kinder alimentatie stoppen?

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Roy71
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2017, 10:03

kinder alimentatie stoppen?

Bericht door Roy71 »

goedemorgen mede slachtoffers,

ook ik heb weer zo'n trieste situatie zoals alle vaders hier. Ondanks uitspraken van de rechtbank houdt mijn hex mijn zoon nu precies 3 jaar bij mij weg. Ouderlijk gezag stelt niks voor als je toevallig man c.q. vader bent. Door het verdriet wat dat mormel heeft aangericht heb ik een heel zwaar hartinfarct gehad en verdien al 2,5 jaar de helft van wat ik voor die tijd verdiende. Ben hertrouwd en heb 2 geweldige stiefkinder die allebei op de middelbare school zitten inmiddels en waar best een beetje geld in gaat zitten. Dat betaal ik met liefde en plezier ondanks dat ik mijn kleren bij de kringloopwinkel koop. Maar elke maand gaat er een grote hap van mijn inkomen naar de verkeerde bankrekening... Is er nou een mogelijkheid of een manier om dat te stoppen? Ik weet dat een vrouwelijke rechter gaat zeggen "het is geen kijk- en luistergeld" maar als je je kind 3 jaar niet hebt gezien, de komende jaren niet zult zien door moeders gemanipuleer, en ik zelf de eindjes aan mekaar moet knopen.... deze hele site staat vol met onrecht, maar weet iemand of ik het kan stopzetten en vooral hoe?
bij voorbaat dank.
groet, Roy
Thbafani
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 dec 2014, 23:09

Re: kinder alimentatie stoppen?

Bericht door Thbafani »

Je kunt dit niet stoppen, het blijft hoe en wat dan ook je kind.
Wat je nu wel kunt doen is het bedrag laten aanpassen. Staan de stiefkinderen bij jou ingeschreven? Dan ben je (als hun vader en moeder niet volledig in behoefte kunnen voldoen) onderhoudsplichtig. Ook ben je minder gaan verdienen dus is een reden om een herziening aan te vragen, het nadeel hiervan is dat dit al gauw via de rechtbank moet als ex nergens aan mee werkt. En ook dat kost weer geld...
Roy71
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2017, 10:03

Re: kinder alimentatie stoppen?

Bericht door Roy71 »

dank je wel.... ik was er al bang van
Plaats reactie