kansloos vaderschap

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
spikiej
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2017, 14:56

kansloos vaderschap

Bericht door spikiej »

Hallo allemaal,

Ik ben 29 jaar en heb een dochter van 5.
Deze lieve kleine dame is ontstaan uit 3 maanden relatie en een door mij zwanger gemaakt meisje.
Nu besloot zij het kind te houden en mij volledig te negeren.
Tot mijn spijt had mijn vader me goed opgevoed en geleerd te vechten voor je eige bloed.
Tot aan de geboorte kon ik niets en kreeg ook geen communicatie met mijn ex.
Ik kreeg via een vriendin van haar via faceboek het bericht vader te zijn geworden met wat foto's erbij.

Ik ben naar een advocaat gestapt en kreeg van de rechtbank eerst als voorstel mediation (bemiddeling van een 3e party).
Daar was erg veel wrok in en kwam erop neer dat ze ons kind (dat ondertussen al 5 maanden oud was) mee nam als ik het kind zou erkennen bij het stadhuis.
Dus ik wou maar al te graag mijn dochter zien, en ben ik daarin getrapt.

Rechtszaak voor omgang en gezamenlijk gezag zijn 2 verschillende zaken.
Omgang kreeg ik uiteraard maar 1 uur per week bij haar thuis onder haar voorwaarden.
Gezamelijk gezag werd afgewezen op de slechte communicatie tussen beide ouders ongeacht van welke kant dat kwam.
Moeders is draagmoeder dus behoud het gezag.

De omgangsregeling was er niemand die kon na controleren of dat de omgangsregeling wel werd uitgebouwd.
Dit heb ik 3 1/2 jaar volgehouden.
Elke week als geslagen hond hoofd naar beneden aanhoren wat ik allemaal niet goed deed naar mijn kind.
Daarnaast kon ik geen vader zijn op deze manier naar mijn gevoel.
En mijn dochter had alleen maar last van prikkels/stress die mijn ex en ik naar elkaar opwekte.
Daarnaast flink werd geïndoctrineerd om nare dingen over mij te denken.

Dit alles brak me en bracht mij tot de conclusie dat ik meer kwaad deed naar me dochter dan er voor haar te zijn dan dat ik er niet was.

Nu betaalde ik netjes alimentatie maar de afgelopen 2 jaar sinds het stopzetten van de omgang komt het lbio nu aan de deur voor geld.
Ik heb gewoon een spaar rekening voor mijn dochter waar ze bij mag als ze 18 is.
Maar ik weiger uit principe te betalen omdat ik weet dat ze goed zit zonder mijn geld.
En mijn ex nooit verantwoord wat ze met de alimentatie heeft gedaan.

Nu sta ik voor het Dillema: of betalen en weer naar de rechtbank. (Ik ben het vertrouwen in het nederlands rechtsysteem volledig verloren.)
Of de rest van mijn leven te blijven switchen van banen en huizen om het lbio voor te zijn.

Krijg op dit moment als enige communicatie van mijn ex dat als ik iets wil ik naar de rechtbank mag.

En als ik dan de brief van lbio lees dat ze aan het verhaal van de omgang geen boodschap hebben en alleen geld komen innen voor mijn dochter waar heel het verhaal om draait gaan me nekharen omhoog staan.

Wat zoude jullie doen in mijn schoenen?

Ik ben na 5 jaar vechten voor dit verhaal uitgeput en heb geen idee meer wat ik hiermee aanmoet.

Mvg,

Spikiej

Respect aan alle vaders en alimentatie betalers !
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: kansloos vaderschap

Bericht door ll2014 »

spikiej schreef:En als ik dan de brief van lbio lees dat ze aan het verhaal van de omgang geen boodschap hebben en alleen geld komen innen voor mijn dochter waar heel het verhaal om draait gaan me nekharen omhoog staan.
Helaas is dit de manier waarop het juridisch in elkaar zit, omgang en alimentatie hebben helemaal niets met elkaar te maken.
Dus afzien van omgang ontslaat je niet van de verplichting tot betalen.
Wel kan je proberen meer omgang af te dwingen.
dready2
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 dec 2015, 17:01

Re: kansloos vaderschap

Bericht door dready2 »

@spikiej

Ik begrijp je, enige wat ik je kan zeggen is om vol te houden en door te vechten.. Ik ben zelf nu 27, en ben al sinds dec. 2014 bezig.

Mijn zoontje zag ik bij 3 maanden al niet meer. sinds dien weiger mevrouw aan alles mee te werken en doet zich angstig toe naar mij.

Vorige jaar maart heeft de rechter beslist voor omgang van 4 uur per week. Inmiddels loopt er ook een raadsonderzoek.

Vandaag te horen gekregen tijdens het gesprek dat zij geen reden zien waarom ik mijn zoontje niet mag zien en geen gezag mag hebben.

Dus de raad gaat adviseren voor uitbreiding van omgang en gezamenlijk gezag..

Was een hele strijd om zover te komen, maar door vol te houden begint het er goed uit te zien. Ik ben zelf ook van advocaat veranderd omdat de eerste meer afwachtend was en dat geen goede aanpak was.
spikiej
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2017, 14:56

Re: kansloos vaderschap

Bericht door spikiej »

wauw thanks man en gefeliciteerd met de stap vooruit naar je kind!

Ik denk dat ik dit x ook een andere advocaat neem..
Maar vaak op pro deo blijft het slecht.

Hoe kom je het snelst bij zo'n raad onderzoek?

Ik heb een spw gedaan 4 jaar lang heb een eige huis en inkomen.
En ondanks de hele situatie altijd ingestaan voor het beste voor mijn dochter naar mijn idee.

Ik zeg alimentatie stopzetten en kind half van de week bij mij. (dus zo worden de kosten ook gedeeld.)
En als er een rekening van school komt gewoon door midden.
Maar of ze het eens zijn met die visie....
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: kansloos vaderschap

Bericht door ll2014 »

spikiej schreef:Ik zeg alimentatie stopzetten en kind half van de week bij mij. (dus zo worden de kosten ook gedeeld.)
Zo simpel ligt het niet, alleen als de draagkracht van jou en je ex gelijk is en de kosten van het kind gedeeld worden heb je een kans daar op uit te komen.
Ik betaal zelfs nog een flink bedrag aan alimentatie terwijl mijn zoon 10 van de 14 dagen bij mij is....
Vind ik op zich belachelijk, maar zo schijnt het juridisch geregeld te zijn.
Bijna driekwart van van de opvoeding op je nemen en dan ook nog eens honderd procent van alle kosten moeten betalen zodat hex een luizenleventje kan leven en maar halve dagen hoeft te werken, ze zou eens moe kunnen worden....
Helaas is dit de manier waarop onze rechtsstaat werkt.
Toch ben ik er blij mee, want mijn zoon woont grotendeels bij mij en dat is het extra werk en kosten dubbel en dwars waard, zou het voor geen geld willen missen.
Plaats reactie