absurd hoge alimentatie door ploegendienst

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
GekkeHenk
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2016, 20:33

absurd hoge alimentatie door ploegendienst

Bericht door GekkeHenk »

Ik moet het even kwijt
Ik ben dus aan het scheiden en nu is in de voorlopige voorzieningen een alimentatie toegekend van de volledige draagkracht 1560 euro. Maar tevens ALLE lasten van ons gezamelijk huis.... Totaal komt dat neer op 2800 euro bruto

Mijn situatie
Ik werk in ploegendienst (5 ploegen: Ochtend middag nacht dienst) Mijn aanstaande EX is een half jaar voor uit elkaar geaan gestopt met werken omdat de baan mniet beviel maar ze zou weer gaan silliciteren. Door allerlei problemen kwam het er niet van en nu we uit elkaar aan het gaan zijn wil ze helemaal niet meer werken. Bij de berekening van mijn draagkracht is er niet stilgestaan bij het feit dat ik nachtdiensten loop. Neen Alleen dat zij geen inkomen heeft en geen dubbeltje minder wil dan mijn maximale draagkracht.
Ik moet nu dus 1560 euro per maand betalen aan alimentatie en de hypotheeklasten van ons huis.
Mijn inkomen is leuk maar niet zo leuk. Ik loop dus nu gewoon elke maand achteruit Kom 6 euro per maand te kort
Ik weet het niet meer
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Re: absurd hoge alimentatie door ploegendienst

Bericht door Condat47 »

Is een herberekening een goede optie?

En waarom kan ze nu niet zelf gaan werken?
Als ze wel altijd heeft gewerkt zou ik dit toch proberen af te dwingen.

Laat je goed voorlichten wat er bij de berekening meegenomen mag worden en wat niet.

Veel succes.
Wouter81
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jul 2015, 12:11

Re: absurd hoge alimentatie door ploegendienst

Bericht door Wouter81 »

Beste GekkeHenk,

Welkom in de ellende dat scheiden heet!

Wat ik me af vroeg, Wat zegt de mediator ervan dat jij hiermee niet kan rondkomen?
En als er geen mediator is nou laat dan door jou eigen advocaat een berekening maken wat in jou voordeel is. Als het huis onderwater staat en zij gaat weg kan je de restschuld ook voor de helft bij haar verhalen immers zij gaat weg.
Zijn/is er ook kind(eren) in het spel?
Een rechter kijkt naar de situatie voor de scheiding. en wellicht kun je aantonen dat ze dus zou soliciteren? ( sms / what-up mailtjes ) dan zou je een soort solicitatie plicht eisen. mocht ze niet soliciteren of na een bepaalde periode nog geen baan hebben dat ze dan gekort wordt op de alimentatie. Dit gebeurd ook bij mensen die in de WW zitten een soli-pligt.
Geeft aan dat het ook voor haar veel beter is om te gaan werken. pensioenen, meer te besteden. enz
succes
OokGekkeH
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2016, 20:18

Re: absurd hoge alimentatie door ploegendienst

Bericht door OokGekkeH »

@Condat
Is een herberekening een goede optie? Reeds gedaan maar wachten op rechtszaak

En waarom kan ze nu niet zelf gaan werken? LUI en makkelijk geld met NIETS doen Wat wil je nog meer?
Als ze wel altijd heeft gewerkt zou ik dit toch proberen af te dwingen. Ik ben geen autoriteit

Laat je goed voorlichten wat er bij de berekening meegenomen mag worden en wat niet.
Das lekker makkelijk De hypotheek en je zorgtoeslag Thats it


@Wouter
Advocaat Tja die heeft de berekening en daar moeten we het mee doen Of je nu uitkomt of niet
Huis heeft kleine overwaarde
Kinderen zijn 24+ en willen mij niet meer zien (wonen bij haar) Nooit mishandelt, misbruikt, geslagen o.i.d. Neen Omdat ik heb gezegd Nu is het mijn tijd voelen ze zich in de steek gelaten ( hahahahahahahaha 24+)


Ik wacht het maar af
bliep
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:27

Re: absurd hoge alimentatie door ploegendienst

Bericht door bliep »

@OokGekkeH

Je kinderen zijn ouder dan 21? Volgens de wet ben je dan toch niet meer financieel verantwoordelijk voor hen?

Gaat het nu om partner alimentatie of om kinderalimentatie?
OokGekkeH
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2016, 20:18

Re: absurd hoge alimentatie door ploegendienst

Bericht door OokGekkeH »

Gaat om 100% partneralimentatie
Plaats reactie