recht op kinderalimentatie?

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Vader010
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 okt 2014, 22:38

recht op kinderalimentatie?

Bericht door Vader010 »

Mijn ex woont samen en zegt niet te werken ivm zwangerschapsverlof . Duurt nu al 10 maanden dus is wel erg lang. Haar vriend waar ze mee samenwoont dus toeslagpartner werkt echter wel .

Er is echter opeens een huis gekocht en ik hoor via mijn kind dat er allemaal nieuwe spullen worden aangeschaft. Blijkbaar is er dus geld.
Heb ik dan geen recht op alimentatie voor mijn kind. Moet zelf van een minimum rondkomen.
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: recht op kinderalimentatie?

Bericht door Bertje »

Je moet via je advocaat dit proberen af te dwingen. Wanneer het andersom was geweest had ze je alleen geplukt. Als vaders pis je altijd naast de pot. Wel zullen ze kijken naar beide inkomens en zo een berekening maken.
Vader010
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 okt 2014, 22:38

Re: recht op kinderalimentatie?

Bericht door Vader010 »

mijn advoc zegt dat ze alleen nh inkomen van moeder kijken?
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: recht op kinderalimentatie?

Bericht door Bertje »

Ze kijken naar het inkomen van haar partner ook als die op hetzelfde adres staat ingeschreven. Ze vragen belastinggegevens op en daar staat ook zijn inkomen op.
Vader010
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 okt 2014, 22:38

Re: recht op kinderalimentatie?

Bericht door Vader010 »

@bertje dan klopt het dus niet wat mijn advoc zegt?
Benadeelde
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 feb 2015, 13:51

Re: recht op kinderalimentatie?

Bericht door Benadeelde »

dat ligt eraan of dat je ex met haar nieuwe partner een fiscale eenheid vormen. Je kan wel een toeslagpartner van elkaar zijn omdat je op hetzelfde adres staat ingeschreven en omdat er sprake is van een kind dat tot het huishouden behoort maar dat wil niet zeggen dat beide inkomens op 1 aangifte staan.

Ik neem aan dat het kind waar nu over gesproken wordt bij de vader woont en daar staat ingeschreven dan heeft de partner van de ex niks met de kinderalimentatie te maken anders was hij misschien stiefouder maar ook dat is een lastige kwestie want normaliter dienen ze dat getrouwd of een partnerschap hebben.

Dus zo simpel ligt het niet en van een kale kip kan je niet plukken.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: recht op kinderalimentatie?

Bericht door Voiceless »

Het inkomen van de partner telt niet mee, staat expliciet in de tremanormen. Tenzij er ern huwelijk of geregistreerd partnerschap is en het kind tot dat huishouden behoort. Dan is er sprake van een stiefouder die hoort bij te dragen. Dan wordt de behoefte ingevuld door drie personen. De advocaat zal de situatie wel kennen advocaat en heeft dus gelijk.
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: recht op kinderalimentatie?

Bericht door Bertje »

Ik moest dus het inkomen van mijn vriendin wel doorgeven. Klopt toch niet? Gelukkig hoef ik maar 50 euro aan mijn hex te betalen
Plaats reactie