alimentatie betalen terwijl ik mijn dochter niet zie

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
math
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:37

alimentatie betalen terwijl ik mijn dochter niet zie

Bericht door math »

Hallo

Ik zie inmiddels al drie jaar mijn dochter niet. Omdat mijn ex denkt dat ik haar mishandel iets wat niet in mijn hoofd zou opkomen.
Nu is BJZ vanaf November ook al bezig om weer omgang te bereiken maar tot op heden geen succes we moeten eerst met elkaar om de tafel en daar zijn wachtlijsten voor.

Er is ook gestart met speltherapie voor mijn dochter ik hoop dat daar nog iets uit gaat komen.

Nu is het wle zo dat de afgelopen 3 jaar gewoon de alimetatie moet betalen anders komt het LBIO om de hoek kijken. IS wat ik gewoon niet kan begrijpen is dat er wel een instatie is voor de alimentatie maar niemand mij kan helpen (behalve de rechter in mijn ogen) die er voor zorgt dat ik weer omgang met mijn dochter krijg.

WIe heft er nog een advise voor mij in deze situatie?
Onmacht
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 dec 2015, 00:59

Re: alimentatie betalen terwijl ik mijn dochter niet zie

Bericht door Onmacht »

Math,

Money makes the world go around... KA is geen kijkgeld zoals veel advocaten zeggen. Een waarheid als een koe. Zie het dus als iets bijdrage aan je dochter en niet als vóór je ex...

Het spijt mij vooral dat je al 3 jaar je dochter niet ziet. Mij niet helemaal duidelijk waarom. Mishandeling word ik altijd beetje kriegelig van. Enerzijds weet ik hoe het is om vals te worden beschuldigd, maar ook hoe je daar binnen no time weer vanaf kan zijn wanneer je keihard van je afbijt. Maw ben een beetje in dubio..

Wat voor mij geldt:
Ik wasvalselijk beschuldigd door ex van kindermishandeling en ik kon dit ook aantonen (oa middels GPS). Na een voor mij (uiteraard) gunstig onderzoek door Veilig Thuis direct vol de aanval gekozen:
In tweegesprek bij VT ex letterlijk 24u gegeven om NU mee te werken of via rechtszaak - die precies 1 minuut ná deze tijd zou worden ingediend (natuurlijk heel dramatisch verzoekschrift laten zien 8) ) - het aanzienlijke risico op verlies van hoofdverblijf en gezag te lopen aangezien rapport VT (en dus advies RvK) + voorgaande historie niet bepaald gunstig voor haar uit zou pakken. Zelfs haar uitermate opruiende advocaat koos, met een briefje van vergelijkbare voorgaande zaken, vervolgens eieren voor haar geld... Ze durfde zélfs (wat de 1,5 jaar ervoor dé standaard was) de termijn niet te overschrijden...

Je geeft zelf dan ook al het antwoord op je vraag. De rechter is m.i. de (snel)weg, MITSje aantoonbaar haar verhaal iz mishandeling hebt ontkracht/kan ontkrachten (en dus RvK je 'ondersteunt') én je een goede advocaat hebt die soortgelijke zaken bij hogere rechtbanken naar voren weet te halen. Ik wist nl. daardoor dat mijn 'dreigement' niet loos was.

Iedere casus + ex is helaas anders dus geen idee of je hier iets aan hebt. Hoe dan ook; succes!
Plaats reactie