Kind gaat voorgoed naar het buitenland met de moeder...

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
mikespike
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2017, 14:09

Kind gaat voorgoed naar het buitenland met de moeder...

Bericht door mikespike »

Hallo allemaal,

De situatie is als volgt:
- Heb een dochtertje van 14 maanden, en de moeder waarmee ik geen relatie heb en ook nooit heb gehad, dreigt met mijn dochter voorgoed naar het buitenland (Zuid Amerika) te gaan.
- Heb het kind wel erkend, maar de moeder weigert natuurlijk mee te werken om mij ouderlijk gezag te geven.
- Kind is tot nu toe bijna elke week bij me geweest.
- Daar heb ik geen officiële omgangsregeling voor op papier.

Wat kan ik doen om de moeder tegen te houden voorgoed weg te gaan met mijn dochter?
Onmacht
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 dec 2015, 00:59

Re: Kind gaat voorgoed naar het buitenland met de moeder...

Bericht door Onmacht »

Titel zegt 'kind gaat' en in inhoud 'moeder dreigt.' Is er sprake van daadwerkelijk concrete plannen /voorbereidingen (zo ja, kun je dit aantonen) of betreft het meer een 'losse' opmerking van moeder die bij jou nu tot angst leidt?
Wat kan ik doen om de moeder tegen te houden voorgoed weg te gaan met mijn dochter?
Zonder rechtsgang in ieder geval helemaal niets indien moeder niet zelfstandig het belang van een vader voor haar kind inziet. Contact opnemen met een advocaat dus.

Zou ik voor een omgangsregeling en en vervangende toestemming voor gezamenlijk ouderlijk gezag sowieso doen indien moeder hieraan niet wil meewerken.
Een per beschikking vastgestelde omgangsregeling maakt jouw positie sterker, en de vervangende toestemming voor gezag kent slechts 2 afwijzingsgronden.
Plaats reactie