Reiskosten aftrekken van belasting?

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Loempia
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 dec 2016, 16:10

Reiskosten aftrekken van belasting?

Bericht door Loempia »

Ik zit even met een vraag. Mijn ex woont momenteel in wezep en wil met de kinderen en haar nieuwe partner in Emmeloord gaan wonen dat is zo'n 30 km verderop. Zij beweert dat ik de reiskosten die ik extra moet maken kan aftrekken van de belasting maar zij niet. Klopt dit? Ik kan het niet vinden. Het is nu al zo'n gezeur met halen en brengen en ik zie het niet zitten om nog meer te moeten betalen omdat zij gaat verhuizen. En moet dit ook aangepast worden in het ouderschapsvonvenant? Draait zij dan ook voor die kosten op? Want bij de scheiding heb ik de volle mep voor de mediator moeten betalen en zij kreeg bijna alles vergoed. Ik betaal nu 270 euro alimentatie per maand voor 2 kinderen van 4 en 7 jaar en kan hierdoor niet op mijzelf wonen. Ik woon noodgedwongen weer bij mijn ouders sinds de scheiding. Zij probeert mij steeds aan alle kanten kaal te plukken.
bliep
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:27

Re: Reiskosten aftrekken van belasting?

Bericht door bliep »

Dat je reiskosten kan aftrekken om je kinderen te kunnen bezoeken is mij ook onbekend.En als dit waar zou zijn dan geldt het beide kanten op zou je zeggen.

Wat is de afspraak in het convenant over halen brengen van de kinderen en bij verhuizing? Ik heb laten opnemen dat als één van de ouders verder dan 5KM gaat wonen van de andere ouder, dat diegene die verhuist verantwoordelijk is voor het halen en brengen van de kinderen.
Plaats reactie