Kosten

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
roosje1
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2017, 10:39

Kosten

Bericht door roosje1 »

Hallo,

Hierbij een kort overzicht betreffende de tegen mij aangespannen zaak.

Ik heb gezamenlijk gezag over 2 kinderen van 15 en 17, zie ze niet meer, geen omgang .
Bewust de "stekker" er uit moeten trekken om een leven te hebben, beschuldigingen van we heel grote extremen als mishandeling etc.. , niet beschermd zijn door "het systeem" hier in Nederland heeft dit geforceerd .
Oude stukken worden opgevoerd die door latere zaken zijn onderuitgehaald, veel zaken gevoerd alles gewonnen dus, maar met lege handen omdat er ruimte is bij Jeugdzorg die de uitspraken gewoon aan de kant gooit onder de noemer zonder medewerking van de moeder komt er geen omgang van de grond.
Weg van de minste weerstand dus, extreem veel macht bij een schoolverlater die mij de omgang afneemt , ook op papier ,omdat ik niet de zo zwaar bevochten verkregen rechten voor de kinderen en mij, alle andere betrokken beschuldigden wil opgeven.
Rechtszaak ging gewoon over het hoofd van de voogd heen op een ander grondgebied door.
Binnen de OTS die toen liep gingen beschuldigingen gewoon door, zou een zaak moeten starten tegen haar was het advies van Jeugdzorg, sloeg natuurlijk nergens op, zaak tegen Jeugdzorg wegens het negeren van een vonnis is zinloos, de basis van het terug trekken van omgang is daar gelegd.
Liep het spaak, kwam er gewoon weer een andere voogd, mijn ex is een meester in het uitzetten van nep voorstellen en iedereen trapt daar in.
Goed, nu heb ik door de tijd heen aan alles meegewerkt, maar wil gezien de zeer negatieve ervaringen niet mij ID afgeven wat nodig zou zijn om naar het buitenland op vakantie te kunnen, dat is niet veilig en moet mijn gezin beschermen voor rariteiten en vind dat ik dat recht heb.
Dit is de aanleiding voor het starten van een zaak gezamenlijk gezag er af te krijgen.
Basis is dat zij mij dus verwijt de kinderen hun vakantie te misgunnen.
Altijd aan alles netjes meegewerkt, naamswijziging, medische vragen, paspoort verlengingen , formulieren voor de marraschausee , nooit iets dwars gezeten op mij ID na

Wij zijn rechtszaak moe, alles is stuk gemaakt en zinloos, bij niet op komen dagen wat is dan de prognose ?
Kan je ergens een schriftelijke verklaring zonder kosten deponeren(bv de raad van de kindeebescherming die ook aanwezig zal zijn) die meegenomen kan worden en zou dit zin hebben?
Winnen hoeft niet, er valt niets meer te winnen of behouden en verklaringen waarbij de kinderen mij de mes in de rug steken helpen ook niet om ergens voor te vechten.
Kosten die waarschijnlijk verhaald gaan worden , zijn die hoog en kan je daar onderuit, wij zitten rond bijstand en kunnen dit helemaal niet betalen.
Al zouden we willen procederen, te eten hebben gaat voor en vechten om uit de schulden te blijven en de alimentatie te kunnen blijven voldoen.
Wat is wij gewoon niet kunnen voldoen? moeten wijgeren te betalen?

Groeten, kasper Akkermans
bliep
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:27

Re: Kosten

Bericht door bliep »

Heftig verhaal en jammer genoeg herkenbaar.

Begrijp uit je verhaal dat je bang bent dat je ex samen met je kinderen niet meer terug keert van de vakantie? Je ID niet afgeven lijkt in dat kader juridisch voer voor je ex om het gezag aan te vechten, maar erger ziet je ex het weer als middel om de kinderen verder tegen jou op te zetten waardoor jij weer verliest.

Ik denk dat het enigste advies is, om je te richten op de band met je kinderen. Kinderen blijven altijd loyaal aan beide ouders en deze band is haast onverwoestbaar. Je oudste is bijna 18 jaar en mag dan zelf kiezen voor omgang.

Als je inkomen op bijstand nivo zit kan je proberen om rechtsbijstand aan te vragen.

Heel veel strekte.
roosje1
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2017, 10:39

Re: Kosten

Bericht door roosje1 »

bliep schreef: 17 nov 2017, 11:46 Heftig verhaal en jammer genoeg herkenbaar.

Begrijp uit je verhaal dat je bang bent dat je ex samen met je kinderen niet meer terug keert van de vakantie? Je ID niet afgeven lijkt in dat kader juridisch voer voor je ex om het gezag aan te vechten, maar erger ziet je ex het weer als middel om de kinderen verder tegen jou op te zetten waardoor jij weer verliest.

Ik denk dat het enigste advies is, om je te richten op de band met je kinderen. Kinderen blijven altijd loyaal aan beide ouders en deze band is haast onverwoestbaar. Je oudste is bijna 18 jaar en mag dan zelf kiezen voor omgang.

Als je inkomen op bijstand nivo zit kan je proberen om rechtsbijstand aan te vragen.

Heel veel strekte.
Bedankt voor de snelle reactie....
Ik ben aan de basis niet bang dat ze in het buitenland zou blijven, er is geen eer meer te behalen dus zou dit al niet eens meer wat uitmaken.
Verlies je de zaak, kan men dan de kosten op ons gaan verhalen is eigenlijk wat nu nog over blijft.

Wat verder speuren zou nu opleveren dat onder het familie recht dit niet zou kunnen..
Hier ga ik nu mee door..

Nogmaals bedankt en succes met alles.

Kasper
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Kosten

Bericht door Leermoment »

Hoi Kasper,

Mij is verteld dat een kostenveroordeling zelden toegekend wordt maar het is niet ondenkbaar. Vraag jezelf bij elke ( re ) actie af wat in het belang is van de kinderen en nooit kijken naar je eigen belang. Alleen dan zal een eenzijdige kostenveroordeling niet zo snel toegekend worden.

Verder snap ik het verhaal van de ID kaarten niet zo goed. Als je niet bang bent dat de kinderen in het buitenland zouden blijven, waarom is er dan een discussie over de ID kaarten? Mijn ex wilde de ID kaarten afgelopen zomer ook niet meegeven. Ik moest eerst vertellen waarom ik de kaarten nodig had en het vakantieadres doorgeven. Echter, ik had nog geen plannen en kon dus niks doorgeven. Kreeg de kaarten dus heel kinderachtig niet mee.

Suc6 ermee.
Plaats reactie