Financiele afspraken in ouderschapsplan

Bent u gescheiden na 1 maart 2009, geef hier u ervaringen weer over het ouderschapsplan.
Wat kan er allemaal mis gaan en waar men op moet letten bij het opstellen
Plaats reactie
ray
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 dec 2014, 01:57

Financiele afspraken in ouderschapsplan

Bericht door ray »

Op "bevel" van de rechter moesten mijn ex en ik naar mediation om daar afspraken te maken over onze financiële afwikkeling mbt tot schulden en hypotheek.

Aangezien mijn ex niet 50/50 wil mee betalen en ik van het gezeik af wilde zijn, heb ik het voorstel neergelegd, ik neem alle schulden op mij op voorwaarde dat ik pas het huis verkoop als de lening die wij samen hadden is afgelost (juli 2018), aangezien ik anders niets meer heb aan geld om te leven (leef nu van alleenstaande ouder toeslagen/teruggave).

Zij is hier april 2015 mee akkoord gegaan. De rechter heeft vervolgens naar aanleiding hiervan de zaak afgesloten, met een beschikking met alle gemaakte en gestelde afspraken cq verplichtingen.

Sinds oktober 2016 begint mijn ex weer te zeuren dat zij haar naam van alles af wil hebben. Of dat het huis al verkocht is enz. Ik heb nu al diverse keren gezegd dat wij afspraken hierover hebben gemaakt, toch blijft het doorgaan. Ik irriteer me er mateloos aan en raak dan ook behoorlijk gefrustreerd hierom.

iemand ervaringen dan wel tips?
Onmacht
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 dec 2015, 00:59

Re: Financiele afspraken in ouderschapsplan

Bericht door Onmacht »

Dus?

Niet zeiken over een zeikende ex terwijl oplossing duidelijk is, wat mij betreft:

Er is een beschikking: dus schouders ophalen! Wijs haar daar op en vanaf juli 2018 weer eens verder kijken zoals JOU behaagd...

Zeikende exen? C'est la vie... En hier doen ze over het algemeen nog wel iets meer dan zeiken...
neeisnee
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:04

Re: Financiele afspraken in ouderschapsplan

Bericht door neeisnee »

Ik zou haar eenmalig wijzen op de afspraken en vervolgens niet meer reageren op dat gejammer.
Plaats reactie