bezoekregeling met een 'oma'

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

bezoekregeling met een 'oma'

Bericht door sdwv »

Anonymous Geplaatst: 13 Aug 2005 06:31 pm Onderwerp: bezoekregeling met een 'oma'

--------------------------------------------------------------------------------
hallo mensen ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een passend antwoord, Mijn man is overleden en nu wil zijn moeder een omgangsregeling met mijn jongste dochter, dit is na onderzoek van de kinderbescherming toegewezen door de kinderrechter. Nu is er pas geleden weer een rechtzaak geweest omdat ik toch achter bepaalde dingen ben gekomen waarvan ik denk dat het niet in het belang van mijn jongste dochter is om nog naar 'oma'toe te gaan.
Nu is door de kinderrechter uitspraak gedaan dat ik haar toch moet brengen, Als ik dat niet doe kan mij een geldboete of geizeling boven het hoofd staan, Hoe vaat loopt dit weten jullie dat?? Want ik ben niet van plan mee te werken aan deze regeling omdat ik zwaar gekwetst ben.
HOOP DAT JULLIE MIJ EEN GOED ADVIES KAN GEVEN!!!!

verder WENS IK JULLIE AL HET GOEDS EN VEEL SUCCES MET JULLIE ACTIES!!!!


Anonymous Geplaatst: 15 Aug 2005 10:23 pm Onderwerp: bezoekregeling met een oma

--------------------------------------------------------------------------------
Een vrouw

Je man is overleden en oma wil haar kleindochter zien. Wat er ook is voorgevallen vergeet dat en laat oma contact met haar hebben. Haat helpt je niet vooruit laten we aardig zijn voor elkaar, er is al genoeg ellende op deze wereld.

Judith


Dennis Geplaatst: 30 Okt 2005 10:26 pm Onderwerp: Wat wil je dochter?

--------------------------------------------------------------------------------
Vertel die oma dat zij je dochtertje mag zien mits zij naar jouw woonplaats toe wil komen. Laat haar dan je dochter ergens ontmoeten op een plek waar veel mensen aanwezig zijn. De markt of gewoon ergens anders in de stad. Daarbij, laat die oma nooit alleen met jouw dochter. Het beste is nog als je zelf een vriend of vriendin bij je hebt als zij contact heeft met jouw dochter. Dan heb je ook ruggesteun als ze rare dingen roept tegen je dochter. Maar wat je ook doet, laat haar nooit alleen met je dochter.
Zelf heb ik ook te maken met dit soort grootmoeders.
Het is ook zeker te kort door de bocht om te roepen dat wat er ook is voorgevallen, het allemaal vergeten en vergeven moet worden. Als die oma zich misdraagt, dan is het normaal dat ze daar voor verantwoordelijk wordt gehouden. Wat er daarna ook is gebeurd voor droevige familiare zaken. Gedane zaken nemen geen keer!
Maar als je dochter het leuk vindt, is het niet eerlijk tegenover haar dat je het contact met haar grootouder(s) blijft onthouden. Dat is op de eerste plaats niet leuk voor je jongste dochter.
Er wordt al veel te veel door moeders onterecht beslist ‘in het belang van de kinderen’ dat ze geen contact meer mogen hebben met familie, wat altijd in het nadeel uitvalt voor iedereen behalve de moeder zelf. Dus zet je persoonlijke rancune opzij en gun je dochter contact met de schoonoma. Als je ziet dat je jongste dochter dat leuk vindt is dat waar het om gaat.
Dan telt jouw mening of die van een rechter eigenlijk totaal niet meer mee. Het gaat om het kind.

Dennis
Gesloten