Betrouwbare berekening.

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Katara
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jan 2016, 12:45

Re: Betrouwbare berekening.

Bericht door Katara »

Inmiddels dus wel een brief ontvangen van haar advocaat.
Eigenlijk meer van de rechtbank denk ik...het is ondertekend door de griffier.

De rechtbank heeft dus een verzoekschrift ontvangen [ zit in de bijlagen ] nl vaststelling kinderalimentatie.

We moeten een verweerbrief binnen 4 weken indienen. Via een advocaat uiteraard.

Motivering is dat volgens tegenpartij mijn partner zich niet aan de afspraken houdt wb het betalen van de KA. Dit klopt in het geheel niet. Er zijn nooit geen achterstanden geweest...alleen in mnd jan. 1 week later dan gebruikelijk overgemaakt.

Na de scheiding 6 jaar geleden zijn ze samen, met een berekening van het NIBUD, erover eens geworden dat de KA 400 E zou zijn. Door beide ondertekend. Mijn partner heeft daarnaast nog 5 jaar lang haar ziektekostenpremie. naar haar over gemaakt. Maar dit alles is niet door een rechter bekrachtigd.

De berekeningen van de Tremanormen zijn ingewikkeld.

Bij een herberekening wordt er dan gekeken naar het huidige inkomen, of van het inkomen destijds?

Hoe wordt een auto van de zaak berekend?
Is mijn inkomen ook van invloed op dit alles?

Het is niet zo dat mijn partner niets voor zijn kinderen over heeft, hij betaalt zo wie zo ook de clubjes, schoolkosten, overblijfkosten afgelopen 5 jaar. en overige kosten zoals een ID kaart ed.

Heel lastig vinden we het om de behoefte van de kinderen uit te rekenen en wat de draagkracht is van mijn partner.

We zitten nu ff in constante zorg hoe dit alles zal gaan verlopen, terwijl mijn partner zijn kinderen helemaal niet meer ziet.
Gelukkig wel steun van Centrum jeugd en Gezin.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Betrouwbare berekening.

Bericht door Voiceless »

Je hebt zover ik begrepen heb niet dat briefje geschreven. Haar advocaat heeft hheft gegevens gevraagd, jij hebt niet gereageerd, dus dan naar de rechter.

Zaak is dus nu wel reageren en een verweerschrift laten opstellen. Als belangrijkste is de wijzingingsgrond. Een keer te laat betalen is onvoldoende en zeker geen wijziging van omstabdigheden.

Belangrijkste stap is nu naar een advocaat. Die geeft je ook antwoord op jouw vragen en veel beter dan wij hier kunnen.
Katara
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jan 2016, 12:45

Re: Betrouwbare berekening.

Bericht door Katara »

Bedankt Voiceless voor je reactie.

We hebben wel een verweerbrief terug gestuurd naar haar advocaat.....een hele uitgebreide zelfs. Met daarin de vraag op welke grond er een herziening zou moeten plaats vinden. Ik vermoed dat ex denkt dat mijn partner veel meer is gaan verdienen de afgelopen 6 jaar.

Verder er ook in vermeld de zorgen om de opvoeding van de kinderen, dat ze de omgang zodanig frustreert dat wij de de kinderen zo goed als niet eer zien. Dat wij, mede op advies van de mentor van zijn zoon, het CJG hebben ingeschakeld.

We zijn nu bezig zelf de berekeningen te maken volgens de Tremanormen. En de hele papierhandel bij elkaar zoeken. Het is zo'n tijdrovend gedoe allemaal, maar ja we hebben geen keus natuurlijk. En maandag gaat mijn partner idd op zoek naar een goede advocaat.

Ik hou jullie op de hoogte!!
Katara
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jan 2016, 12:45

Re: Betrouwbare berekening.

Bericht door Katara »

Maar....als 1 keer later betalen van de ali geen grond voor wijziging is, waarom wil haar advocaat dit dan voor de rechter brengen? Die weet dan toch ook wel dat de rechter dit mss zal afwijzen?
Plaats reactie