Hex stelt (titel gewijzigd ivm herkenbaarheid)

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Onmacht
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 dec 2015, 00:59

Hex stelt (titel gewijzigd ivm herkenbaarheid)

Bericht door Onmacht »

Hallo allemaal,

Eerst stukje achtergrond; afgelopen zomer is mijn ex na ruim 7 jaar bij mij weggegaan wegens gevoelens voor een ander. Op dat moment was zij net zwanger van ons tweede kindje. We woonden overigens samen

Na een aanvankelijk goed 'exit' gesprek vol goede voornemens en mooie plannen voor onze kinderen en goed gezamenlijk ouderschap, veranderde zij enige weken later in een hex, weigerde communicatie, begon machtsspelletjes over de rug van ons kind te spelen en lapte zo'n beetje iedere wet mbt ouderlijk gezag aan haar laars. Vermoedelijk mede wegens het aangaan van een nieuwe relatie...

Een scala aan gebeurtenissen volgde van valse beschuldigingen tot het weghouden van ons kind bij mij om over informatie en consultatie maar te zwijgen; dit ontbrak volledig. Ook werd aanvankelijk enthousiast ontvangen afspraak tot erkenning zonder opgaaf van reden opgezegd. En passant is ze ook gaan samenwonen - toch een gewichtige aangelegenheid - zonder hier officieel melding van te maken.

In januari hebben we desondanks eindelijk een ouderschapsplan getekend en dacht ik dat de rust weer zou keren. Niets bleek minder waar en vermoedelijk heeft zij enkel getekend om er vanaf te zijn, maar is zij niet van plan zich ook maar iets van de inhoud aan te trekken. Ze gaat weer verder op hetzelfde egoïstische pad waarbij enkel haar belang telt en een vader er kennelijk niet toe doet.

Wel heb ik onlangs mijn kindje mogen erkennen. Op zich positief ware het niet dat uren later een mail kwam met de volgende mededelingen:
- na geboorte wordt ik gebeld wanneer ze vanuit ziekenhuis weer thuis zijn en mag ik daarna welgeteld een half uur kennis maken met mijn dochtertje
- Hierna om de 2 weken een half uur

En om het kracht bij te zetten dat mijn vaderschap haar niets interesseert:
"Te weinig? Niet goed volgens wetenschappelijk onderzoek? Vervelend voor je vaderlijke gevoelens? Jammer! Het is niet relevant wat jij vind, denkt of voelt. Ik kan alleen maar in het belang van de baby en mezelf denken en daar zij in het eerste jaar toch geen besef heeft is dit uiteindelijk nog een gunstige regeling voor jou. Als je deze regeling niet wilt, dan geen regeling."

Grote vraag is wat ik hier tegen kan doen? Mijn advocaat - hier vaak aanbevolen - maant tot rust tot na de geboorte. Op zich begrijpelijk ware het niet dat er al maanden - met uitzondering van de weken dat het ouderschapsplan tot stand kwam - de trend gelijk is: mevrouw kan niet omgaan met de verplichtingen welke bij ouderlijk gezag horen... Wil mij als vader zover mogelijk buiten spel zetten. M.i. kan dit niet vroeg genoeg ik de kiem worden gesmoord en inmiddels is sprake van een plantje...

Iemand nog tips, instanties waar je terecht kan?
Laatst gewijzigd door Onmacht op 30 aug 2016, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Hex stelt: eens per 2 weken half uur met baby

Bericht door ll2014 »

Onmacht schreef:
En om het kracht bij te zetten dat mijn vaderschap haar niets interesseert:
"Te weinig? Niet goed volgens wetenschappelijk onderzoek? Vervelend voor je vaderlijke gevoelens? Jammer! Het is niet relevant wat jij vind, denkt of voelt. Ik kan alleen maar in het belang van de baby en mezelf denken en daar zij in het eerste jaar toch geen besef heeft is dit uiteindelijk nog een gunstige regeling voor jou. Als je deze regeling niet wilt, dan geen regeling."
Ik denk net als je advocaat dat je de zaken niet moet overhaasten.
De bovenstaande opmerking van je ex zou je best wel eens van pas kunnen komen omdat ze daar aangeeft dat haar belang voor alles gaat, ook voor het belang van het kind.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Hex stelt: eens per 2 weken half uur met baby

Bericht door TrotsePa »

Vervelend allemaal...

Je zou voor zo'n eerste paar jaren wel een alternatieve regeling kunnen voorstellen. Met een oplopende frequentie hierin. Je zou bijvoorbeeld ook voor kunnen stellen dat er iemand anders (neutraal, of bijvoorbeeld opa of oma of kennissen) hierbij aanwezig zou kunnen zijn (want ze zal het woord 'spanning' wel eens in kunnen zetten. Als ze daar niet mee akkoord gaat dan kan je dit altijd via de rechtbank aanvragen.

Het blijft lastig en moeilijk allemaal, zeker in het begin.

Sterkte...
Onmacht
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 dec 2015, 00:59

Re: Hex stelt: eens per 2 weken half uur met baby

Bericht door Onmacht »

Mijn dochtertje is inmiddels geboren. Pas een dag later hoorde ik dit.. die dag heb ik haar ook even, ongeveer een half uur zoals aangekondigd, vast mogen houden. Onbeschrijflijk hoe mooi ze is en ik voelde onmiddellijk dat zij voor eeuwig mijn kleine meisje zal zijn (omdat ik ongewenst niets van de zwangerschap heb meegekregen, twijfelde ik hier op voorhand aan).

Inmiddels zijn we een week verder. Bij het terugbrengen van mijn zoontje vrijdag mocht ik haar, zoals vooraf gevraagd, niet zien. Mijn ex lijkt vast te houden aan haar schema wat neerkomt op nog 11,5 uur in totaal dit JAAR.... volgens haar nieuwe vriend vind ze dat al teveel....

Gezien de gebeurtenissen de afgelopen maanden, heb ik weinig hoop dat ze bijtrekt. Gezag en omgang voor mijn nieuwe kindje zal dus via de rechter moeten ben ik bang voor. Vreselijk om met de moeder van mijn (onze) eigen kinderen voor de rechter te moeten knokken om diezelfde kinderen... (het ouderschapsplan trekt ze zich behalve de omgang met mijn zoontje ook niets van aan...)

Wordt vervolgd...
Laatst gewijzigd door Onmacht op 06 mar 2016, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Hex stelt: eens per 2 weken half uur met baby

Bericht door ll2014 »

Onmacht schreef:Vreselijk om met de moeder van mijn (onze) eigen kinderen voor de rechter te moeten knokken om diezelfde kinderen...
Ik verbaas me er over dat veel moeders daar blijkbaar geen last van hebben, die worden blijkbaar compleet verblind door de dollartekens in hun ogen.
En het vervelendste van dit soort gevechten is dat kinderen altijd slachtoffer zijn.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Hex stelt: eens per 2 weken half uur met baby

Bericht door kiekiek »

Noem het gerust chantage en/of kindermishandeling en/of aanwakkeren van het PAS-syndroom. In ieder geval reden te meer om opgelucht te zijn van een dergelijke vrouw verlost te zijn.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Onmacht
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 dec 2015, 00:59

Re: Hex stelt: eens per 2 weken half uur met baby

Bericht door Onmacht »

kiekiek schreef:Noem het gerust chantage en/of kindermishandeling en/of aanwakkeren van het PAS-syndroom. In ieder geval reden te meer om opgelucht te zijn van een dergelijke vrouw verlost te zijn.
Dat is precies wat ik denk. het eerste beangstigt mij en het tweede, tja ach kennelijk 7 jaar lang verkeerde indruk gehad? Al valt het mij wel heel erg van haar tegen, dit had ik van haar, met haar verleden (haar moeder heeft haar en haar vader nooit een strobreed in de weggelegd). Goed voorbeeld doet kennelijk niet altijd goed volgen
Plaats reactie