij het vaststellen van de kinderalimentatie. Denk hierbij aan topsport, ziekte en dergelijke.

In het echtscheidingsconvenant neemt u op, welke kosten worden meegenomen. Een extra bijdrage kunt u in principe alleen vragen voor uitzonderlijke kosten. Een nieuwe fiets is bijvoorbeeld een kostenpost die alle kinderen een keer zullen hebben. Dit is dus meegenomen in het alimentatiebedrag. Maar is uw kind een goede mountainbiker, die veel races rijdt en daarom ieder jaar een nieuwe fiets moet hebben, dan valt dit niet onder het standaardalimentatiebedrag.

Onder de gemiddelde kosten van kinderen valt alles behalve die uitzonderlijke kosten. Dus ook huur/hypotheek, gas, water en licht en alle andere vaste lasten plus zaken als een sportclub, kleding, een fiets et cetera.

---

Moeder heeft dus geen poot om op te staan. Ik ben er echter ook voor, zoals JCC, om de moreel koninklijke weg te kiezen, en haar bij jou in de omgangsweekenden in de prachtgste nieuwe kleren te laten lopen. En inderdaad, niet meegeven bij terugkeer naar moeder natuurlijk. Je dochter zal uiteindelijk wel merken hoe de vork in de steel zit en jou er des te meer om waarderen.

Uiteraard moet moeder zulke kunstjes niet met andere dingen flikken, en dan is het goed om te weten hoe de regels zijn.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Geen kleding mee willen geven

Bericht door The Driver »

Wedden dat je dan ook het verwijt gaat krijgen, dat je de kinderen met mooie merkkleding probeert om te kopen.
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: Geen kleding mee willen geven

Bericht door JCC »

The Driver schreef:Je moet het probleem wegleggen bij diegene die het veroorzaakt.
Als dat zo zou zijn was deze website overbodig en hadden veel meer kinderen 2 ouders na een scheiding.
Waarom moet de man altijd de onderdanige partij zijn ?
De man moet niks, het is verstandig dat je je als man zo opstelt en je geen frustraties op de spits gaat drijven voor een stelletje kleren. Je trekt namelijk aan een kort eindje als ze straks hun dochtertje niet meer mee wil geven, erg kort gezien de leeftijd. Om, als het dan zover is, dat niet willen proberen om te buigen in moeten zal ca 200 euro per uur betaald moeten gaan worden en dat kan beter besteed worden lijkt mij.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Geen kleding mee willen geven

Bericht door Casper »

Driver: Wedden dat je dan ook het verwijt gaat krijgen, dat je de kinderen met mooie merkkleding probeert om te kopen.
Absoluut :lol: . Maar daar hoef je je niets van aan te trekken. Het gaat erom hoe dochter zich bij jou voelt. En die merkt (uiteindelijk) echt wel het verschil tussen "goed zorgen voor" (hoeft niet per se met merkkleding, natuurlijk) en "proberen om te kopen".
willem033
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2015, 10:18

Re: Geen kleding mee willen geven

Bericht door willem033 »

hoi hoi

doet mijn ex ook , geef niets mee behalve hetgeen mijn dochtertje aanheeft op dat moment, oplossing die ik gevonden hebt, ik als mijn dochter hier is,direct omkleden en kleding van mij aandoen, en op moment dat ze naar mijn ex gaat doe ik haar kleding en schoenen weer aan..

scheelt hoop stress voor mijzelf..
Plaats reactie