kosten rechtszaak etc.

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Juul10
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2016, 12:00

kosten rechtszaak etc.

Bericht door Juul10 »

beste mensen,

ik mag mijn dochter niet meer zien. Nu wil ik uiteraard een rechtszaak starten, mediation zit er helaas niet in. Wat waren jullie gemiddeld kwijt aan rechtszaken etc? Ik heb echt geen flauw benul
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Re: kosten rechtszaak etc.

Bericht door Condat47 »

Rechtszaak kostte ons minimaal 2200 euro (geen toevoeging helaas, dus alles zelf betalen).
Denk gewoon zo dat ieder briefje,telefoontje, ingediend stuk naar de rechtbank, fax, het doorsturen van mail naar jou je geld kost, helaas.

We zijn nu drie jaar verder en zo'n 5000 euro armer in totaal. Tevens ook nog niet het gewenste resultaat.

Hopelijk kan je hier iets mee.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: kosten rechtszaak etc.

Bericht door ll2014 »

Rechtszaak plus beroepszaak hebben mij in totaal zo'n 14.000 euro gekost.
Had misschien wat goedkoper gekund als er niet eerst een viergesprek was geweest.
Vooraf was een goed werkend co-ouderschap mijn ideaal, maar dat is niet af te dwingen.
Resultaat is nu dat mijn zoon hoofdverblijf bij mij heeft en daar ben ik best tevreden mee.
Ex zal ook en soortgelijk bedrag kwijt zijn en daar heeft ze alleen maar mee bereikt dat ze in plaats van een co-ouderschap slechts een omgangsregeling heeft en ook nog eens veel minder KA krijgt...
Plaats reactie