Rechtzaak gewonnen wat nu

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
anboe
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mar 2015, 17:19

Rechtzaak gewonnen wat nu

Bericht door anboe »

Hallo forumleden,

Ik heb een vraag, mijn schoonzoon heeft de rechtzaak gewonnen en hoe nu verder. Het ging om de omgangsregeling, vakanties en het ouderlijk gezag.
Er is nu wel een uitspraak op papier maar moet er nu toch niet nog een ouderschapsplan komen? Er staat bv niks over het bedrag aan allimentatie in. Zelf denken ze dat het zo goed is maar ik heb mijn twijfels. Wie kan mij een antwoord geven.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Rechtzaak gewonnen wat nu

Bericht door kiekiek »

Dat zal een door de rechtbank bekrachtigde beschikking zijn.

Alle partijen zullen zich aan de beschikking moeten gaan houden. Een ouderschapsplan hoeft er niet te komen. Staat er niets vermeldt over alimentatie, maar wil een van de ouders alimentatie van de andere ouder, dan zal er door de eisende partij een procedure opgestart moeten worden. Andere optie is natuurlijk dit onderling af te spreken.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
anboe
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mar 2015, 17:19

Re: Rechtzaak gewonnen wat nu

Bericht door anboe »

Hoi Kiekiek,

Bedankt voor je antwoord. Er is al een bedrag aan allimentatie vastgesteld door beide partijen. Alleen je snapt wel dat die rechtzaak er niet voor niets was. Onderlinge communicatie is niet zo best. Nu heeft ze al 2 x via haar advocaat om zijn inkomensgegevens gevraagd en op advies van de advocaat van hem zijn die gegeven. Hij verdient niks meer dus er valt ook niet meer te halen. Hoe lang kan zoiets doorgaan, of geef je die gegevens op een gegeven moment niet meer en moet zij een rechtzaak starten?
Gr Anboe
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Rechtzaak gewonnen wat nu

Bericht door kiekiek »

anboe schreef:Er is al een bedrag aan allimentatie vastgesteld door beide partijen.
Als dit niet in een beschikking van de rechtbank of in een door de rechtbank bekrachtigd ouderschapsplan is vastgelegd hoeft hij geen alimentatie te betalen.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
anboe
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mar 2015, 17:19

Re: Rechtzaak gewonnen wat nu

Bericht door anboe »

Het staat idd nergens maar hij wil het wel betalen. Hij verdient niet veel dus is het het minimale bedrag.
Dan nog blijft het dus dat als ze meer zou willen en hij gaat er niet mee akkoord zij een rechtzaak aan moet spannen. Fijn om dat te weten.
Plaats reactie