HELP! mn ex vriendin is weg met mn dochter!

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Gebruikersavatar
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:50

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door mrniemand »

Even het volgende:

1. Klassieke misverstand: als jij zoals je zelf stelt idd net als moeder (mede)gezag hebt omtrent je dochter dan kan er geen enkele sprake zijn van een omgangsregeling tussen jou en je dochter maar over de de rechten EN plichten omtrent zorg- en opvoedtaken van jouw naar je dochter. Nooit meer vergeten;
2. Zolang de moeder leeft en je dochter <21jaar is , dan heb je eenmaal met haar te maken. Dus het klopt, je komt er niet zomaar van haar af, maarre om eerlijk te zijn, dat is ook niet echt het belang van een kind dus ook je dochter. Zoek voor je zelf zsm een manier hoe hier het best mee om te gaan en ook op een dusdanige manier dat bij je past (en zo min mogelijk energie kost);
3. Man up! Ga niet smeken, nooit smeken, heb enige gevoel van zelfrespect. Je ex kan het gebruiken door te stellen dat je labiel bent, wil je dat en ben je dat? Bij nee als antwoord, dan niet doen;
4. Wees BEWUST met ALLES wat je doet, zeker als het gaat om samenwerken met instanties, je hebt en krijgt maar 1 kans: denk/handel/praat/neem beslissingen BEWUST;
5. Zie/benoem jezelf nooit als slachtoffer maar als een overlever: je mindset bepaalt in hoeverre je uit deze verschrikkelijke situatie danwel periode komt;
6. Lees de adviezen uit de topic 'Het belang van neutraliteit bij narcistische ex vrouw/man' en handel daarnaar;
7. Wees bij Godsgratie blij dat je je dochter ziet en spreekt, wellicht niet in ideale omstandigheden zoals je zou willen, echter er zijn lotgenoten die hun kind(eren) maanden lang, jarenlang niet zien voordat zij een eerste contact leggen met hun kind(eren). Dus hoe klote je je eigen situatie ook bestempelt, er zijn ergere situaties;
8. Heb een hele lange adem, want je staat nog in een begin situatie...

Succes en sterkte,
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

mrniemand schreef: 06 mei 2018, 22:16 Even het volgende:

1. Klassieke misverstand: als jij zoals je zelf stelt idd net als moeder (mede)gezag hebt omtrent je dochter dan kan er geen enkele sprake zijn van een omgangsregeling tussen jou en je dochter maar over de de rechten EN plichten omtrent zorg- en opvoedtaken van jouw naar je dochter. Nooit meer vergeten;
2. Zolang de moeder leeft en je dochter <21jaar is , dan heb je eenmaal met haar te maken. Dus het klopt, je komt er niet zomaar van haar af, maarre om eerlijk te zijn, dat is ook niet echt het belang van een kind dus ook je dochter. Zoek voor je zelf zsm een manier hoe hier het best mee om te gaan en ook op een dusdanige manier dat bij je past (en zo min mogelijk energie kost);
3. Man up! Ga niet smeken, nooit smeken, heb enige gevoel van zelfrespect. Je ex kan het gebruiken door te stellen dat je labiel bent, wil je dat en ben je dat? Bij nee als antwoord, dan niet doen;
4. Wees BEWUST met ALLES wat je doet, zeker als het gaat om samenwerken met instanties, je hebt en krijgt maar 1 kans: denk/handel/praat/neem beslissingen BEWUST;
5. Zie/benoem jezelf nooit als slachtoffer maar als een overlever: je mindset bepaalt in hoeverre je uit deze verschrikkelijke situatie danwel periode komt;
6. Lees de adviezen uit de topic 'Het belang van neutraliteit bij narcistische ex vrouw/man' en handel daarnaar;
7. Wees bij Godsgratie blij dat je je dochter ziet en spreekt, wellicht niet in ideale omstandigheden zoals je zou willen, echter er zijn lotgenoten die hun kind(eren) maanden lang, jarenlang niet zien voordat zij een eerste contact leggen met hun kind(eren). Dus hoe klote je je eigen situatie ook bestempelt, er zijn ergere situaties;
8. Heb een hele lange adem, want je staat nog in een begin situatie...

Succes en sterkte,
ontzettend bedankt voor uw reactie!
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Leermoment schreef: 06 mei 2018, 21:34 Ik bedoel het niet lullig hoor maar ook nu heeft je ex de regie en ben jij slachtoffer. ( heel zwart/wit gezegd om duidelijk te zijn.) Zolang deze situatie zo is, blijft het energie vreten en kom je nergens. Geloof mij, we hebben hier bijna allemaal in zo’n situatie gezeten of zitten er nog in. Zoals ik al eerder zei, kies je gevecht. Eerst de omgangsregeling dus daar de focus op. Ja, dat duurt lang en is een oneerlijk getouwtrek maar daar ligt je focus. Kost energie dus pak ook je relax momenten hoe dat ook tegen je gevoel ingaat. Probeer je ex niet te veranderen want dat lukt toch niet. Je hebt enkel controle over je eigen gedrag en dat is al moeilijk genoeg. Laat je niet gek maken en een ding tegelijk. Belangrijkste is dat in jouw geval er zsm een kort geding wordt gestart. Suc6
ik doe niks anders dan knokken om n omgangsregeling maar de instanties geven continue aan dat ex niet wilt meewerken dus dwingen kunnen ze haar niet.

kort geding is de deur uit
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door ll2014 »

mrniemand schreef: 06 mei 2018, 22:16 2. Zolang de moeder leeft en je dochter <21jaar is , dan heb je eenmaal met haar te maken.
Deze klopt niet helemaal, vanaf 18 jaar is een kind meerderjarig, en heb je niet direct meer iets met je ex te maken in relatie met je kind.
Wel is er tot 21 jaar nog een gezamenlijke plicht tot onderhoud van je kind als deze niet in eigen onderhoud kan voorzien. Je ex en jij zullen dan naar draagkracht in het financiële onderhoud van je kind moeten voorzien. Deze bijdrage gaat regelrecht naar het kind en daar moeten dan ook de afspraken mee worden gemaakt. Het kind mag van die leeftijd ook helemaal zelf bepalen waar en bij wie het gaat wonen.
Zolang de moeder leeft is het wel de moeder van je kind en als zodanig heb je er natuurlijk altijd mee te maken.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

ll2014 schreef: 07 mei 2018, 14:11
mrniemand schreef: 06 mei 2018, 22:16 2. Zolang de moeder leeft en je dochter <21jaar is , dan heb je eenmaal met haar te maken.
Deze klopt niet helemaal, vanaf 18 jaar is een kind meerderjarig, en heb je niet direct meer iets met je ex te maken in relatie met je kind.
Wel is er tot 21 jaar nog een gezamenlijke plicht tot onderhoud van je kind als deze niet in eigen onderhoud kan voorzien. Je ex en jij zullen dan naar draagkracht in het financiële onderhoud van je kind moeten voorzien. Deze bijdrage gaat regelrecht naar het kind en daar moeten dan ook de afspraken mee worden gemaakt. Het kind mag van die leeftijd ook helemaal zelf bepalen waar en bij wie het gaat wonen.
Zolang de moeder leeft is het wel de moeder van je kind en als zodanig heb je er natuurlijk altijd mee te maken.
dat is toch bij 13 al???
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Helemaal top dat het kort geding in gang is gezet. Dan is het nu wachten. Niks forceren bij je ex en de instanties even laten voor wat ze zijn. Straks met de beschikking van de rechter kun je weer actie ondernemen. Adem in, adem uit. 👍
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Vandaag hebben mijn advocaat en ik het advocatenkantoor van mijn ex benaderd over de constante afwezigheid van haar advocaat en de assistente attent gemaakt dat we naar de Orde van Advocaten willen inschakelen.

Even later belde mijn advocaat met het volgende:

Zij had eindelijk contact gehad met de advocaat van mn ex die vertelde dat hij op huisbezoek was geweest bij haar en daar een bijna ingestort vrouw zag (ik hoop niet dat ie vergist in mijn schoonmoeder die op ma Flodder lijkt)
Dat ze bang was, ik dr stelselmatig zou hebben mishandeld, opsloot in kast (zie eerder bericht) blablabla en ze haalde stuk voor stuk elk familielid van mij onderuit.

Mijn advocaat zei tegen de advocaat van mijn ex: we weten ook als geen ander allebei als advocaten dat het gedrag van mevrouw op lange termijn niet in dank zal worden afgenomen door de autoriteiten om zo lang het kind bij meneer weg te houden waarop haar advocaat zei 'nee nee daar heeft u groot gelijk in'

Tegen mij zei mijn advocaat:
T kort geding moeten we omvormen naar een verzoeksschrift, ik heb bericht gehad van de rechtbank, omdat u beiden gezag heeft zal het allemaal in één worden behandelt (wat in principe voor ons positief is omdat de onderliggende verzoeken voor hoofdverblijfplaats wat wij sws gaan doen dat dat bij mij wordt vastgesteld als één zaak wordt behandelt.) Mijn advocaat zal dat opnieuw moeten opsturen.

De advocaat van ex zei: stuur me een mail want op kort termijn moeten we iets afspreken want dit kan zo niet langer
Dat kind wordt gewoon weggehouden bij meneer, gaat niet meer naar school etc etc...wist haar advocaat niet eens ook niet over een ziekenhuisbezoek van ons dochter afgelopen vrijdag. Mijn ex geeft niet alles door.

Ik moet voor dít moment akkoord gaan dat kind bij moeder verblijft dat we op kort termijn bijv. afspraken maken dat het kind twee middagen bij mij is...voorlopig, op kort termijn.

Haar advocaat zegt: ik kan mevrouw totaal nergens mee over de streep krijgen, met niks! Als u mij mailt (tegen mn advocaat) kan ik mijn uiterste best doen haar te bewegen om daarmee akkoord te gaan.

Met het indienen van verzoeksschrift worden zowel op korte termijn een omgansregeling als voor de lange termijn al onze verzoeken behandelt. Dus dan komt er een onderzoek van de Raad vd Kinderbescherming. Dat onderzoek zal hoe moeder zich nu opstelt in voordeel van mij vallen dat snapte haar advocaat ook.
 
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Op zich best positief voor jou. Alleen jammer dat kort geding niet doorgaat. Nu duurt het iets langer maar misschien valt het allemaal nog wel mee. Sterkte.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door ll2014 »

WaVe! schreef: 07 mei 2018, 16:59
ll2014 schreef: 07 mei 2018, 14:11
mrniemand schreef: 06 mei 2018, 22:16 2. Zolang de moeder leeft en je dochter <21jaar is , dan heb je eenmaal met haar te maken.
Deze klopt niet helemaal, vanaf 18 jaar is een kind meerderjarig, en heb je niet direct meer iets met je ex te maken in relatie met je kind.
Wel is er tot 21 jaar nog een gezamenlijke plicht tot onderhoud van je kind als deze niet in eigen onderhoud kan voorzien. Je ex en jij zullen dan naar draagkracht in het financiële onderhoud van je kind moeten voorzien. Deze bijdrage gaat regelrecht naar het kind en daar moeten dan ook de afspraken mee worden gemaakt. Het kind mag van die leeftijd ook helemaal zelf bepalen waar en bij wie het gaat wonen.
Zolang de moeder leeft is het wel de moeder van je kind en als zodanig heb je er natuurlijk altijd mee te maken.
dat is toch bij 13 al???
Nee dus, pas vanaf 18 hebben ouders niets meer te zeggen over de woonplaats van hun kinderen.
Vanaf 12 jaar worden in een scheidingszaak kinderen wel gehoord door de rechter en mogen ze hun wensen aangeven. Het is dan aan de rechter om te bepalen of hij die wensen honoreert.
En wat betreft kinderalimentatie waar het hier om gaat is een kind tot 18 dus helemaal geen partij. Vanaf 16 worden ze daar overigens wel over gehoord.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

dank voor je antwoord
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

dan even een ander vraag...

ik ben de vader en heb het gezag.

Wat nou dat ik naar Spijkenisse (kind zit met ex bij mn schoonmoeder) ga. Ik neem dochter mee zonder geweld of dwang, zet haar in de auto en rij met haar naar huis.

Ben ik strafbaar, zoja in welk opzichte?

• onttrek ik het kind aan het gezag, ik heb t gezag ook en moeder deed toen exact t zelfde
• ik bedreig het kind niet want ze wilt graag naar huis.
• is het kind veilig, ja want het is thuis in dr vertrouwde omgeving
• heb ik het kind ontvoerd, nee want het is zonder geweld opgehaald en wilt graag naar huis
• ik breng kind terug naar huis van n plek waar ze volgens moeder "logeerde" dat werd kind wijsgemaakt.
• is het kind dan misschien in gevaar? nee want er is geen melding, geen rapportage en ook geen signaal en ze eet, speelt en slaapt in haar eigen bed, heeft geen letsel, pijn of iets.

ik gebruik geen taser, geen wapens, heb niemand ingehuurd, vlucht niet naar buitenland, etc etc.etc.

Als politie aan de deur komt ben ik thuis, ik verstop dochter niet, ik leg haar geen woorden in de mond...sterker nog ex is ook welkom...mits ze kalm is en kind niet overstuur maakt.

en vwb het verzoekschrift...die kan doorlopen alleen is t kind nu bij mij, kan t naar school en ik verbied moeder niet terwijl zij dat wel doet

er is nu geen sprake van n juridisch omgang dus in welk opzichte zou ik de wet overtreden?

ja ik heb vandaag t verzoekschrift afgegeven bij de rechtbank

of ben ik nu strafbaar?
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Gebruikersavatar
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:50

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door mrniemand »

Gaat deze beoogde actie van jou voor of na overleg met de moeder plaatsvinden?
Vindt er uberhaupt overleg plaats met de moeder? Met welk 'zuiver' belang/doel zou je dit doen?
Weet je advocaat hiervan en wat is zijn/haar advies hierin?

Ik denk je actie te begrijpen, maar ik denk persoonlijk dat met deze beoogde handeling, zonder medeweten dan wel overleg met de moeder, je eerder zal schaden dan dat het tot een gunstige situatie zal leiden.

Ben benieuwd wat je advocaat hierin qua advies geeft.
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

mrniemand schreef: 15 mei 2018, 22:51 Gaat deze beoogde actie van jou voor of na overleg met de moeder plaatsvinden?
Vindt er uberhaupt overleg plaats met de moeder? Met welk 'zuiver' belang/doel zou je dit doen?
Weet je advocaat hiervan en wat is zijn/haar advies hierin?

Ik denk je actie te begrijpen, maar ik denk persoonlijk dat met deze beoogde handeling, zonder medeweten dan wel overleg met de moeder, je eerder zal schaden dan dat het tot een gunstige situatie zal leiden.

Ben benieuwd wat je advocaat hierin qua advies geeft.

moeder geeft vanaf dag 1 geen gehoor aan verzoeken van mij, het CJG, MEE, VEILIG THUIS en zelfs haar eigen advocaat niet.

Ik heb mijn advocaat nog niet gesproken maar ga voor het geval ik mijn eigen glazen ingooi en strafbaar zou zijn eerst in overleg en advies.

Als ik dit klakkeloos wilde doen was ik niet na 5 weken ermee gekomen

Heb al eerder aangegeven dat ik alles in overleg doe

met welk 'zuiver' belang? Dat kind weer in haar vertrouwde omgeving is daar waar ze mij keer op keer over smeekt (lees terug ook continue hier geschreven), thuis kan eten, spelen, slapen net als voorheen en naar school kan.
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

WaVe! schreef: 15 mei 2018, 23:37
mrniemand schreef: 15 mei 2018, 22:51 Gaat deze beoogde actie van jou voor of na overleg met de moeder plaatsvinden?
Vindt er uberhaupt overleg plaats met de moeder? Met welk 'zuiver' belang/doel zou je dit doen?
Weet je advocaat hiervan en wat is zijn/haar advies hierin?

Ik denk je actie te begrijpen, maar ik denk persoonlijk dat met deze beoogde handeling, zonder medeweten dan wel overleg met de moeder, je eerder zal schaden dan dat het tot een gunstige situatie zal leiden.

Ben benieuwd wat je advocaat hierin qua advies geeft.

moeder geeft vanaf dag 1 geen gehoor aan verzoeken van mij, het CJG, MEE, VEILIG THUIS en zelfs haar eigen advocaat niet.

Heeft moeder uberhaupt met mij overlegd toen zij wegging?

Ik heb mijn advocaat nog niet gesproken maar ga voor het geval ik mijn eigen glazen ingooi en strafbaar zou zijn eerst in overleg en advies.

Als ik dit klakkeloos wilde doen was ik niet na 5 weken ermee gekomen

Heb al eerder aangegeven dat ik alles in overleg doe

met welk 'zuiver' belang? Dat kind weer in haar vertrouwde omgeving is daar waar ze mij keer op keer over smeekt (lees terug ook continue hier geschreven), thuis kan eten, spelen, slapen net als voorheen en naar school kan.
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door ll2014 »

Ik denk dat je niet strafbaar bent, alleen zou de uitvoering best wel eens lastig kunnen zijn.
Hoe wil je je kind zonder geweld of dwang meenemen?
Mijn ex heeft toentertijd ook zonder mijn toestemming mijn zoon meegenomen naar haar schoonmoeder. Volgens mijn advocaat was dat technisch gezien ook ontvoering, ook al was er geen geweld bij gebruikt.
Pas na bemiddeling door de ex van mijn schoonmoeder, dus haar schoonvader is mijn zoon weer thuisgekomen na ongeveer een week.
De politie weigerde in te grijpen omdat mijn zoon immers bij zijn moeder was. Gek genoeg wordt er omgekeerd wel vaak direct ingegrepen.
Als vader begin je altijd met een achterstand, zelfs als je het gelijk aan je kant hebt.
Persoonlijk denk ik dat als je dit zonder geweld, en zonder huisvredebreuk bij je schoonmoeder lukt, je best sterk staat.
Als het kind bij jou is, is het immers op het adres waar het ingeschreven staat, dus thuis, samen met een ouder met gezag.
Plaats reactie