hoogte alimentatie 2 kids ex, en 1 kind bij huidige partner

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Jeroen S
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2016, 13:22

hoogte alimentatie 2 kids ex, en 1 kind bij huidige partner

Bericht door Jeroen S »

Uit een vorige relatie (niet getrouwd) heb ik twee kinderen van 9 en 6. Met mijn huidige vrouw hebben we samen een kind van 4. Ik betaal per maand kinderalimentatie nog gebaseerd op de oude situatie van 2 kinderen. Ik wil de kinderalimentatie aanpassen omdat mijn salaris naar 3 kinderen gaat ipv 2. De rekentools die ik via het internet vind, gaan uit van 2 kinderen bij 1 partner en niet van een ' 2e leg'. Vraag, kent iemand een rekentool die de ' 2e leg' ook mee neemt in de berekening? Kan iemand mij adviseren over de hoogte van de kinderalimentatie in mijn situatie?
bij voorbaat dank,

Jeroen
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: hoogte alimentatie 2 kids ex, en 1 kind bij huidige part

Bericht door Voiceless »

Dit is geen standaardsituatie, dus verwacht niet een tool te vinden. Ik dacht dat zelfs advocaten de berekening handmatig moeten maken.

In principe wordt de draagkracht verdeeld over alle kinderen (en andere onderhoudsgerechtigen), maar ook jouw nieuwe partner zal moeten bijdragen in de behoefte van jullie kind.

Google eens op "samengsteld gezin kinderalimentatie" en daar vindt je wel wat aanknopingspunten over hoe er gedacht wordt.
Laatst gewijzigd door Voiceless op 30 mei 2016, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeroen S
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2016, 13:22

Re: hoogte alimentatie 2 kids ex, en 1 kind bij huidige part

Bericht door Jeroen S »

Hartelijk dank voor uw reactie.
Plaats reactie